یادداشت روز؛

🗣جوادی رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار، خطاب به معاون عمرانی استاندار گیلان: 💢جناب آقای مهندس شعبانپور ؛ رودبار را می شناسید؟!؟!

تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 می 2018 | 18:44 ب.ظ
🗣جوادی رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار، خطاب به معاون عمرانی استاندار گیلان: 💢جناب آقای مهندس شعبانپور ؛ رودبار را می شناسید؟!؟! درفک خبر ‍ 🔹جوادی رئیس شورای اسلامی شهرستان در واکنش به افزایش عوارضی خطاب به معاون امور عمرانی استانداری: ‍ 🔴 جناب آقای مهندس شعبانپور ؛ رودبار را می شناسید؟! 🔸 رودبار همان جایی است که منابع و مواهب طبیعی اش تأمین کننده نیاز گیلانیان عزیز است . جا دارد کمی از این مواهب برایتان […]

درفک خبر

‍ 🔹جوادی رئیس شورای اسلامی شهرستان در واکنش به افزایش عوارضی خطاب به معاون امور عمرانی استانداری:

‍ 🔴 جناب آقای مهندس شعبانپور ؛ رودبار را می شناسید؟!

🔸 رودبار همان جایی است که منابع و مواهب طبیعی اش تأمین کننده نیاز گیلانیان عزیز است . جا دارد کمی از این مواهب برایتان بازگو کنم ! اگر هنوز در یادتان مانده است . برایتان از سخاوت سپیدرود می گویم که در اتصال ورود قزل اوزن و شاهرود دریاچه ای شکرف بدین نام پدید آمده که تأمین کننده آب مورد نیاز شالیزارهای گیلان است که هم مورد استفاده کشاورزان زحمت کش بوده و هم تأمین کننده برنج مورد نیاز کشور عزیزمان ایران .
از دهستان بلوکات می گویم:

دهستانی که این روزها به یُمن سد شهر بیجارکه مزین به نام حضرت آیت اله بهجت (ره) است و تأمین کننده آب شرب بسیاری از شهرها و روستاهای گیلان ،نامی برای خود دست و پا کرده است گرچه مردمان آن کمترین بهره را از آن برده اند .
از معادن شهرستان برایتان بگویم که تأمین کننده مصالح عمرانی و پروژه های زیرساختی استان است و یک ظرفیت بی نظیر برای توسعه گیلانمان.
یا از سیمان خزر تا نیروگاه بادی منجیل ، نیروگای برق آبی و نیروگاه لوشان که بخش اعظم انرژی استان را تأمین می کنند .
از تاریخ این مرزبوم بگویم :

از قدیمیترین سکونت گاه بشری در غار رشی در دامن درفک استوار، از تمدن مارلیک و چراغعلی تپه و از تپه جلالیه کلورز .

ازروستای انبوه می گویم با بافت با ارزشش و پل خشتی تاریخی آن تا پل خشتی تاریخی لوشان شهرآفتاب و سیاهرود .

از امامزادگان عزیز محمد حنیفه تا شاه شهیدان ،از ییلاقات خوش آب و هوای رودبار ،داماش ، سلانسر و فیلده تا آسمانسرا و یخچالهای درفک استوار، منطقه بکر و زیبای رحمت آباد و خورگام و عمارلو و…

از دو اثر طبیعی ملی رودبار برایتان می گویم: یکی گل منحصربفرد سوسن چلچراغ و دیگری سرو هرزویل .

و از عزیز ترین مردمان این دیار شهید سید یونس حسینی رودباری اولین شهید نهضت امام خمینی (ره).

گرچه این مردمان برای تعالی گیلان ، از مواهب طبیعی و منابع خود سخاوت می کنند و سالها در اجرای پروژه های ملی همچون آزاد راه و راه آهن مشارکت ، همراهی و صبوری نموده اند . امّا ماحصل این سخاوت و گذشت چه بوده است و رهآورد آن برایمان چیست ؟!

گرچه درمقوله توسعه ، قائل به نگاه منطقه ای و محلی نیستم و توسعه استان را همگام با توسعه منطقه ترجیح می دهیم . امّا چگونه است که همین مردم برای بهره مندی از یکی از خدمات دولت در استان گیلان، (آزادراه رشت – قزوین ) باید بیشتر از سهم خود پرداخت نمایند ؟؟؟

عوارض و عوارضی !!! واژه ای نام آشنا در ادبیات سیاسی سالیان اخیر شهرستان رودبار …

آیا این همه همراهی و همدلی برای توسعه گیلان را اینگونه پاسخ می دهند ؟

آیا مردم دهستان بلوکات برای رسیدن به شالیزارها و باغهای خود و زیارت بارگاه امامزاده هاشم (ع) باید عوارض پرداخت کنند!؟ و از طرفی در حالیکه خود تشنه هستند و صدای آب رامی شنوند اینگونه با کمبود آب مواجه باشند و دَم نزنند …

جناب آقای شعبانپور ؛ همشهری گرامی

امروز این مردم تنها درخواستشان از دولت شنیدن صدای بغض آلودشان است .
بیائید نجواها را در دولت تدبیر و امید درست بشنوید و بشنویم و پاسخ دهید و پاسخ دهیم تا امید این مردمان همچنان باقی بماند.دیاریونس

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار