به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر ؛ رسول فرخی میکال امروز در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه دولت در مسئله‌ای مثل کرونا نباید خودسرانه تصمیم گرفته و سلامتی مردم را به خطر بیندازد، اظهار کرد: متأسفانه در برخی مواقع به‌ویژه در ایام نوروز دولت به نظرات کارشناسی مسؤولان بهداشتی کشور بی‌توجه بوده است.

وی با انتقاد شدید از عملکرد دولت در خصوص مدیریت وضعیت کرونا در کشور و در ایام نوروز گفت: پیش از ایام نوروز کرونا در کشور به‌طور نسبی کنترل و تعداد شهرهای قرمز کاهش پیدا کرده بود ولی با بی‌تدبیری دولت در نوروز و باز گذاشتن جاده‌ها اکنون ۲۵۷ شهرستان قرمز، ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی هستند که جای بسیار تأسف و نگرانی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی،  دولت را مسؤول آغاز موج چهارم و سنگین کرونا در کشور دانست و افزود: دولت از شنبه به مدت ۱۰ روز در کشور اعمال محدودیت شدید کرده تا بتواند کرونا را کنترل کند، آیا بهتر نبود دولت این اقدام را در تعطیلات نوروز انجام داده و مانع شیوع موج دیگر کرونا در کشور می‌شد.

فرخی با تأکید بر لزوم توجه به تصمیمات وزارت بهداشت به‌عنوان متولی امر سلامت کشور، تصریح کرد: وزیر بهداشت بارها خواستار اعمال محدودیت در ایام نوروز و لغو برخی از پروازهای گردشگری مثل کشور ترکیه شده بود ولی ستاد ملی مبارزه با کرونا به آن بی‌توجه بوده و این دوگانگی در تصمیمات سلامت مردم را به مخاطره انداخته است.

وی ورود بیش از چهار میلیون مسافر به گیلان در ایام نوروز را فاجعه مدیریتی خواند و گفت: گیلان یک استان گردشگری در کشور بوده و در ایام نوروز بیش از چهار میلیون مسافر به این استان سفر کردند که اغلب پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و نتیجه این بی‌تدبیری در مدیریت سفر ابتلای روزانه ۱۷۰ نفر در این استان به ویروس کووید ۱۹ بوده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید بر اینکه نقش وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا باید در کشور مشخص شود، افزود: پیگیری و تعیین نقش مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت پیش‌آمده مطالبه ملی بوده و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید با مردم و رسانه‌ها شفاف در خصوص چرایی رشد اپیدمی کرونا در ایام عید صحبت کند.

فرخی با بیان اینکه اجرای تصمیمات کارشناسی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد، گفت: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری همه باید بر اساس نظر کارشناسی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت عمل کرده تا در کنترل کرونا به موفقیت برسیم