معاون هماهنگی استاندار گیلان در جلسه هماهنگی مبارزه با ملخ استان های گیلان، زنجان و قزوین؛

برنامه‌ریزی جهت پشتیبانی از جهاد کشاورزی در مقابله با آفت ملخ مراکشی صورت گرفته است

صابر کریمی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 21 آوریل 2022 | 05:20 ق.ظ
برنامه‌ریزی جهت پشتیبانی از جهاد کشاورزی در مقابله با آفت ملخ مراکشی صورت گرفته است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر معاون هماهنگی استاندار گیلان در جلسه هماهنگی مبارزه با ملخ استان های گیلان، زنجان و قزوین؛ برنامه‌ریزی جهت پشتیبانی از جهاد کشاورزی در مقابله با آفت ملخ مراکشی صورت گرفته است   عباس صابر افزود؛ انتظار همکاری بین استان های گیلان، زنجان و قزوین داریم، هر ساله پهنه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر معاون هماهنگی استاندار گیلان در جلسه هماهنگی مبارزه با ملخ استان های گیلان، زنجان و قزوین؛ برنامه‌ریزی جهت پشتیبانی از جهاد کشاورزی در مقابله با آفت ملخ مراکشی صورت گرفته است

 

عباس صابر افزود؛ انتظار همکاری بین استان های گیلان، زنجان و قزوین داریم، هر ساله پهنه آلودگی ملخ های مراکشی در حال افزایش است، تبادل اطلاعات به موقع بین استان‌ها باید صورت بگیرد تا برنامه‌ریزی مناسب برای مقابله انجام شود.

 

وی افزود؛ مبارزه باید بر اساس روش‌های علمی باشد، سرعت در مبارزه هم خیلی مهم است، پایش را درست انجام دهیم و اقدامات را به موقع انجام دهیم.

 

صابر خاطر نشان کرد؛ به پشتیبانی مالی، فکری و تجهیزاتی برای مبارزه نیاز داریم، باید اعتمادسازی کنیم و مردم را پای کار آوریم،کلیه دستگاه های استان و شهرستان موظف و مکلف به همکاری و در اختیار گذاشتن امکانات به شهرستان رودبار هستند.

 

سرپرست فرمانداری رودبار هم گفت؛ در سفر رئیس جمهوری به گیلان ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با ملخ مراکشی و مگس زیتون اعتبار اختصاص یافته است.

 

طهمورث عموپور تصریح کرد؛ از آن جایی که پرواز ملخ های مراکشی برای مزارع، باغات و سبزینه ها نگران کننده است، انتظار داریم دستگاههای استان مددکار رودبار در امر مبارزه باشند.

 

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی هم در این نشست گفت؛ ۲۴ استان کشور درگیر مبارزه با آفت ملخ است.

 

سعید معین افزود؛ سه اصل مهم در مبارزه با ملخ مراکشی شناسایی کانون‌های اصلی، ردیابی کانون ها و مبارزه در کانون هاست.

 

وی خاطرنشان کرد؛ در حال حاضر ۲۴ استان کشور درگیر ملخ است و در هیچ کجای گیلان هم به اندازه رودبار ملخ مراکشی وجود ندارد. معین گفت؛ پارسال در سه استان گیلان زنجان و قزوین مبارزه با برنامه‌ریزی و آوردن امکانات در زمان مناسب صورت گرفت و به تدریج سطح آلودگی آفت کاهش یافت.

 

وی همچنین گفت؛ اگر ملخ های مراکشی کنترل نشوند، تا ۵۰ کیلومتر در سال می‌تواند جابجا شوند.

 

معین گفت؛ در استان‌های گیلان، قزوین و زنجان ۱۵ روز فرصت هست تا مبارزه با ملخ مراکشی انجام شود در حد توان به این استان ها کمک می کنیم، تراکم ملخ ها را قبل از بالدار شدن باید کاهش داد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار