فرهی، رئیس اداره محیط زیست رودبار خبر داد:

محکومت مدیر یک واحد صنعتی در شهرستان رودبار

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: شنبه 23 آوریل 2022 | 04:00 ق.ظ
محکومت مدیر یک واحد صنعتی در شهرستان رودبار مدیر یک واحدصنعتی در شهرستان به جرم ایجاد آلودگی خاک و تهدید علیه بهداشت عمومی به پرداخت ششصد و بیست و پنج میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان  رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار در همین زمینه […]

مدیر یک واحدصنعتی در شهرستان به جرم ایجاد آلودگی خاک و تهدید علیه بهداشت عمومی به پرداخت ششصد و بیست و پنج میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان  رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار در همین زمینه گفت: بر اساس برنامه  بازرسی و پایشهای متناوب واحدهای صنعتی،تولیدی و خدماتی توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با دلالت اداره آزمایشگاه حفاظت محیط زیست گیلان این واحد تولیدی به دلیل  آلودگی خاک و به واسطه تخلیه لجن صنعتی به دستگاه قضایی معرفی و بر همین اساس به پرداخت جریمه و بازسازی مقاطع آلوده شده خاک محکوم شد.

وی افزود:  پس از بررسی ها و برآورد خسارت وارده به محیط زیست و طرح موضوع در دادگاه طی مراحل دادرسی، قاضی پرونده به لحاظ دفاع بلاوجه متهمان و سایر ادله و امارات، اتهام انتسابی به مدیران واحد را محرز دانسته و با استناد به ماده ۱۵ قانون حفاطت خاک، متهم را به پرداخت مبلغی به میزان دو برابر خسارت وارده به محیط زیست محکوم کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودبار، تصریح کرد: هر اقدامی‌ که‌ منجر به آلودگی خاک گردد ممنوع‌ است و مرتکبان  به استناد این قانون به دادگاه معرفی خواهند شد.

فرهی گفت: خسارت وارده به محیط زیست طی پرونده ای دیگر در دادگاه حقوقی مطرح بود که روند مطالبه آن و رسیدگی پرونده همچنان در جریان می باشد و اداره محیط زیست رودبار تا پاکسازی کامل منطقه آلوده شده و وصول مطالبات پیگیر این موضوع خواهد بود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار