سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا:

قله موج چهارم کرونا را رد کرده ایم

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: شنبه 8 می 2021 | 08:05 ق.ظ
قله موج چهارم کرونا را رد کرده ایم کنکورها و امتحان مدارس سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روند نزولی کرونا در ۲۶ استان، گفت: با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت و نحوه برگزاری کنکورهای سازمان سنجش و امتحانات نهایی مدارس مشخص شد.    آقای دکتر علیرضا رئیسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با […]

کنکورها و امتحان مدارس

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روند نزولی کرونا در ۲۶ استان، گفت: با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت و نحوه برگزاری کنکورهای سازمان سنجش و امتحانات نهایی مدارس مشخص شد.

 

 آقای دکتر علیرضا رئیسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور آقای روحانی رئیس جمهور برگزار شد ، با تشریح جزئیات مصوبات امروز این ستاد ، افزود: امتحانات پایه های نهم و دوازدهم با رعایت شیوه نامه های سخت گیرانه بهداشتی ، ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۴ خرداد ادامه خواهد یافت.

درفک خبر/ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مقرر شد مکان امتحان در همان منطقه‌ای باشد که دانش آموزان زندگی می‌کنند و به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در آن زمان هیچ گونه امتحان دیگری در آن مدرسه نباشد تا فضای لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم باشد.
دکتر رئیسی تاکید کرد: زمان امتحان نیز کمتر از دو ساعت خواهد بود و همچنین از فضای باز مدرسه نیز می‌توان برای امتحانات استفاده کرد تا  احتمال شیوع بیماری به حداقل برسد و مشکلی در این زمینه نیست.
دکتر رئیسی؛ رعایت فاصله گذاری، تهویه مناسب و استفاده از فضای باز را مهمترین نکات شیوه نامه برگزاری امتحانات اعلام کرد.
معاون وزیر بهداشت گفت: آزمون سنجش ملی پایه ششم نیز ۲۵ اردیبهشت به صورت حضوری برگزار می شود. آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد و آزمون مرحله دوم آلمپیاد علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و آزمون مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد به صورت حضوری برگزار می شود.

آقای رئیسی گفت: آزمون های استخدامی و آزمون های دیگری هم هستند که با تعداد کم برگزار می شود، در مورد آنها هم تصمیماتی گرفته شده که متعاقبا اعلام می شود.

تصمیمات جدید زمان و نحوه برگزاری کنکور و آزمون های مختلف  

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین از برگزاری کنکور سراسری در روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ تیر با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری آزمون های مختلف توضیح داد: آزمون ها به دو قسمت تقسیم می شوند. آزمون های آموزش و پرورش و آزمون های وزارت علوم و سایر سازمان ها. مهمترین های آنها کنکور سراسری است که در همان زمان مصوب برگزار می شود.
آقای رئیسی ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته هم در روزهای ۶، ۷ و ۸ مرداد برگزار می شود. آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد برگزار می شود، آزمون کانون وکلا دادگستری ۲۵ تیر برگزار می شود و آزمون نظام مهندسی نیز در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مرداد برگزار می شود.

قله موج چهارم را رد کرده ایم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با اشاره به ارائه گزارش وضعیت کرونا در جهان گفت: هند ، برزیل و آمریکا شرایط رو به افزایش است . در ایران هم به قله اوج چهارم رسیدیدم و روند کشور نزولی و این موفقیت ناشی از همکاری همگانی است.
دکتر رئیسی افزود: با توجه به اینکه اوج این بیماری بلند بود ، اگر چه ورودی به بیمارستان ها کم شده است اما هنوز وضعیت بیمارستان ها مناسب نیست.
دکتر رئیسی گفت: تعداد شهرهای قرمز به 46 شهر رسیده و263 شهر با وضعیت نارنجی و 139 شهر زرد داریم و روند کرونا رو به کاهش است.
آقای رئیسی افزود: امروز گزارش های مفصلی درباره اقدامات حوزه سلامت هم در درمان و هم بهداشت و نیز روند کلی کشور و همچنین وضعیت کلی دنیا ارائه شد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در هند ، برزیل و امریکا وضعیت بیماری رو به تزاید است . ما به قله و اوج بیماری رسیدیم و درحال عبور از آن وضعیت هستیم . روند کلی کشور رو به نزول است و این ناشی از تلاش و همکاری همه مردم است . امیدوارم رعایت شیوه نامه ها به همین صورت ادامه پیدا کند و تخت های خالی بیشتری پیدا کنیم.
دکتر رئیسی افزود: اوج این بیماری، اوج بلندی بود. ورودی به بیمارستان ها کم شده است.

جزئیات منع تردد در شهرهای قرمز ، نارنجی و زرد 

سخنگوی ستاد ملی مقابله باکرونا گفت: روز سه شنبه از ساعت 14 تا شنبه 12 ظهر منع تردد داریم و این منع ترددها شامل همه شهرهای قرمز، نارنجی و زرد می شود و متخلفان در شهرهای قرمز یک میلیون تومان در شهرهای نارنجی 500 هزار تومان و در شهرهای زرد که قبلا جریمه نداشت قرار شد 500 هزار تومان جریمه شوند.
دکتر رئیسی ادامه داد: خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز به 46 شهر رسید. در دو هفته قبل تعداد شهرهای قرمز به 301 شهر رسیده بود که این روند نزولی ادامه پیدا کرد به 102 شهر و بعد به 46 شهر رسیدیم.
وی افزود: روند ابتلا به کرونا در 26 استان به طور کامل نزولی شده است و 5 استان دیگر گر چه به قله رسیدیم اما هنوز روند نزولی سرعت نگرفته است که امیدوارم ظرف روز های آینده کاهشی شود.
برخی استان ها چون خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیاز به مراقبت بیشتری دارد و امیدوارم این استان ها به زودی از آن شرایط خارج شوند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: از مردم عزیزمان برای برگزاری شب های قدر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تشکر و قدردانی می کنم .

دکتر رئیسی افزود: از روز سه شنبه از ساعت 14 تا شنبه 12 ظهر منع تردد داریم و این منع ترددها شامل همه شهرهای قرمز، نارنجی و زرد می شود و جریمه در شهر های قرمز یک میلیون تومان، در شهر های نارنجی 500 هزار تومان و در شهرهای زرد که پبشتر جریمه نداشت قرار شد متخلفان 500 هزار تومان جریمه شوند. تردد ممنوع است و اگر کسی تخلفی داشته باشد جریمه می شود. یکی از مهمترین مؤلفه ها برای جلوگیری از شیوع بیماری منع تردد است و می تواند بسیار کمک کند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: درباره فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی مشاغل گروه یک و دو به مدت دو هفته می توانند فعالیت داشته باشند اما اگر صنفی تخلفی انجام دهد این جرائم شدید تر شده است. اگر صنف یا کسب و کاری در منطقه و شهر قرمز دچار تخلف شود به مدت سه هفته و در شهر نارنجی به مدت 2 هفته پلمب می شود

ثبت نام جاماندگان واکسن کرونا از ساعت ۱۴ امروز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا مصوب شد که از امروز ساعت ۱۴ سامانه salamat.gov.ir باز می شود , افراد بالای ۸۰ سال سن که تا کنون با آنها تماس نگرفته اند می توانند وارد شوند و کدملی و شماره تلفن تماس را وارد کنند.
دکتر رئیسی گفت: تاکید می کنم نیازی برای ثبت نام در مراکز وجود ندارد قطعا همکاران با آنان تماس می گیرند. فعلا اولویت واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال هستند و اگر گروه بعدی ۷۵ سال به بالاها را هفته آینده اعلام کنیم، نوبت افراد بالای ۸۰ سال که واکسن نزده اند از بین نمی رود و ۷۵ سال به بالاها شامل ۸۰ سال به بالاها هم می شود.
آقای رئیسی گفت:امیدوارم با رعایت هر چه دقیق تر و با کیفیت تر شیوه نامه ها از موج چهارم به کلی عبور کنیم و اکثر شهرها به سمت وضعیت زرد و آبی حرکت کنند. 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین یکبار دیگر در خصوص واکسیناسیون سالمندان، افزود :افراد 80 سال به بالا از ساعت 14 امروز وارد سامانه شوند و شماره تلفن ارائه و ثبت نام کنند و در این خصوص عجله ای نداشته باشند زیرا واکسن به تعداد کافی موجود است.
آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار