عضو کمیسیون بهداشت: پلمب قلیان‌سراها مشکلی را حل نمی‌کند

مجیدرضایی ماشمیانی
تاریخ انتشار: دوشنبه 29 ژانویه 2018 | 20:52 ب.ظ
عضو کمیسیون بهداشت: پلمب قلیان‌سراها مشکلی را حل نمی‌کند درفک خبر؛منوچهر جمالی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: با پلمب قلیان سراها و قهوه‌خانه‌ها هیچ مشکلی حل نمی‌شود بلکه به‌جای پاک کردن صورت مسئله باید اقدامات لازم و اصولی را در مسیر ساماندهی و اعمال نظارت مطلوب بر این مراکز هدایت کنیم. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: باید قبول کنیم […]

درفک خبر؛منوچهر جمالی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: با پلمب قلیان سراها و قهوه‌خانه‌ها هیچ مشکلی حل نمی‌شود بلکه به‌جای پاک کردن صورت مسئله باید اقدامات لازم و اصولی را در مسیر ساماندهی و اعمال نظارت مطلوب بر این مراکز هدایت کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد:
باید قبول کنیم استفاده از دخانیات امروزه به یکی از واقعیات جامعه تبدیل شده است و معتقدم در چنین موضوعاتی برخوردهای سفت و سخت و بعضاً قهری برای از بین بردن و کاهش مصرف آن به‌هیچ عنوان چاره کار نیست.

جمالی درباره ارتباط بین این مراکز و ترویج دخانیات در جامعه بیان داشت: بیان این نظریه که فعالیت چنین مراکزی موجب ترویج دخانیات در جامعه می‌شود زیاد درست نیست بنابراین باید با اعمال تبلیغات سودمند برای نشان دادن ضررها و آسیب‌های مصرف آن تلاش کرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس بر لزوم ساماندهی قلیان‌سراها در مراکزی مشخص تاکید کرد و افزود:
برای اعمال نظارت موثر بر روند کار چنین مراکزی باید در فضاهایی مشخص نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام شود تا با سهولت بتوان نسبت به تبلیغات در جهت نشان دادن سوء مصرف آن‌ها اقدام کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فعالیت شرکت‌های دخانیات در کشور عنوان کرد: هم اکنون افراد زیادی در بخش کشت و یا به‌عنوان نیروی کار در شرکت دخانیات ایران و همچنین شرکت‌های فرآوری تابعه در شهرهایی مانند رشت و صومعه‌سرا مشغول به فعالیت هستند.

جمالی با اشاره به تعداد زیاد نیروی شاغل در این کارخانجات گفت:
اگر قرار باشد برای مبارزه با دخانیات در جامعه کارخانجات تولید و فرآوری آن در کشور را به تعطیلی بکشانیم علاوه بر  بحث وابستگی بازار داخلی به خارج از کشور حجم بالایی از افراد، بیکار شده و شغل خود را از دست می‌دهند.

وی آگاه‌سازی مردم و مصرف‌کنندگان مواد دخانی را مهمترین بخش کار دانست و افزود:
آنچه که اکنون به‌شدت در آن تعلل شده اعمال روش‌های آموزشی، افزایش آگاهی و سطح دانش مردم نسبت به تاثیر مخرب دخانیات بر سلامت جسمی و روانی است و  برای نیل به این هدف باید برنامه‌های ویژه‌ای را به اجرا درآورد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار