آدرس و شماره تلفن و تماس مطب پروفسور مجید سمیعی در ایران

M.R.M
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 17 جولای 2018 | 20:28 ب.ظ
آدرس و شماره تلفن و تماس مطب پروفسور مجید سمیعی در ایران درفک خبر آدرس و شماره تلفن و تماس مطب پروفسور مجید سمیعی در ایران   در سال ۱۳۵۰ اولین دوره از دوران آموزشی جراحی میکروسکوپی را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ نخستین آزمایشگاه تمرین جراحی میکروسکوپی آلمان را با کمک بنیاد فولکس واگن تأسیس نمود. مطب تهران: ولی عصر – بالاتر از میدان ونک […]

درفک خبر

آدرس و شماره تلفن و تماس مطب پروفسور مجید سمیعی در ایران

 

در سال ۱۳۵۰ اولین دوره از دوران آموزشی جراحی میکروسکوپی را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ نخستین آزمایشگاه تمرین جراحی میکروسکوپی آلمان را با کمک بنیاد فولکس واگن تأسیس نمود.

مطب تهران:
ولی عصر – بالاتر از میدان ونک – خیابان یاسمی – بیمارستان خاتم الانبیا
۰۲۱۸۸۸۸۴۰۴۰


در کشور آلمان:
rudolf-pichlmayr-str. ۴ international neuroscience institute hannover ۳۰۶۲۵
تلفن آلمان:
hannover, germany telephone:
(۵۱) ۱۲۷۰۹۲۷۰۰
fax: (۵۱) ۱۲۷۰۹۲۷۰۶

Auch der ehemalige Preisträger Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Madjid Samii war unter den Gästen. Er kam mit Sohn Amir (links) und seiner Frau Mahshid.

مجید سمیعی Majid Samii (متولد ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ در شهر رشت از خاندان سمیعی) پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است. او در حال حاضر ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان گذار آن بوده است.
وی در زمینهٔ تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات مهمی انجام داده و بیشترین اعمال جراحی روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» را داشته است.

سمیعی شاگردان زیادی تربیت کرده است که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار سمیعی در یکی از کشورها برگزار می کنند. او در حال حاضر نیز بسیار فعال بوده، عمل های جراحی سنگین در قاعده مغز را انجام می دهد و در اغلب کنگره های جراحی مغز و اعصاب جهان بعنوان سخنران مدعو شرکت می کند.
سمیعی در ۱۰ مهر ۱۳۹۰ به دریافت عنوان استاد افتخاری دانشگاه تهران نائل شد. او همچنین در سال ۲۰۱۴ از سوی آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصابعنوان برترین جراح مغز جهان را به خود اختصاص داد.

تحصیلات پرفسور سمیعی

مجید سمیعی از مادری شیرازی و پدری رشتی و در شهر تهران زاده شد، پس از عزیمت خانواده از تهران به رشت و اقامت در محله تلفنخانه (بحرالعلوم) این شهر وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبیرستان شاهپور رشت به پایان رسانید. و سپس عازم آلمان گردید. رشته های زیست شناسی و پزشکی را در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ شهر ماینتس به پایان رسانید و سپس دورهٔ تخصص جراحی مغز و اعصاب را زیر نظر پروفسور کورت شورمن شروع کرد و در سال ۱۳۴۹ به اخذ درجهٔ تخصص در این رشته نایل آمد.
وی کار علمی را با سمت استادیاری و معاونت بیمارستان جراحی مغز و اعصاب آغاز کرد. پس از چندی سرپرستی بخش جراحی مغز و اعصاب اطفال را به عهده گرفت. در سال ۱۳۵۱ به اخذ درجهٔ پروفسوری جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ نایل گردید.

خانواده پرفسور سمیعی ( همسر و فرزندان)

در سال ۱۳۵۰ اولین دوره از دوران آموزشی جراحی میکروسکوپی را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ نخستین آزمایشگاه تمرین جراحی میکروسکوپی آلمان را با کمک بنیاد فولکس واگن تأسیس نمود.
در سال ۱۳۵۶، ریاست بیمارستان جراحی مغز و اعصاب را در شهر هانوفر به عهده گرفت در همین سال، کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه لیدن هلند به وی اعطا شد و در سال ۱۳۶۶ دانشگاه ماینتس تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب را به وی پیشنهاد کرد. در سال ۱۳۶۷ با قبول تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه هانوفر به کار پرداخت. از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۱ ریاست انجمن بین المللی قاعدهٔ جمجمه را به عهده داشت و در سال ۱۳۷۱ به ریاست فدراسیون جهانی انجمنهای قاعدهٔ جمجمه انتخاب شد.

افتخارات پرفسور مجید سمیعی

برای تجلیل از مقام علمی و تجربیات ارزنده وی و همچنین گامهای بلندی که در پیشرفت جراحی مغز و اعصاب برداشته است، رئیس جمهوری آلمان غربی در سال۱۳۶۷ نشان خدمت درجه ۱ دولت آلمان را به او اهدا کرد. در همین سال جایزهٔ علمی ایالت نیدرزاکسن آلمان، به پاس فعالیتهای پر ارزش وی در راه پیشرفت جراحی مغز و اعصاب به نامبرده اهدا شد. پروفسور مجید سمیعی از نخستین جراحان مغز و اعصاب بود که دست به جراحی میکروسکوپی زد. او صدها مقاله و ۱۷ جلد کتاب نوشته است. او در سال ۲۰۱۳ نیز از سوی نشریه «ورلد نویرو سرجری» عنوان «برترین جراح مغز اعصاب جهان» را دریافت کرد.

پرفسور سمیعی مهمان برنامه دورهمی مهران مدیری

,majid samii,بیوگرافی پروفسور سمیعی,خانواده مجید سمیعی,[categoriy]

تصویری از INI که در شهر هانوفر آلمان واقع است.

سمیعی در دهه ۱۹۹۰ یک مرکز خصوصی بین المللی علوم اعصاب (به انگلیسی: International Neuroscience Institute) که به اختصار INI شناخته می شود، را تأسیس نمود. بنای این مرکز برگرفته از شکل مغز می باشد. این مرکز در شهر هانوفر آلمان واقع است و ریاست آن را مجید سمیعی و پسرش (امیر سمیعی) بر عهده دارند.

بیمارستان پروفسور سمیعی رشت

در اسفند ۱۳۸۷ با حضور گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان در رشت ساخت بیمارستان فوق تخصصی جنرال ۴۰۰ تختخوابی پروفسور سمیعی آغاز شد. بخش جراحی مغز و اعصاب این بیمارستان با مرکز اعصاب آلمان همکاری خواهد داشت. این مرکز علاوه بر درمانی بودن فعالیت پژوهشی در زمینه مغر و اعصاب دارد. مراحل ساخت این بیمارستان در سفرهای دوره ای پروفسور سمیعی به رشت مورد بازدید و نظارت مستمر وی قرار دارد. وی این بیمارستان را الگویی برای ایران خواند که خدمات بزرگی را در عرصه مغز و اعصاب ارائه خواهد کرد و مهم ترین هدف از تأسیس بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی فوق تخصص مغز و اعصاب در رشت را علاقه به دیار خود بیان کرد.

بنیاد فرهنگ و علم گیلان

در دی ماه ۱۳۹۱ مجید سمیعی وعده داد بنیاد فرهنگ و علم گیلان در رشت تشکیل شود این بنیاد با حضور فرهیختگان و دانشمندان گیلانی سراسر جهان در رشت راه اندازی می شود. تأسیس بنیاد فرهنگ و علم، امکان تحقیقات علمی و فرهنگی را فراهم می کند و برای فعالیت های علمی جوانان گیلانی است که با کمک اساتید کشور و استان گیلان اداره می شود. سمیعی راه اندازی این بنیاد کمک و حمایت استاندار، نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه استان گیلان را لازم و ضروری دانست. این بنیاد تاکنون راه اندازی نگردیده است.

مرکز تحقیقات سرطان شناسی رشت

در ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ عملیات اجرایی احداث بزرگترین مرکز تحقیقات سرطان شناسی خاورمیانه با حضور پروفسور سمیعی در رشت با هدایت وی آغاز شد. این مرکز در سایت دانشگاه علوم پزشکی لاکان رشت در مدت دو سال ساخته خواهد شد و با هدایت پروفسور سمیعی چهره ماندگار جراحی ایران و جهان و رئیس انجمن جراحان مغز اعصاب و جهان به بزرگترین مرکز تحقیقات سرطان شناسی خاورمیانه تبدیل می شود. برای ساخت این مرکز در زمینی با مساحت ۴ هکتار و زیربنای ۲۰ هزار متر مربع ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه می شود. این مرکز برای انجام تحقیقات سرطان شناسی است و به آزمایشگاه های مجهز سرطان شناسی و سلول های مولکولی مجهز خواهد شد. سمیعی با اشاره به کلنگ احداث مرکز بین المللی سرطان خاورمیانه در رشت گفت:

مطئمن هستیم این پروژه با سایر پروژه ها متفاوت است و این مرکز در دو سال آینده با حضور همه مردم افتتاح می شود، مرکزی که اساس آن روی علم و دانش است.

سایت رسمی پرفسور سمیعی

پروفوسور سمیعی در ۵ مهر ۱۳۹۵ با مصاحبه تلویزیونی با شبکه باران در رشت انتشار سخنان و جملات مختلف منتصب به خود در سایت ها و شبکه های اجتماعی را تکذیب کرد. وی هم چنین سایت های که به عنوان رسمی به وی منتصب شده را فاقد اعتبار کرد و حضور وی در اینترنت محدود به یک صفحه تأیید شده در یوتیوب با مدیریت نوه ۱۲ ساله وی و ایمیل رسمی خود در سایت ini-hannover.de اعلام نمود.

پروفسور مجید سمیعی در سال ۱۳۴۰ با مهشید سمیعی ازدواج نمودند و دارای دو فرزند می باشند. دختر ایشان امیره سمیعیدر رشته اقتصاد تحصیل نمودند و پسر ایشان پروفسور امیر سمیعی ، پروفسور مشهور جراحی مغز و اعصاب و معاون مرکز جراحی مغز و اعصاب در موسسه بین المللی علوم اعصاب هانوفر می باشند.

رمز موفقیت پروفسور سمیعی از زبان خودش
پروفسور سمیعی در یک برنامه تلویزیونی پاسخ جالبی به سوال مصاحبه کننده دادند. پاسخی که در عین سادگی، برای دوستداران علم پر از مفهوم است.
سوال این گونه بود:
پروفسور، خیلی ها دوست دارند بدانند که رمز موفقیت شما چه بود؟ چه شد، که شما به این جایگاه رسیدید؟
پروفسور سمیعی در حالیکه لبخندی بر لب دارد، پاسخ می دهد:
« کار خاصی نکردم… هفت سالم بود که مثل همه به دبستان رفتم… پس از آن به راهنمایی… در پانزده سالگی مثل همه به دبیرستان رفتم… پس از اتمام دبیرستان مانند بسیاری از جوانان برای دانشگاه اقدام کردم… وارد دانشگاه شدم… تخصص گرفتم و تصمیم گرفتم با توجه به علاقه ام، تمام فکر و ذهنم را به شغل و تخصصم اختصاص بدهم… همین!!! »

توصیه مهم پروفسور سمیعی برای جوان ها

به همه توصیه می کنم، در دهه سوم و چهارم زندگی توجه ویژه ای به نوع غذای مصرفی داشته باشند. مصرف ماهی و غذاهای دریایی به همراه برخی از ویتامین ها از طریق غذاهای تازه مانند میوه ها و سبزی ها نقش موثری در طول عمر دارد. مطالعه و تغذیه نقش مهمی در بهبود عملکرد مغز دارد و مانع آلزایمر هم می شود. استرس، عصبانیت، فشار روحی و عصبی موجب ضعف در سیستم دفاعی بدن می شود پس باید سعی کنیم تا از این عوامل، دوری کنیم

  1. حسن صلح دوست   ژوئن 3, 2019  

    سلام چگونه میتوانم با دکتر سمیعی در ارتباط باشم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار