مسئول هیات اندیشه ورز بسیج کارگری و کارخانجات گیلان؛

با احیای کارخانجات ، حدود 10 هزار نفر تا پایان سال در گیلان مشغول به کار می شوند

مجیدرضائی
تاریخ انتشار: دوشنبه 23 می 2022 | 12:05 ب.ظ
با احیای کارخانجات ، حدود 10 هزار نفر تا پایان سال در گیلان مشغول به کار می شوند کار گروهای اجرایی در سازمانهای دولتی پیرامون رفع موانع تولید استان ادغام بشوند / هیات اندیشه ورز بسیج کارگران گیلان مسئولینی که درست به وظایف شان نپردازند و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری حرکت نکنند و مشکلی از فضای کسب و کار رفع نکنند ، علنی و اعلام می کند / استمهال بدهی […]

کار گروهای اجرایی در سازمانهای دولتی پیرامون رفع موانع تولید استان ادغام بشوند / هیات اندیشه ورز بسیج کارگران گیلان مسئولینی که درست به وظایف شان نپردازند و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری حرکت نکنند و مشکلی از فضای کسب و کار رفع نکنند ، علنی و اعلام می کند / استمهال بدهی ، وام جدید نیست / استاندار از بانکها گزارش دقیق و ریز بگیرد / پیگیری احیای 10 واحدی تولیدی در دستور کار هیات اندیشه ورز استان قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از پایگاه خبری کاشف اسرار، مسئول هیات اندیشه ورز بسیج کارگری و کارخانجات گیلان با تاکید بر این که کارگروهای موازی رفع موانع تولید و‌رونق تولید در استان بیداد می کنند و باید ادغام بشوند، گفت : هیات اندیشه ورز بسیج کارگران و کارخانجات در استان ، مدیرانی که درست به وظایف شان نپردازند و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال افرین حرکت نکنند و مشکلی از فضای کسب و کار در این استان رفع نکنند را علنی و اعلام می کند هیات اندیشه ورز برای توسعه پایدار تولید و افزایش اشتغال با همفکری متخصصین حاضر در هیات و ارائه راهکار کمک حال مدیران دولتی و واحدهای تولیدی در استان خواهند بود

همایون معصومی بالاشادهی ”در تبیین جایگاه هیات های اندیشه ورز سپاه ، اظهار کرد : رهبر انقلاب اسلامی، سوم آذر ماه 1395 در دیدار بسیجیان که به مناسبت هفته‌ی بسیج برگزار شد، با تأکید بر لزوم برنامه ‌ریزی دقیق و مبتنی بر تشکیل هیئت‌های اندیشه ‌ورز در بسیج به‌ منظور حضور پر قدرت و تأثیر گذار این مجموعه در عرصه ‌های گوناگون جامعه، گفتند: وظیفه‌ این هیئت‌های اندیشه‌ورز در لایه‌های مختلف بسیج، طراحی برای مأموریت‌های مختلف اعم از جنگ سخت و جنگ نرم، و سازندگی و خدمات‌رسانی است.

 

وی خاطر نشان کرد : هیات های اندیشه ورز ، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بر مبنای راهبردی عقلانی برای تقویت نهاد های فکر سازی و ایده پردازی است .

 

این فعال حوزه تولید،ادامه داد : این هیات ها با مطالعه ، برنامه ریزی و تعالی ، نیازمند گرد آوری ، مستند سازی و جمع بندی ایده ها ، تجربیات و دیدگاه های خبرگان و افراد خلاق است تا ضمن استفاده از دستاوردها ؛ اندوخته ها و یافته های فکر بتوان به حل مشکلات موجود در فضای کسب و کار و تولید در راستای ترویج روحیه و تفکر انقلابی و اسلامی سازی یاری رساند.

معصومی بالاشادهی ، خاطر نشان کرد : هیات های اندیشه ورز بسیج ، ساختاری تحقیقاتی است که از مجموعه استادان صاحب نظر و باورمند به تعالی علوم انسانی با توان راهبردنگاری ، آینده نگری و نگرش عملیاتی تشکیل گردیده است .

 

وی به تشریح پاره ای از فعالیت های هیات اندیشه ورز بسیج کارگری گیلان در ایام شیوع کرونا پرداخت و از جمله اقدامات را ایجاد شیفت ایثار توسط بسیجیان در کارخانجات استان بدون دریافت دستمزد برای تولید محصولات و هم افزایی بین کارگر و کارفرما و تهیه بسته معیشتی برا کارگران عنوان کرد.

 

این فعال صنعتی ، واکسیناسیون پرسنل کارخانجات در برابر بیماری منحوس کرونا ،کمک به کارگران فاقد بیمه تامین اجتماعی ، تجلیل از کارگران نخبه و کارفرمایان برتر حامی کارگر در هفته کار و کارگر و برگزاری یادواره های شهدای کارگری و اجرای مراسمات به مناسبت هفته کار و کارگر ، و همچنین برگزاری میز خدمت در واحدهای مستقر در شهرصنعتی با حضور مدیران دستگاهای اجرایی مرتبط و برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران اجرایی در واحدهای تولیدی از دیگر اقدامات بیان کرد.

 

معصومی بالا شادهی ” یکی از مهم ترین برنامه های در دست اقدام سال جاری توسط هیات اندیشه ورز بسیج کارگری سپاه قدس گیلان را پیگیری احیای کارخانجات دارای امکانات اعم از ماشین آلات تولید ، آب ، برق ، گاز و… برای بازگشت به تولید توسط مدیران مربوطه یا اجاره دادن به افراد دارای صلاحیت ، اعلام کرد.

وی با ابراز ناخرسندی شدید از به امان خدا رها شدن برخی از واحدهای صنعتی در گیلان ، از وجود حدود ۵۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده در استان خبر داد و اذعان کرد : حدود ۱۰۰ واحد صنعتی در شهر صنعتی رشت طی سنوات گذشته تاکنون تعطیل شده است.

 

مسئول هیات اندیشه ورز بسیج کارگری سپاه قدس گیلان ،اعتقاد دارد : با احیای کارخانجات ، حدود ده هزار نفر تا پایان سال مشغول به کار می شوند که یکی از کارخانجات تعطیل شده ، ” لوازم برقی خودرو تندر ” می باشد که اگر احیاء بشود در گام اول سبب اشتغال به کار حدود ۵۰۰نفر می شود.

 

معصومی بالا شادهی ” ، تصریح کرد : هیات اندیشه ورز بسیج کارگری گیلان مسئولیت اجرایی ندارد ،همه اعضا هیات بسیجی هستند و هر جایی که مسئولین کم کاری کنند و به وظایف خودشان درست و صحیح نپردازند ،قرار است هیات اندیشه ورز که به هیچ جایی وام دار نیست ،بی ریا و بدون پرده ،مسائل را علنی بکند و به سمع مردم برساند.

 

وی هیات اندیشه ورز بسیج کارگری گیلان را متشکل از مدیران کل صمت و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان، تامین اجتماعی استان ، کانون کار فرمایی ، خانه کارگر ، شورای اسلامی کار ، مدیر عامل شهرکهای صنعتی ،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ، مدیر عامل شهر صنعتی رشت ، ریاست سازمان بسیج کارگران و تعدادی از مدیران عامل واحدهای تولیدی ذکر کرد.

مدیر کارخانه صامت تک خزر “، علی رغم ابراز تمایل بر احداث و افزایش تعداد واحدهای جدید تولیدی در استان ،احیای کارخانجات تعطیل شده طی سنوات گذشته تاکنون را ضروری تر دانست.

 

معصومی بالاشادهی ” اعتقاد دارد : در راستای تحقق شعار سال و افزایش اشتغال واحدهای تولیدی که با یک شیفت کار می کنندرا می توان با کمی تزریق مالی توسط بانکها و افزایش سرمایه در گردش به دو یا سه شیفت کاری ارتقا داد و سپس کارخانجات تعطیل شده احیاء بشوند تا به شعار سال ” تولید و اشتغال ” مورد تاکید مقام معظم رهبری دست یافت.

 

وی با تاکید بر این که کارگروهای موازی رفع موانع تولید در استان بیداد می کنند و باید ادغام بشوند تا زیر نظر یک کارگروه خاص به سمت هدف حرکت کنند ،این کارگروها را در برگیرنده : استانداری ، فرمانداری ها، ادارات کل صمت و کار ، بسیج ، سازمان اقتصاد و دارایی ، دادگستری و بانکها ؛ عنوان کرد.

 

این فعال حوزه تولید و اشتغال زایی ،از رسانه ها درخواست کرد عملکرد کارگروهای رفع موانع تولید و احیا واحدهای راکد را دقیق بررسی و رسانه ای کنند که برای رفع دغدغه های حوزه تولید چه کار کرده اند ، آیا واحدهای صنعتی تعطیل شده احیا گردیدند ؟ نام واحدهای بازگشایی شده اعلام بکنند، در دو ماه اول امسال چه کاری کرده اند ؟

 

معصومی بالا شادهی ، با تاکید بر این که اوضاع تولید بدتر شده است ، ” استمهال بدهی ” با ” اعطای وام ” دارای تفاوت دانست و اعتقاد دارد : ” استمهال بدهی ” در راستای جلوه موفقیت نشان دادن به عملکرد شعب بانک می باشد که درجه شعبه ارتقا پیدا بکند.

 

به گفته وی ،وقتی مشتری بانک استمهال بدهی پیدا می کند ،به معنای این است با پرداخت وام ،بدهی قبلی تسویه حساب می شود و عملا هیچ تزریق اعتباری مالی برای بهبود و ارتقای راندمان واحد صنعتی رخ نمی دهد.

 

مسئول هیات اندیشه ورز بسیج کارگری گیلان خطاب به استاندار گفت : ” آقای استاندار وقتی نمایندگان بانکها در جلسات رسمی به شما گزارش می دهند که ما این میزان تسهیلات پرداخت کرده ایم ، دقت کنید و سوال نمایید این تسهیلات دربرگیرنده استمهال بدهی است و یا پرداخت وام جدید به واحد تولیدی است ؟ استمهال بدهی به معنای پرداخت وام جدید نیست.

 

معصومی بالا شادهی ” از ریاست دادگستری و دادستان استان و استاندار درخواست داشتند که اولویت بالایی برا حل مشکلات تولیدی قایل شوید و بازدید از واحدها را به هفته ای و به صورت جمعی و مشترک با هم به همراه مدیران بانکها در همان واحد تولیدی اجرا کنید تا نتیجه نهایی حاصل شود.

 

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر افزایش تعداد اشتغال زایی ،به طرح این سئوال پرداخت : ” تاکنون طی دوماه از شروع سال مسئولین ذیربط در راستای اشتغال زایی و حل مشکلات واحدهای صنعتی چه اقدام مثبت انجام داده اند،هر چه سریعتر رسانه ای کنند.

 

این تولید کننده از شرایط وضعیت بسیار سخت تر در سال جدید پرداخت وام به واحدهای صنعتی نسبت به ده سال اخیر انتقاد کرد و یکی از این شرایط را اعمال کردن در نظر گرفتن معدل موجودی برای واحدهای تولیدی ، بیان کرد .

 

به گفته معصومی بالا شادهی ” بانکها با مطرح کردن چنین موضوعی عملا هیچ گونه حمایتی از تولید در استان نخواهند داشت .

 

وی ادامه داد : بانکها چون خوب میدانند که معدل میانگین موجودی یک واحد تولیدی مواد اولیه موجود در انبار و محصول اماده موجود و اسناد دریافتی حاصل از فروش می باشد و شرط داشتن میانگین معدل برای پرداخت تسهیلات برای واحد تولیدی و یا ابتدا پرداخت معوقات سنوات گذشته سپس بررسی جهت تسهیلات کمی واحدها را بسمت کوچک شدن و کاهش تولید و تعطیلی سوق میدهد

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار