معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای گیلان:

در واگذاری آب بندان ها اولویت، افراد محلی و بومی هستند

مجید رضایی ماشمیانی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 24 نوامبر 2020 | 13:18 ب.ظ
در واگذاری آب بندان ها اولویت، افراد محلی و بومی هستند معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه اولویت واگذاری آب بندان ها به افراد محلی و بومی است که صلاحیت آنها توسط فرمانداری ها تأیید شده است، گفت: در صورت وجود بیش از یک متقاضی، از طریق مزایده واگذاری صورت می پذیرد. “هادی پاکزاد” معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای […]

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه اولویت واگذاری آب بندان ها به افراد محلی و بومی است که صلاحیت آنها توسط فرمانداری ها تأیید شده است، گفت: در صورت وجود بیش از یک متقاضی، از طریق مزایده واگذاری صورت می پذیرد.

هادی پاکزاد” معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای گیلان در گفتگو با  روابط عمومی این شرکت با بیان اینکه اولویت واگذاری آب بندان ها به افراد محلی و بومی است که صلاحیت آنها توسط فرمانداری ها تأیید شده است، افزود: در صورت وجود بیش از یک متقاضی، از طریق مزایده واگذاری صورت می پذیرد.

وی تعیین اجاره بها و حق انتفاع را از طریق کارشناسان رسمی دادگستری اعلام کرد و افزود: شرکت آب منطقه ای گیلان با هدف جلوگیری از تعرض و حفظ و صیانت از حقوق انفال با اولویت تأمین آب کشاورزی نسبت به استفاده از این ظرفیت اقدام می کند.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت: با مشارکت بخش خصوصی در این بخش علاوه بر ایجاد توسعه پایدار در منطقه و همچنین ایجاد اشتغال و درآمد برای افراد محلی، می توان نسبت به ساماندهی این پهنه های آبی  اقدام کرد.

بنا بر این گزارش کشاورزان روستای هندخاله شهرستان صومعه‌سرا با امضای طوماری خطاب به ارسلان زارع استاندار گیلان، نسبت به واگذاری تنها آب‌بند این روستا به بخش خصوصی جهت پرورش ماهی اعتراض کرده اند.

در بخشی از این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر زارع! استاندار محترم گیلان! سلام‌علیکم با درود و سلام به ارواح پاک شهدا و امام شهیدان با آرزوی سلامتی سرافرازی و طول عمر برای رهبر فرزانه انقلاب و توفیق خدمت برای دوست خدمتگزار!

به استحضار حضرت‌عالی می‌رساند فردی به نام …. که شغل اصلی ایشان پیمانکار و از اهالی تولم شهر است و در دهستان هندخاله اقدام به آوردن بیل مکانیکی جهت تبدیل تنها آب‌بند روستا به استخر پرورش ماهی نمودند و ادعا کردند مجوز گرفته‌اند. ازآنجایی‌که این آب‌بند، صدها سال است تنها منبع تأمین آب اراضی کشاورزی حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی هندخاله بوده و حدود ۶۰۰ کشاورز به همراه خانواده خود زندگی خود را از همین شالیزارها اداره می‌کنند. تاکنون دو بار جوی بیل مکانیکی این افراد رانت‌خوار که به صورت علنی با پشت‌گرمی که دارند کشاورزان را تهدید می‌کنند گرفته شده است

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار