روحانی  در افتتاح طرح‌های وزارت صمت:

افتتاح۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه نشان دهنده برنامه ریزی درست است

صابر کریمی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 8 جولای 2021 | 10:32 ق.ظ
افتتاح۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه نشان دهنده برنامه ریزی درست است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در هفتاد و نهمین برنامه از افتتاح طرح های وزارت صمت که پیش ازظهر امروز برگزار شد، طی سخنانی، گفت: بسیار خرسندیم که برنامه های افتتاح طرح های ملی از ابتدای سال تاکنون ادامه پیدا کرد و امروز هفتادونهمین افتتاح را داشتیم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در هفتاد و نهمین برنامه از افتتاح طرح های وزارت صمت که پیش ازظهر امروز برگزار شد، طی سخنانی، گفت: بسیار خرسندیم که برنامه های افتتاح طرح های ملی از ابتدای سال تاکنون ادامه پیدا کرد و امروز هفتادونهمین افتتاح را داشتیم و ان شاءالله این روند در هفته های پیش رو نیز ادامه خواهد یافت و تا آخرین فرصتی که ما در این دولت داریم و طرح هایی که آماده می شود را افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: افتتاح این طرح ها معنا و مفهوم بسیاری برای دوستان و دشمنان ما دارد. پیام آن برای دوستان ما این است که ملت بزرگ ایران با استعداد و شرکت های دانش بنیان و بانک‌ها و سرمایه گذاری ها، بورس و با حضور مردم و استفاده بهینه و درست از همه امکانات کشور قادر است در شرایط جنگ اقتصادی تولید و جهش تولید را به پیش ببرد و بر همین اساس هر روز و هر هفته شاهد افتتاح های بزرگی در کشور هستیم.

افتتاح۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه نشان دهنده برنامه ریزی درست است

رئیس‌جمهور با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در کرمان، گفت: مردم شاهدند که امروز طرح هایی با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی افتتاح شد که این نشانگر توانمندی این ملت و برنامه ریزی درست دولت است که بیانگر کارآمدی دولت و ملت است.

روحانی گفت: دولت و ملت در کنار هم و در سخت ترین شرایط، مهمترین پروژه‌ها را به ثمر می رسانند. اینکه بعد از انقلاب برای اولین بار یک مجتمع بزرگ فولادی را با طرح کوره بلند افتتاح می کنیم نشان می دهد که مردم و جوانان ما به طور منظم برای سربلندی ایران عزیز درنگ نمی کنند و مسیر را ادامه می دهند.

وی ادامه داد:  طرح امروز که در آن مجتمع فولادی کوره بلند افتتاح شد در مکانی است که می توانیم از ذغال سنگ استفاده کنیم. در بحث و طرح امروز نکات قابل ملاحظه ای بیان شد که می توان به آن توجه کرد و نشان می دهد می توان در یک سرمایه گذاری بزرگ از سرمایه های خرد، یک سرمایه بزرگ را تولید و از طریق آن یک طرح بزرگ را به ثمر رساند. با کنار هم گذاشتن پول کم مردم و با مشارکت آنها می توان طرح عظیم را به ثمر رساند و آن را در فرابورس و بورس عرضه کرد.

زنجیره تولید فولاد در کشور کامل شده است

رئیس‌جمهور گفت: همانطور که مسئولان این طرح اعلام کردند ارزش این طرح از ابتدا تا به امروز نزدیک دو برابر شده و این نشان می دهد اگر در مسیر تولید حرکت  کنیم می توانیم هم سود کافی داشته باشیم و هم با برنامه ریزی درست تحول و تولید را ایجاد کنیم.

روحانی تصریح کرد: ما در زمینه فولاد از خام فروشی فاصله گرفتیم. این در حالی است که در مقاطعی، بسیاری از سنگ معدن ها را به صورت خام صادر می کردیم اما امروز زنجیر تولید ما کامل شده و به فولاد رسیده‌ایم و دیگر سنگ خام را صادر نمی کنیم.

وی گفت: این دستاوردها نشان می‌دهد که ما به نقطه ای رسیده ایم که می توانیم از ارزش افزوده کار و تلاش مردم بهره مند شویم نه اینکه تنها سنگ های معدنی را در اختیار دیگران قرار دهیم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: طرح امروز یک طرح بسیار عظیم است که ظرفیت تولید آن ۱.۷ میلیون تن است که می تواند بسیار در توسعه کشور تاثیرگذار باشد.

روحانی افزود: از سویی دیگر این مجموعه در یک استان، ادعای خودکفایی دارد. یعنی زنجیره آن در همان استان تامین می شود. همچنین آب مورد نیاز این صنعت از داخل استان تامین می شود. همچنین در حوزه برق نیز می تواند نیروگاه مورد نیاز را ایجاد و در این بخش نیز خودکفا باشد.

وی خودکفایی طرح ها و مشارکت مردم در به ثمر رسیدن طرح های ملی را بسیار مهم دانست و افزود: همه مردم باید در عرصه پیشرفت کشور حضور داشته باشند و هر کس به اندازه توان خود باید نقش داشته باشد.

رئیس‌جمهور گفت: به نظر من در دولت یازدهم و دوازدهم، بورس یک کار بسیار مهمی را برای اینکه بازار سرمایه ما یک بازار فعال باشد انجام داد.

روحانی خاطرنشان کرد: در بازار سرمایه معمولا ریسک نیز وجود دارد و ممکن است روند رشد در یک سالی خیلی خوب باشد و چند ماه روند نزولی داشته باشد. معمولا در بورس یک خط مستقیم به سمت بالا نداریم. در مجموع در ماه‌های اخیر نیز بورس مقداری نشاط پیدا کرده است.

تلاش ما در دولت توسعه و تعمیق بورس بود

وی افزود: تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه بورس و تعمیق بورس بود. ما می خواستیم شرکت های بسیار زیادی و شرکت های دولتی وارد بورس شوند. البته از ابتدای دولت یازدهم تصمیم من بر این بود که کاری کنیم که شرکت های اقتصادی دولتی  را وارد بورس کنیم و مدیریت بنگاه‌ها در اختیار دولت نباشد و اگر لازم است دولت فقط سهام داشته باشد نه اینکه مدیریت بنگاه‌های اقتصادی را داشته باشد، البته بخش زیادی از این کار انجام شد و تا حدود زیادی هم به دلیل مقاومت دستگاه‌ها انجام نشد.

رئیس‌جمهور اضافه  کرد: معمولا دستگاه‌ها برای اینکه از پول و کاسبی فاصله بگیرند، مقاومت می کنند. اما بخش بزرگی از شستا این شرکت عظیم و مهم دولتی وارد بورس شد که بسیار تاثیرگذار بود.

مردم نباید همه سرمایه خود را به بورس بیاورند

روحانی، بورس را امروز یک بازار بسیار مهمی دانست و گفت البته مردم وقتی وارد بورس می شوند نباید همه سرمایه خود را بیاورند. باید در حدی سرمایه شان وارد بورس کنند که فراز و نشیب آن زندگی شان را به هم نزند. اما در عین حال بورس اهمیت ویژه ای دارد و در بلندمدت نیز سود قابل ملاحظه ای دارد.

وی افزود: به عنوان مثال اگر شما بورس را در یک مدت زمان ۱۰ ساله نگاه کنید حتی آن را با پولی که در بانک می گذارند و یا سکه و دلار می‌خرند در بلندمدت،  سود بورس از آن پائین تر نیست. البته در میان مدت طبیعی است که بورس فراز و نشیب هایی داشته باشد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: از طریق بورس ما توانستیم میلیون‌ها نفر را وارد کسب و کار جدیدی کنیم که ان شاءالله امیدواریم با دقت هایی که در شورای عالی بورس انجام می شود و مصوبات فراوانی که در ماه‌های اخیر در این خصوص داشتیم، بورس تا پایان این دولت در مسیر درست خود حرکت می کند. البته دولت سیزدهم نیز می تواند از این بازار به خوبی استفاده کند. این بازار می تواند حتی اعتبارات مالی سرمایه گذاری های بزرگ را هم تامین کند.

روحانی توجه به فضای سبز در کنار مجتمع های بزرگ را بسیار مهم دانست و افزود: اگر چه مجتمع های صنعتی آلودگی هایی تولید می کنند اما ما باید با درختکاری و جنگل کاری این آسیب ها را جبران کنیم. اگر جنگل کاری صورت بگیرد برای زیبایی محیط زیست و آب و هوا بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: استفاده از نیروی کار بومی یکی دیگر از موارد مهمی است که در احداث این پروژه ها باید به آن توجه شود. ما اگر از نیروی کار همان استان و شهرستان‌ها استفاده کنیم  می تواند تاثیر بسیار مهمی در آن منطقه داشته باشد.

رئیس‌جمهور گفت: از سویی دیگر نباید خدمات بانک‌ها در آبادانی را فراموش کرد. زیرا برای اجرای طرح های بزرگ نیاز به سرمایه گذاری داریم که برای آن یا باید بانک‌های داخلی یا بانک‌های بین المللی و یا صندوق توسعه و سرمایه گذاری های خارجی انجام شود و بدون آنها نمی‌شود طرح‌های بزرگ را انجام داد.

طرح‌های ملی وزارت صمت افتتاح شد

هفتاد و نهمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی و با دستور رئیس جمهور بهره برداری از مجتمع فولادسازی زرند، واحد خنک سازی کک به روش خشک شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس بابک مس ایرانیان، طرح تجهیز ناوگان عملیات معدنی کارآوران و مجتمع پخت آهک و دولومیت ممرادکو برگزار شد.

این طرح‌های ملی با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ۴ هزار و ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار