مدیرکل آب منطقه ای گیلان:

آب سد سفیدرود از دوازدهم و شانزدهم اردیبهشت ماه رها سازی می‌شود

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 آوریل 2022 | 12:19 ب.ظ
آب سد سفیدرود از دوازدهم و شانزدهم اردیبهشت ماه رها سازی می‌شود وحید خرّمی اظهار کرد: بر اساس تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان، رهاسازی آب سد سفیدرود در کانال‌های آبیاری شبکه سفید رود از دوازدهم اردیبهشت ماه برای کانال‌های آبیاری فومنات و راست سد سنگر و شانزدهم اردیبهشت ماه برای کانال چپ سد سنگر آغاز خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، مدیرعامل […]

وحید خرّمی اظهار کرد: بر اساس تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان، رهاسازی آب سد سفیدرود در کانال‌های آبیاری شبکه سفید رود از دوازدهم اردیبهشت ماه برای کانال‌های آبیاری فومنات و راست سد سنگر و شانزدهم اردیبهشت ماه برای کانال چپ سد سنگر آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: بر اساس تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان، رهاسازی آب سد سفیدرود در کانال‌های آبیاری شبکه سفید رود از دوازدهم اردیبهشت ماه برای کانال‌های آبیاری فومنات و راست سد سنگر و شانزدهم اردیبهشت ماه برای کانال چپ سد سنگر آغاز خواهد شد.

وحید خرّمی با اعلام این خبر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور استاندار و اعضای شورای حفاظت از منابع آب گیلان و مدیرانی از وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در محل سد سفیدرود برگزار شد، گفت: در حال حاضر حجم مخزن سد سفیدرود ۶۶۷ میلیون متر مکعب با متوسط دبی ورودی آب ۱۱۱ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی ۶ متر مکعب بر ثانیه است.

وی ادامه داد: تا کنون ۶۲ درصد از حجم مخزن سد سفیدرود آبگیری شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال‌های گذشته حجم مخزن آن بدلیل بارش‌های خوب بطور کامل آبگیری می‌شده است.

خرّمی افزود: با توجه به کاهش مخزن آب سد سفیدرود و تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان، شروع آبگذاری کانال‌های آبیاری بر اساس تقویم زراعی، کانال‌های تونل آب بر فومنات و کانال راست سد سنگر (مناطق شرقی گیلان) از روز ۱۲ اردیبهشت سالجاری و برای کانال چپ سد سنگر (مناطق مرکزی گیلان) از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: مرحله اول آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود جهت نشاء برنج ۱۶ روز بصورت پیوسته می‌باشد و پس از آن نوبت‌بندی آب بصورت ۸ روز وصل و ۴ روز قطع ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در خصوص وضعیت آبگیری سد مخزنی آیت الله بهجت شهر بیجار نیز گفت: حجم مخزن این سد در حال حاضر ۱۰۴ میلیون متر مکعب (۹۹ درصد آبگیری) و دبی ورودی آن ۳ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن ۵ متر مکعب بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در پایان تاکید نمود: کشاورزان عزیز گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی و توصیه‌های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان نظر به وضعیت موجود منابع آب استان و اعلام زمان آغاز آبگذاری، نسبت به خزانه گیری برنج با منابع آبی در دسترس خویش اقدام و همزمان با آغاز آبگذاری در تاریخ‌های اعلام شده فرآیند نشاء را به انجام برسانند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار