رئیس جهاد کشاورزی گیلان، در جلسه بررسی وضعیت زیتون شهرستان رودبار:

قلب اقتصاد زیتون کشور در شهرستان رودبار می تپد

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: شنبه 9 ژانویه 2021 | 15:10 ب.ظ
قلب اقتصاد زیتون کشور در شهرستان رودبار می تپد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ فرماندار رودبار در نشست بررسی وضعیت زیتون؛ برندسازی در حوزه زیتون صورت گیردهوشنگ عباسقلی زاده با بیان این مطلب افزود؛ برندسازی زیتون با کیفیت برای شهرستان رودبار بسیار با اهمیت است، در خصوص گردشگری از برند زیتون برای ارز آوری استفاده کنیم، باغات گردشگری زیتون برای جذب توریست […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ فرماندار رودبار در نشست بررسی وضعیت زیتون؛ برندسازی در حوزه زیتون صورت گیردهوشنگ عباسقلی زاده با بیان این مطلب افزود؛ برندسازی زیتون با کیفیت برای شهرستان رودبار بسیار با اهمیت است، در خصوص گردشگری از برند زیتون برای ارز آوری استفاده کنیم، باغات گردشگری زیتون برای جذب توریست و گردشگر به اقتصاد ملی و معرفی این میوه کمک فراوان خواهد کرد.
وی گفت؛ ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار باید در زمینه های آموزشی و تبلیغاتی بیشتر کار کند و اهمیت بیشتری به این موضوع دهد، واحدهای تولید روغن زیتون به لحاظ کیفی مکانیزه شوند تا روغن زیتون بکر و سالم به دست مردم برسد.
فرماندار گفت؛ استان ها و شهرستان های همجوار ما از آب سد سفیدرود برداشت می کنند ولی باغداران زیتون رودبار به دلیل کمبود آب محصولاتشان آسیب می بیند و نمی توانند توسعه مناسب انجام دهند.
عباسقلی زاده همچنین گفت: معرفی باغدار نمونه زیتون می تواند انگیزه باغداران را برای کیفیت محصول تولیدی بالا ببرد، اما برای کیفیت بالای زیتون به اعتبارات کشوری و استانی بیشتری نیاز داریم.
مجری طرح زیتون کشور هم گفت؛ امسال صد و بیست هزار تن زیتون در کشور تولید شد و سهم گیلان از این میزان تولید بیست هزار تن بود.
میر عرب رضی افزود: پنجاه درصد زیتون کشور به روغن زیتون اختصاص یافت و نه هزار تن روغن زیتون تولید شد.
وی همچنین گفت؛ برای مبارزه با مگس زیتون در شهرستان رودبار سه میلیارد ریال پارسال هزینه شد و امسال بنابر افزایش اعتبارات داریم.
وی گفت؛ کاهش اعتبارات زیتون در سالهای متمادی و افزایش هزینه های مبارزه با آفت ما را بر آن داشته اعتبارات بیشتری را اختصاص دهیم از این رو با رایزنیهای که با مجلس داریم پیش بینی افزایش دو برابری اعتبارات مبارزه با آفت مگس زیتون را داریم.
وی با اشاره به اصلاح و بازسازی باغات زیتون رودبار گفت؛ این کار در دو هزار هکتار باغ قدیمی رودبار اجرا می شود که به تولید کمک می کند.
رضی از باغداران خواست به اصلاح باغات زیتون کمک کنند و یادآور شد؛ شاید تا سه سال در تولید زیتون وقفه ایجاد شود ولی عملکرد بیشتری را در پی خواهد داشت، مبارزه با آفات بسیار راحت تر خواهد بود و به تولید روغن و کنسرو تولیدی کمک خواهد کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم گفت؛
قلب اقتصاد زیتون کشور در شهرستان رودبار می تپد اما به دلیل محدودیت های توپوگرافی، سطوح در اختیار و منابع آب از جایگاه نخست زیتون کشور به رتبه سوم قرار رسیده است.
وی گفت؛ ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار با ارزیابی حسی مکمل آزمایشگاههای شیمی است و می تواند با استانداردهای بین المللی کیفیت زیتون همخوانی داشته باشد.
الماسی افزود؛ بسیاری از استان های کشور محصول زیتون خود را در استان گیلان و شهرستان رودبار فرآوری و به فروش می رسانند.
وی گفت؛ بزرگترین بازار زیتون دنیا در رودبار قرار دارد و به دنبال بازار بورس زیتون در این شهرستان هستیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار