نماینده مردم رودبار در گفتگوی ویژه خبری:

شهرستان رودبار مورد کم لطفی زیادی قرار گرفته است

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 | 20:44 ب.ظ
شهرستان رودبار مورد کم لطفی زیادی قرار گرفته است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ نماینده مردم شریف شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران به بیان برخی از مشکلات و مسائل روز شهرستان و استان پرداخت دکتر مهرداد گودزوند چگینی در این برنامه به تغییر ارز کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: اگر دولت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ نماینده مردم شریف شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران به بیان برخی از مشکلات و مسائل روز شهرستان و استان پرداخت

دکتر مهرداد گودزوند چگینی در این برنامه به تغییر ارز کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت:

اگر دولت قصد تغییر نرخ ارز کالاهای اساسی را داشته باشد، به طور تدریجی این امر اجرا خواهد شد. اگر بخواهیم نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان را حذف کنیم موجب افزایش کالاهای اساسی خواهد شد که چنین موردی یکباره اتفاق نخواهد افتاد انتظار ما از دولت این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مردم برسد که چنین اتفاقی نیافتاده است وباید با رانتها و فساد مقابله کرد.

وی در ادامه به مشکلات صنعت خودروسازی پرداخت و بیان کرد:

از مشکلات صنعت خودروسازی در کشور،قیمت بالا و کیفیت پایین خودرو است. با توجه به مصوبه مجلس،پیشنهاد شد به تعداد صادرات خوردو، باتوجه به نیاز کشور ماشین وارد کنیم.پیش بینی ما واردات خودرو این است با نرخ بیس از ۱۵هزار دلار برای ۲۰ تا ۲۵درصد افراد جامعه که توان خرید دارند،می باشد. خودروسازان وقتی رقیب داشته باشند،مجبوراند کیفیت خودروسازی را با هزینه های اندک افزایش دهند و مصرف کنندگان در رفاه قرار گیرند

نماینده رودبار به مشکلات حوزه آب شرب این شهرستان اشاره کرد و گفت:

شهرستان رودبار مورد کم لطفی زیادی قرار گرفته است.در تریبون مجلس هم بارها اعلام کردیم، شهرستان رودبار آب شرب بهداشتی و مناسب ندارد.

دکتر گودرزوند چگینی خاطرنشان کرد:

بحث عدم رسیدگی در گذشته،عدم حفظ و نگهداری شبکه ، عدم تقویت کادر آبفا، موجب بروز مشکلات عدیده ای در حوزه آب و فاضلاب شهرستان رودبار شده است.بودجه های قابل توجه ای به آبفا شهرستان،تخصیص داده شده است،اما آنچه مسلم است؛ بعد از زلزله، شبکه ها رها شده است،و در حال حاضر حتما باید شبکه آبرسانی تغییر کرده و اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:
تا سد دیورش به بهره برداری نرسد و اصلاح شبکه ۵شهر اعمال نشود،همین مشکلات ادامه خواهد داشت. تاکنون سد دیورش ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تاسیس تصفیه خانه ، نیازمند اعتباری بالع بر ۳۰۰میلیارد تومان است که از وزیر تقاضا کرده ایم‌.

نماینده رودبار در ادامه به قطعی چهار روزه آب در شهر منجیل اشاره کرد و گفت:

چرا کاری که در منجیل باید چهارساعته انجام می شد،چهار روز به طول انجامیده است ؟ از دستگاه قضا و سازمان بازرسی خواهشمندیم که به این موضوع ورود کنند.. پیمانکار باید پاسخگو باشد.متاسفانه پیمانکار پای کار نیست،مطالبات کل شهرستان جمع شده و هم اکنون به نقطه بحرانی رسیده است.

دکتر گودرزوند چگینی کمبود امکانات را عامل افزایش مشکلات در رودبار دانست و اظهار کرد:

عدم تجهیزات کافی در شهرستان از دیگر مشکلات ما است. اگر همین روند ادامه داشته باشد حتما تغییر و تحول از استان خواهیم داشت.ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری مزید بر علت شده تا با کمبود امکانات،شاهد تشدید مشکلات باشیم.

وی در پایان درخصوص مردم روستای خرشک توضیح داد:

برای ساماندهی مردم خسارت دیده در روستای خرشک، ۷میلیارد تومان اعتبار مصوب شد. ۳۴ خانواده اسکان داده شده اند اما کافی نیست و قطعا در آینده ای نزدیک ، وضعیت عزیزان خسارت دیده در خرشک ساماندهی خواهد شد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار