یادداشت روز؛

محیطبانان چهره های مظلوم نگهدار طبیعت

صابر کریمی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 می 2021 | 08:50 ق.ظ
محیطبانان چهره های مظلوم نگهدار طبیعت به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛محیط‌بان یکی از افراد جامعه است که بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و بر پایه‌ی آیین‌نامه و دستورالعمل مرتبط با آن متعد شده است تا حافظ طبیعت سرزمین ما باشد. کار محیطبانان با سختیهای فراوان روبه‌روست و محیطبانان در راه حفاظت از اکوسیستمهای مختلف و حیات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛محیط‌بان یکی از افراد جامعه است که بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و بر پایه‌ی آیین‌نامه و دستورالعمل مرتبط با آن متعد شده است تا حافظ طبیعت سرزمین ما باشد.
کار محیطبانان با سختیهای فراوان روبه‌روست و محیطبانان در راه حفاظت از اکوسیستمهای مختلف و حیات طبیعی همواره در تلاش هستند.


حفاظت‌ از حیات‌ وحش‌، اکوسیستمهای طبیعی‌، جلوگیری‌ از آلودگی‌ و تخریب محیط‌ زیست و پیشگیری و مقابله با دست‌اندازی به‌ مناطق‌ محافظت شده آنچنان شغلی خطرناک است که این افراد را همواره مورد هجوم متخلفان صید، شکار و تخریب‌کنندگان منابع طبیعی قرار می‌دهد.
محیطبانان از سو دست تجاوزگران به محیط زیست را قطع می‌کنند و از دیگر سو برای انجام وظیفه‌ی ذاتی خود همواره با امکانات ناکافی و خدمات درمانی نامناسب آسیبهای جدی جسمی و روحی می‌بینند.
تنها خانواده‌ی محیطبانان هستند  که می‌دانند آنها برای حفاظت از طبیعی چه کارهایی دشوار و سخت را انجام می‌دهند و شغل آنها چقدر با مخاطرات جدی همراه است.


گفته می‌شود که محیطبانان وظیفه‌ی حفاظت از ۱۱ درصد خاک کشور را که مناطق حفاظت شده هستند، برعهده دارند. کمبود نیروی انسانی از مهمترین موضوعاتی است که محیطبانی کشور هم‌اکنون با این مساله دست و پنجه نرم می‌کند و مساله‌ی دیگر تجهیز محیطبانان است که باید مسلح به سلاح، دارای درجه و ملبس به لباس فرم باشند تا بتوانند وظیفه‌ی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.
درپی درگذشت محیط بان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان این ضایعه اسف بار را به خانواده آن مرحوم و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تسلیت گفت.


روز گذشته کیانوش تقدیمی‌پور محیطبان گیلانی در حین انجام ماموریت اداری دچار سکته‌ی قلبی شد و سپس دیده بر جهان فرو بست.
هر چند وی در جریان برخورد با متجاوزان  به طبیعت جان خود را از دست نداد اما به یقین شغل پرمخاطره و پیچیده‌ی او در التهابات قلبی‌اش موثر بوده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ابتدا در پایامی این رخداد ناگوار را به خانواده‌‌اش تسلیت گفت و سپس با جمعی از مسوولان در روستای هرزویل شهرستان رودبار حاضر شد و در آیین خاکسپاری این محیطبان متعهد شرکت کرد.


دکتر ساسان کفایی در پیام تسلیتی که به همین منظور صادر کرد، نوشت: هرچند که تاب فراق و هجران سخت و دشوار است، لیکن تقدیر الهی را جز صبر و بردباری چاره‌ای نیست.
با نهایت تأسف و تأثر درگذشت همکار عزیزمان زنده‌یاد کیانوش تقدیمی‌پور محیطبان اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار، برادری مهربان، پدری دلسوز و خادمی خستگی‌ناپذیر در زمینه‌ حفاظت و حراست از محیط زیست را به خانواده  آن مرحوم، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، همکاران و دیگر سنگربانان سختکوش و کم‌توقع محیط زیست، مردم شریف روستای هرزویل تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ برای آن عزیز سفرکرده غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبری جمیل و اجری جزیل را مسئلت می‌نمایم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار