بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان رودبار به مناسبت روز دانشجو:

دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 7 دسامبر 2021 | 12:06 ب.ظ
دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد بسم الله الرحمن الرحیم «دانشگاه باید بتواند یک جنبش نرم‌افزاریِ همه‌ جانبه و عمیق در اختیار این کشور و این ملت بگذارد تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند، با پیشنهادها و با قالبها و نوآوریهای علمیِ خودی بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزشهای اسلامی را بالا […]

بسم الله الرحمن الرحیم

«دانشگاه باید بتواند یک جنبش نرم‌افزاریِ همه‌ جانبه و عمیق در اختیار این کشور و این ملت بگذارد تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند، با پیشنهادها و با قالبها و نوآوریهای علمیِ خودی بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزشهای اسلامی را بالا ببرند».

مقام معظم رهبری

درود خدای بزرگ به روح پرفتوح امام راحل و عظیم الشان، امام عزیزی که در تمام دوران زندگانی‌اش درس شجاعت و رادمردی و به معنای واقعی استکبارستیزی و ظلم ستیزی را مشق فرمودند.

روز دانشجو نماد بیداری اسلامی و عینیت بخشیدن به آرمان‌های علمی و فرهنگی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است؛ جنبش‌های دانشجویی همواره نقش تعیین کننده‌ای در مبارزات آزادی خواهانه مردم بیدار کشورمان داشته‌اند و حضور آگاهانه دانشجویان مسلمان همراه با مردم انقلابی اجازه نداده تا دشمنان در امور داخلی و خارجی کشورشان دخالت کنند.

مطابق بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، دانشگاه کارخانه انسان سازی است و رسالت اصلی دانشگاه اسلامی، تربیت انسان است و هدف اساسی دانشجو، رسیدن به کمالات والای انسانی است. در فرع این تربیت انسانی، دانشجوی مسلمان دو وظیفه مهم دیگر بر عهده دارد: نخست این که کوشش کند تا به بالندگی علمی، آموزشی و پژوهشی برسد و جامعه دانشگاهی را سیراب کند و رسالت دیگر او هنگامی است که وارد جامعه شده و با رویدادها و مناسبات اجتماعی و سیاسی مواجه می‌شود. دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد. گزاردن این دو وظیفه، تامین آینده‌ای آباد برای خود و جامعه است.

مقام معظم رهبری در گام دوم‌ انقلاب مکرر جوانان را به مبارزه در عرصه‌های مختلف و خط شکنی دعوت می‌کنند و این دلیلِ خطاب قرار دادن جوانان‌ها نیز پر معنا است. به کار بردن بیش از ۵۰‌ بار از واژه جوان در بیانیه گام دوم موکد این موضوع است که جوان اهل مبارزه و خط شکنی‌ست و برای رفع مشکلات و در تحقق آرمان‌ها اصلی‌ترین نقش را بر عهده دارد.

تاثیر گذاری و جریان سازی در فضای علمی، در فضای فرهنگی و در فضای سیاسی و غیره اگر توسط دانشجوی مستقل صورت نگیرد توسط مغرضان و معاندین داخلی و خارجی صورت خواهد گرفت که با نیت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند و البته این آرزوی باطل را به گور خواهند برد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان رودبار

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار