یادداشت روز؛

اتصال واحد‌های صنعتی به راه آهن موجب تقویت شریان های اقتصادی می شود

فرشید عابدی
تاریخ انتشار: جمعه 26 فوریه 2021 | 15:56 ب.ظ
اتصال واحد‌های صنعتی به راه آهن موجب تقویت شریان های اقتصادی می شود درفک خبر/ گسترش راه ها و راه آهن و زیرساخت های حمل و نقل یکی از عوامل مهم توسعه به شمار می رود، از طرفی حمل کالا توسط ناوگان حمل و نقل ریلی به دلیل داشتن صرفه اقتصادی، کاهش مصرف سوخت نسبت به ناوگان حمل و نقل جاده ای، تاثیر گذاری بر روی میزان ترافیک […]

درفک خبر/ گسترش راه ها و راه آهن و زیرساخت های حمل و نقل یکی از عوامل مهم توسعه به شمار می رود، از طرفی حمل کالا توسط ناوگان حمل و نقل ریلی به دلیل داشتن صرفه اقتصادی، کاهش مصرف سوخت نسبت به ناوگان حمل و نقل جاده ای، تاثیر گذاری بر روی میزان ترافیک جاده ای و کاهش آلودگی هوا، محور توسعه و حافظ محیط زیست عنوان می‌شود.

حمل انبوه کالا بالاخص حمل کالاهای خطرناک در کوتاه ترین زمان با سطح ایمنی و صرفه اقتصادی بالا خصوصیاتی است که حمل و نقل ریلی را با سایر شیوه های حمل و نقل متمایز می کند.

راه آهن رشت_ انزلی حلقه مفقوده کریدور شمال _ جنوب محسوب می شود، که با بررسی میزان کالای قابل حمل در بنادر انزلی و کاسپین اهمیت این پروژه قابل لمس است.

تکمیل پروژه رشت _ انزلی و اتصال راه آهن به بنادر کاسپین و انزلی و همچنین حمل کالا مخصوصا مواد اولیه مورد نیاز صنایع با حداقل تعرفه در حجم بالا به چرخیدن چرخ صنایع تولیدی کمک شایانی می کند و راه آهن نیز می‌تواند به نقطه عطفی در زمینه توسعه اقتصادی و جهش تولید منطقه و کشور بدل شود.

قطع به یقین با اتصال بنادر و صنایع تولیدی با ایجاد خطوط فرعی و آنتنی به شبکه ریلی شاهد کاهش هزینه های تحمیلی به تجار و صنایع خواهیم بود و این صرفه اقتصادی به بدنه چرخه تولید باز خواهد گشت و این مهم زیربنای رونق تولید را رقم می زند.

کاهش هزینه های میلیاردی صرف مقوله حمل و نقل و تامین مواد اولیه و همچنین حمل کالای تولید شده توسط ناوگان حمل و نقل ریلی می تواند به افزایش حجم تولید، افزایش دستمزد و رفاهیات پرسنل و در نتیجه افزایش انگیزه سرمایه انسانی واحدهای تولیدی و صنایع کمک شایانی کند.

فرشید عابدی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار