زمان پرداخت سود سهام عدالت دهک‌های پایین اعلام شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 ژانویه 2018 | 12:55 ب.ظ
زمان پرداخت سود سهام عدالت دهک‌های پایین اعلام شد وزیر اقتصاد از پرداخت کامل سود سهام عدالت دهک‌های پایین درآمدی در دهه فجر خبر داد و گفت: محاسبات بانکها برای کاهش نرخ سود وام آغاز شد. به گزارش مهر، مسعود کرباسیان، در پاسخ به سوالی مبنی بر تصمیمات جدید دولت در پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: پرداخت کامل سود سهام عدالت برای […]

وزیر اقتصاد از پرداخت کامل سود سهام عدالت دهک‌های پایین درآمدی در دهه فجر خبر داد و گفت: محاسبات بانکها برای کاهش نرخ سود وام آغاز شد.

به گزارش مهر، مسعود کرباسیان، در پاسخ به سوالی مبنی بر تصمیمات جدید دولت در پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: پرداخت کامل سود سهام عدالت برای اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین درآمدی در دهه فجر صورت می‌گیرد. خبرهای خوبی در راه است.

وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اضافه کرد: بر اساس تصمیم دولت، تلاش شده تا کل سود سهام عدالت طبقات پایین درآمدی پرداخت شود. به هرحال عده ای که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، در دهه فجر سود سهام عدالت خود را به میزان ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد که از این رقم در مرحله اول ۵۰ هزار تومان را دریافت کرند.

او مطرح کرد: سود سهام عدالت طبقات بالای جامعه به مرور پرداخت خواهد شد؛ چراکه ما سود شرکتهای مشمول سهام عدالت را به مرور دریافت می کنیم و تخصیص خواهیم داد.

کاهش نرخ سود وام‌های بانکی به کجا رسید؟
کرباسیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کاهش نرخ سود وام‌های بانکی با توجه به اولتیماتوم مجلس به بانک مرکزی و نظام بانکی در راستای اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار اضافه کرد: شورای پول و اعتبار باید در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی تصمیم گیری نماید، به این معنا که پیشنهاد مربوطه باید در شورای پول و اعتبار مطرح و مصوب شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دبیرخانه شورای پول و اعتبار باید موضوع کاهش نرخ سود وام‌های بانکی را بررسی کند؛ چراکه به هرحال نظام بانکی باید برای جابجایی منابع به منظور پرداخت وام با نرخی کمتر از رقم کنونی نیز چاره‌اندیشی کند؛ چراکه کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی بر روی منابع بانکها اثر می‌گذارد و برای همین بانکها باید محاسبات لازم را در این زمینه داشته باشند که هم اکنون این محاسبات در حال انجام است.

پاسخی به اعتراض بر سقف تعیین شده برای انتشار اوراق دولتی
کرباسیان در خصوص اعتراض برخی افراد مبنی بر سقف تعیین شده برای انتشار اوراق دولتی در سال جاری نیز گفت: این تصمیم مجلس است، دولت به مشکل در این زمینه برخورد نخواهد کرد؛ چراکه خوشبختانه در چارچوب بودجه، این اوراق پرداخت می‌شود و البته اولویت پرداخت هم با سررسید اوراق است و از سوی دیگر بر اساس بند «ل» تبصره ۴ قانون بودجه نیز دو ناظر از مجلس حضور دارند و مشخص است که چه میزان تعهدات طبق زمان بندی انجام می‌شود، پس مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

توضیحات وزیر درباره مصوبه مالیاتی کمیسیون تلفیق
او در پاسخ به سوالی در رابطه با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش تصاعدی نرخ مالیاتها نیز گفت: مجلس اعلام کرد که مالیات افراد کم درآمد را کاهش داده و در مقابل، مالیات افراد پردرآمد را تصاعدی می کند؛ یعنی جبران بخشودگی مالیاتی در دهک های پایین را با افزایش مالیات دهک های درآمدی بالا جبران خواهد کرد. بنابراین باید محاسبه کرد که چه خروجی خواهد داشت.

این عضو کابینه دوازدهم گفت: اعداد بدهی های دولت باید حسابرسی شود؛ البته دولت هم خود مطالباتی دارد؛ به این معنا که در گذشته، برخی اعداد و ارقامی که بعنوان بدهی دولت اعلام شده که بعضا ارقام بالایی هم بوده است، در حالیکه غیرواقعی بوده است؛ چراکه دولت خود مطالباتی هم دارد. همین الان ذخیره ارزی که دادیم و باید به ما برگردد، آیا جزو طلب دولت است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار