براساس مصوبه دولت؛

وزارت نفت مکلف به دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی و مسافربرهای شخصی به صورت رایگان است

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: یکشنبه 8 می 2022 | 17:36 ب.ظ
وزارت نفت مکلف به دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی و مسافربرهای شخصی به صورت  رایگان است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ مدیر طرح سی‌ ان‌ جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مصوبه دولت وزارت نفت را مکلف کرده تا خودروهای دوگانه عمومی بار و مسافر شامل وانت‌بارها، تاکسی‌ها و همچنین خودورهای مسافربرهای شخصی شامل (اسنپ، تپسی و آژانس‎های ساماندهی شده  وزارت کشور) به صورت رایگان دوگانه شوند. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ مدیر طرح سی‌ ان‌ جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مصوبه دولت وزارت نفت را مکلف کرده تا خودروهای دوگانه عمومی بار و مسافر شامل وانت‌بارها، تاکسی‌ها و همچنین خودورهای مسافربرهای شخصی شامل (اسنپ، تپسی و آژانس‎های ساماندهی شده  وزارت کشور) به صورت رایگان دوگانه شوند.

محمدحسین باقری در گفت و گو با ایرنا افزود: وجدان شرایط می توانند  از بستر سایت WWW.GCR.NIOVPC.IR  به صورت رایگان  خودروهای خود را دوگانه سوز  کنند.

وی ادامه داد: به میزان هر مترمکعب مصرف گاز سی.ان.جی توسط خودروهای سبک، معادل یک لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین است که این کمک به اقتصاد کشور و هوای پاک است.

باقری گفت: سی.ان.جی به عنوان یک سوخت پاک و جایگزین فرآورده‌های مایع است که از مالکان خودروهای دوگانه‌سوز انتظار می‌رود که به طور حتم از جایگاه سی.ان.جی استفاده کنند چرا که با این روش علاوه بر اینکه به اقتصاد خانوار خود کمک می‌کنند به اقتصاد کشور نیز کمک می‌کنند

وی افزود:شهرداری‌ها در استاندارد سازی و بازرسی ادواری جایگاه‎‌های سی.ان.جی اهتمام جدی داشته باشند تا مشکلات موجود در جایگاه‌ها در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

باقری یادآورشد:انتظار می‎رود با همکاری سازمان ملی استاندارد، شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی، بهره‎برداران و شهرداری‎‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا مشکلات بازرسی ادواری از جایگاه‎ها نیز ظرف دو سه ماه آینده برطرف شود تا مردم با اطمینان خاطر به این جایگاه‌ها مراجعه کنند و از سوخت سی.ان.جی به عنوان سوختی پاک و ارزان قیمت بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در کل کشور ۲ هزار و ۳۲۴ جایگاه سی.ان.جی فعال است که از این شمار ۳۴ جایگاه آن در استان بوشهر واقع است.

باقری ادامه داد: این جایگاه‌ها مورد بازرسی ادواری قرار گرفته و موارد خارج از استاندارد آنها برطرف می‌شود تا سوخت‌رسانی ایمن به مردم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در استان بوشهر نیز ۳۴ دستگاه سی.ان.جی وجود دارد که مرحله نخست بازرسی توسط سازمان ملی استاندارد انجام شده که برخی از آنها نیز یک سری مغایرت‌هایی دارند که باید آن را برطرف کنند.

مدیر طرح سی‌ ان‌ جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در موارد مربوط به بحث‌های فنی و هزینه‌ای جایگاه‌ها مواردی وجود دارد که در ارتباط با موضوع کارمزد جایگاه‌ها در سال جاری نسبت به تصمیم‌گیری در این زمینه اقدام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در بحث هزینه‌هایی که بر تکنولوژی‌ بالای دستگاه‌های سی.ان.جی نیز تحمیل می‌شود راهکارهای لازم برای پوشش این هزینه‌ها پیش بینی  خواهد شد.

باقری ادامه داد: از سازمان ملی استاندارد و شرکت پخش فرآورده‎های نفتی نیز انتظار است با استفاده از ظرفیت قانونی برخورد لازم را با دستگاه‌های استنکاف کننده داشته باشند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار