طبق اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش:

غایبان غیرموجه کلاس های مجازی، مردود میشود

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 آوریل 2021 | 13:05 ب.ظ
غایبان غیرموجه کلاس های مجازی، مردود میشود غایبان غیرموجه کلاس‌ها مردود می‌شوند ۱۰ میلیون دانش آموز سیمکارت ویژه می‌گیرند معاون وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزانی که به دلایل غیرموجه در کلاس‌های حضوری و یا مجازی مدارس حاضر نشده اند، مردود شناخته می‌شوند و پایه تحصیلی را باید دوباره بگذرانند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ آقای سید جواد حسینی افزود: شرط […]
غایبان غیرموجه کلاس‌ها مردود می‌شوند

۱۰ میلیون دانش آموز سیمکارت ویژه می‌گیرند

معاون وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزانی که به دلایل غیرموجه در کلاس‌های حضوری و یا مجازی مدارس حاضر نشده اند، مردود شناخته می‌شوند و پایه تحصیلی را باید دوباره بگذرانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ آقای سید جواد حسینی افزود: شرط حضور دانش آموزان در کلاس‌های مجازی همانند کلاس‌های حضوری است و در صورتی که دانش آموزی غیبت غیرموجه داشته باشد از ورود به پایه بالاتر محروم خواهد شد.
وی از شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود: مدیران و معلمان مدارس موظفند این دانش آموزان را شناسایی و راهکار‌های بازگشت به تحصیل را برای آن‌ها فراهم کنند.

آقای حسینی از اختصاص ۱۰ میلیون سیمکارت ویژه برای دانش آموزان خبر داد و افزود: این سیمکارت‌ها فقط قابلیت استفاده آموزشی دارند و با هماهنگی که با وزارت ارتباطات انجام شده، این سیمکارت‌ها و اینترنت آن‌ها برای دانش آموزان رایگان است.
وی با اشاره به اینکه هدف استفاده از این سیمکارت ها، ایجاد اینترنت پاک برای دانش آموزان است تاکید کرد: دانش آموزان استفاده کننده از این سیمکارت‌ها تنها می‌توانند به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و از شبکه آموزشی شاد برای آموزش مجازی استفاده کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون فقط ۱۱ درصد دانش آموزان تلفن همراه اختصاصی دارند و بقیه از تلفن‌های همراه پدر یا مادر برای شرکت در کلاس‌های مجازی استفاده می‌کنند.
حسینی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان از طریق شبکه شاد آموزش مجازی را دنبال کردند و ۳۰ درصد دانش آموزان یعنی حدود سه میلیون دانش آموز از آموزش مجازی بی بهره ماندند.
وی افزود: ۷۰۰ هزار نفر از این دانش آموزان در مناطقی هستند که پوشش شبکه ملی ارتباطات وجود ندارد و دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز از وسایل ارتباطی هوشمند بی بهره اند.
آقای حسینی تصریح کرد: با اعتبارات آموزش و پرورش و سایر نهاد‌های دولتی و ۲۵ تشکل مردم نهاد تاکنون بیش از ۲۶۱ هزار تبلت و تلفن همراه در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: با تفاهم نامه‌ای که با سازمان‌ها و نهاد‌های مردمی منعقد کرده ایم امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تبلت در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: کارخانجات تولید تبلت سالانه فقط امکان تولید ۶۰ هزار تبلت را دارند و با هماهنگی‌های بوجود آمده تا یک ماه آینده خط تولید تبلت ویژه دانش آموزان در شرکت صنایع آموزشی ایران راه اندازی خواهد شد.
حسینی افزود: در بودجه ۱۴۰۰ آموزش و پرورش نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش آموزی در نظر گرفته شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار