کدام فرمانداران گیلان محکوم شدند؟

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 جولای 2018 | 14:18 ب.ظ
کدام فرمانداران گیلان محکوم شدند؟ درفک خبر: در سالروز تاسیس شورای نگهبان، احمد قنبریان، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان گیلان، اقدام به برگزاری نشست خبری کرد که در آن از دلایل تشکیل و نحوه فعالیت این دفتر توضیحاتی مبسوط ارائه کرد. اما مهمترین بخش از اظهارات قنبریان، مربوط به محکومیت فرماندارانی بود که در جریان انتخابات […]

درفک خبر:

در سالروز تاسیس شورای نگهبان، احمد قنبریان، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان گیلان، اقدام به برگزاری نشست خبری کرد که در آن از دلایل تشکیل و نحوه فعالیت این دفتر توضیحاتی مبسوط ارائه کرد.

اما مهمترین بخش از اظهارات قنبریان، مربوط به محکومیت فرماندارانی بود که در جریان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که 29 اردیبهشت سال 1396 برگزار شد، تخلفاتی داشته اند.

این مقام مسئول در انتخابات استان گیلان با اشاره به گزارش تخلفات در انتخابات ریاست جمهوری گذشته اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری گذشته دخالت عوامل اجرایی را زیادتر نسبت به انتخابات ادوار گذشته داشتیم. 28 مورد تخلف از عوامل اجرائی در سطوح مختلف از جمله 6 فرماندار و چندین معاون و بخشدار و مدیرکل را به مراجع قضائی شکایت کردیم. بخشی از آن شکایات که در حوزه استانداری به بالا است به تهران ارسال شد که هنوز در حال بررسی است. بخش دیگری که در استان بررسی شد تعدادی از آن ها منجر به حکم برائت شد و تعدادی نیز محکومیت گرفتند. در این زمینه دادستانی نیز به عنوان مدعی العموم نیز شکایت کرد.

وی افزود: 5 نفر از 6 فرمانداری که طرح شکایت داشتیم و همچنین یک معاون فرماندار، سه بخشدار، یک مدیرکل نیز حکم محکومیت و بقیه حکم تبرئه گرفتند. تعدادی نیز در حال بررسی در خارج از استان است.

اگرچه قنبریان نامی از این پنج فرماندار محکوم شده اعلام نکرد ولی می توان با بررسی احتمالات به نتایجی رسید. مثلا اینکه استاندار گیلان تاکنون اقدام به تغییر حوزه خدمت پنج فرماندار کرده است. این فرمانداران شامل: امیر جانبازی فرماندار رودسر، سیروس شفقی فرماندار رشت، سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان، محمود قاسم نژاد فرماندار ماسال و حسن اسماعیل پور فرماندار فومن هستند؛ اما از آنجاییکه دکتر سالاری سه نفر از فرمانداران نام برده شده را بلافاصله در شهرستان دیگری به عنوان فرماندار منصوب کرده که برای برخی از آنان این جابه جایی حتی ارتقا محسوب می شود (جانبازی در لاهیجان، احمدی در رشت و قاسم نژاد در فومن) و یک فرماندار نیز در خارج از استان به عنوان فرماندار منصوب شده است (سیروس شفقی فرماندار کرج شد) و شایعاتی مبنی بر مدیرکل شدن آخرین فرماندار باقی مانده مطرح شده است (اسماعیل پور گزینه همیشگی برای مدیرکلی در سازمان میراث فرهنگی گیلان) احتمال اینکه این فرمانداران جزو فرمانداران محکوم شده باشند، کمتر است.

شاید هم فرماندارانی چون یونس رنجکش فرماندار آستارا، رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه و سید عیسی مهدوی فرماندار تالش بواسطه حضور در حزب اعتدال و توسعه و دلبستگی تشکیلاتی به رییس جمهور ، احتمال قرارگیری نامشان در این لیست بیشتر از فرمانداران تغییر یافته باشد.

در هر صورت تا احمد قنبریان سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان گیلان اقدام به افشاگری نام فرمانداران موردنظر خود نکند می توان همه 16 فرماندار گیلان ( البته منهای محمد جواد عامر فرماندار فعلی فومن و علی وارسته فرماندار رودسر که در زمان انتخابات سال گذشته مسئولیت فرمانداری نداشته اند ) را در این لیست قرار داد!خزرآنلاین

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار