پس از سخنرانی اخیر نمکی در اصفهان؛

معاون تحقیقات وزارت بهداشت و نائب رئیس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا از سمت خود استعفا دادند

مجید رضایی
تاریخ انتشار: جمعه 20 نوامبر 2020 | 19:12 ب.ظ
معاون تحقیقات وزارت بهداشت و نائب رئیس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا از سمت خود استعفا دادند درفک خبر/ به دنبال انتقادات اخیر وزیر بهداشت از وضعیت تحقیقات سلامت، ملک زاده معاون تحقیقات وی به دلیل آنچه مدیریت پر نقص پاندمی کرونا و ادغام طب سنتی در نظام درمانی خوانده، از سمت خود استعفا کرد. دیروز وزیر بهداشت با انتقاد از تحقیقات سلامت گفته بود که تمام پیش‌بینی‌ها و تخمین‌هایی که درباره […]

درفک خبر/ به دنبال انتقادات اخیر وزیر بهداشت از وضعیت تحقیقات سلامت، ملک زاده معاون تحقیقات وی به دلیل آنچه مدیریت پر نقص پاندمی کرونا و ادغام طب سنتی در نظام درمانی خوانده، از سمت خود استعفا کرد.

دیروز وزیر بهداشت با انتقاد از تحقیقات سلامت گفته بود که تمام پیش‌بینی‌ها و تخمین‌هایی که درباره کرونا دریافت کرده، اشتباه بوده است.

همچنین در ادامه حواشی سخنرانی اخیر وزیر بهداشت در اصفهان/علی نوبخت، رئیس سابق کمیسیون بهداشت از ادامه همکاری با وزیر بهداشت انصراف داد/نامه خداحافظی علی نوبخت حقیقی، (برادر محمدباقر نوبخت، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه) به سعید نمکی، وزیر بهداشت، منتشر شد‌. نمکی چهار روز قبل علی نوبخت را که در مجلس دهم رئیس کمیسیون بهداشت بود، بعنوان “نایب‌رئیس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا” منصوب کرده بود.

نامه استعفای ملک‌زاده خطاب به وزیر بهداشت

آقای دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت
با سلام و احترام

بدین وسیله مراتب استعفای خود از مسوولیت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به دلایل زیر اعلام می‌دارم

مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه‌ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس «مدیریت بحران کرونا» دادن به سایر کشورها هستید.

اظهارات غیرعلمی و ناشی از شتابزدگی جناب عالی در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا که هنوز در حال طی مراحل اولیه بوده و شما مدعی معرکه گرفتن برای تولید آن شده‌اید.

ادعاهای بی‌اساس جناب عالی و سازمان غذا و دارو درخصوص موثر بودن داروهای گیاهی که به اعتقاد این جانب بدون هیچ مبنای علمی و پژوهشی و مطالعات بالینی کافی صورت گرفته و همچنین دفاع و اقدام جناب عالی از ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور که می‌تواند شبکه بهداشت و درمان ایران را ناپایدار و در دراز مدت تضعیف کرده و مردم را از حقوق خود در بهره‌مندی از درمانهای پیشرفته پزشکی مدرن محروم سازد.

عدم درک درست شما از تحقیق و پژوهش و اهمیت آن و نیز نادیده گرفتن تمام فعالیت‌های علمی و پژوهشی محققان علوم پزشکی طی ۷ سال گذشته که در سخت‌ترین شرایط تحریم و امکانات بودجه‌ای، به بالاترین سطح تولیدات کمی و رشد کیفی و استناد به مقالات نسبت به گذشته رسیده است و رتبه نخست منطقه و کشورهای اسلامی را دارد.

عدم تشکیل شورای معاونین طی ۶ ماه گذشته و عدم اختصاص وقت از سوی شما برای بحث در امور آموزشی، پژوهشی و دانشجویی

دکتر رضا ملک زاده، استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران
۹۹/۰۸/۳۰.

 

 

متن نامه علی نوبخت به نمکی نیز بدین شرح است:

جناب آقای دکتر سعید نمکی
با سلام و احترام

با نهایت تاسف بدینوسیله عدم توفیق همکاری با آن رفیق شفیق را اعلام میدارم. عدم اجرای پیشنهاد مشفقانه حقیر و دوست بلندپایه ما در جلسه مورخ ۱۶-۸-۹۹ و موافقت اولیه جنابعالی که می‌توانست باعث وحدت شده و از جو موجود جلوگیری نماید.

اینک بعد از سخنان آنجناب در اصفهان در کوبیدن علم و دانشمندان پزشکی جان بر کف ایران و پاسخ معاونت پژوهشی متاسفانه راهی برای همکاری بنده با جنابعالی و آن وزارتخانه باقی نگذاشته است.

با آرزوی توفیق
علی نوبخت ۹۹.۸.۳۰

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار