در سومین مزایده فروش؛

سرمایه گذار بومی برنده مزایده آب معدنی داماش شد

M.R.R
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 ژانویه 2021 | 13:12 ب.ظ
سرمایه گذار بومی برنده مزایده آب معدنی داماش شد درفک خبر/علی محمدی از فروش کارخانه آب معدنی داماش خبر داد و گفت: شرکت آب معدنی داماش که از واحد‌های زیر مجموعه هلدینگ گروه ملی است اخیرا (۱۴ دی ماه) برای سومین باربرای فروش به مزایده گذاشته شد که در نهایت یک سرمایه‌گذار بومی منطقه در شهرستان اقدام به خرید این واحد تولیدی کرد. اوبا […]

درفک خبر/علی محمدی از فروش کارخانه آب معدنی داماش خبر داد و گفت: شرکت آب معدنی داماش که از واحد‌های زیر مجموعه هلدینگ گروه ملی است اخیرا (۱۴ دی ماه) برای سومین باربرای فروش به مزایده گذاشته شد که در نهایت یک سرمایه‌گذار بومی منطقه در شهرستان اقدام به خرید این واحد تولیدی کرد.


اوبا بیان اینکه قیمت تمام شده برای واگذاری این واحد ۴۶ میلیارد تومان است که ۲۵ درصد آن می‌بایست به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط به بانک پرداخت شود، افزود: مراحل انتقال کارخانه به زودی انجام می‌شود.
او افزود: این واحد از واحدهای تولیدکننده آب معدنی فعال کشور است که از بهترین تجهیزات و ماشین‌آلات تولیدی در استان گیلان برخوردار است.
مدیرعامل آب معدنی داماش با بیان اینکه در حال حاضر کل نیروی کار این کارخانه ۴۲ نفر است، افزود: ۲۰ کارگر در بخش تولید، ۱۶ نفر در ساختمان شعبه رشت و ۶ نفر هم در دفتر مرکزی تهران مشغول کارند که تمام تلاش خودرا برای تامین امنیت نیروی کار کارخانه بکار گرفته‌ایم.
علی محمدی با اشاره به اینکه شرایط کار در کارخانه آب معدنی داماش در فصل زمستان با توجه به برودت هوا بسیار سخت می‌شود، افزود: تقریبا در این سه ماه زمستان به دلیل بارش برف و بوران و محدود شدن امکانات حمل و نقل جادهای، ناچارا تولیدات کارخانه را کاهش می‌دهیم و در عین حال امکان یخ زدگی بطری‌های آب نیز وجود دارد. با این حال امکان فعالیت همه کارگران در چند شیفت با همه خطوط وجود ندارد.
مدیرعامل آب معدنی داماش در ادامه با بیان اینکه به همین دلیل ناچار شدیم آبان ماه سال جاری اقدام به تعدیل ۱۱ از کارگران کنیم که بلافاصله بعد از مدت کوتاهی دو نفرشان به کار سابق خود بازگشتند، افزود: با این حال بیکاری این تعداد کارگر موقتی است و آنها بازگشت بکار خواهند شد. قرار بود با شروع بهمن ماه این کارگران برای ادامه همکاری به کارخانه بازگردند اما با اتفاقاتی که در زمینه فروش کارخانه افتاده بعد از نقل و انتقالات کارخانه با تصمیم کارفرمای جدید و برنامه‌هایی که همزمان با افزایش تولیدات کارخانه دارند، این کارگران بازگشت به کار می‌شوند.
او گفت: یکی از شرایط واگذاری کارخانه از سوی بانک ملی، تامین امنیت شغلی کارگران و ادامه فعالیت کارخانه است که مسلما محقق خواهد شد. در عین حال بانک ملی اخیرا  یک میلیارد و 800 میلیون تومان منابع مالی برای گردش مالی و پرداخت حقوق کارگران به این واحد تزریق  کرده است.
محمدی در ادامه درباره مطالبات کارگران آب معدنی داماش گفت: همه مطالبات معوقه مزدی کارگران شاغل و اخراجی با همین منابع مالی تا مهرماه پرداخت شده است. درعین حال مطالبات سنواتی ۷ نفر از کارگران تعدیلی به طور کل پرداخت شده و فقط دو نفر خود خواسته هنوز اقدام به دریافت مطالبات سنواتی خود نکرده و شکایت کرده‌اند.
او با بیان اینکه طبق قانون رفع موانع تولید بانک‌ها اجازه بنگاهداری ندارند و بنا بر مصوبه شورای عالی پول که در بهمن ماه سال گذشته(98) ابلاغ شده، بانک‌ها حق پرداخت تسهیلات به شرکت‌های زیر مجموعه خود را ندارند، افزود: این قوانین موانعی بودند که بانک ملی نتواند به عنوان کارفرمای اصلی در این واحد تولیدی افزایش سرمایه  دهد. بنابراین در این مدت چندساله از یک طرف با محدودیت قوانین و از طرف دیگر با مطالبات مردم و کارگران روبرو بودیم که به حمدالله حل شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار