وضعیت جاده‌های گیلان با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد

تاریخ انتشار: شنبه 14 نوامبر 2020 | 10:12 ق.ظ
وضعیت جاده‌های گیلان با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد مرادی با بیان اینکه گیلان یکی از پرتراکم‌ترین استان‌ها در سطح کشور است،گفت: وضعیت جاده‌های گیلان با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ فریبرز مرادی، گیلان را یکی از پرتراکم‌ترین استان‌ها در سطح کشور دانست و با تاکید بر اینکه نگهداری از راه‌های استان شرایط خاصی را می‌طلبد گفت: […]

مرادی با بیان اینکه گیلان یکی از پرتراکم‌ترین استان‌ها در سطح کشور است،گفت: وضعیت جاده‌های گیلان با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ فریبرز مرادی، گیلان را یکی از پرتراکم‌ترین استان‌ها در سطح کشور دانست و با تاکید بر اینکه نگهداری از راه‌های استان شرایط خاصی را می‌طلبد گفت: وضعیت جاده‌های گیلان با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان یکی از اقدامات اساسی این اداره کل را ایمنی جاده‌ها و بسترسازی برای کاهش تلفات جاده‌ای خواند و عنوان کرد: اقداماتی که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان و وزارت راه در این حوزه انجام داد، موجب شد در سال‌های اخیر میزان تلفات جاده‌ای چیزی حدود ۵۵ درصد کاهش پیدا کند.

مرادی با بیان اینکه در صورت تزریق اعتبارات مورد نیاز، ایمنی جاده‌های گیلان هم ارتقاء پیدا می‌کند، شناسایی نقاط پرحادثه در محورهای استان با کمک پلیس راه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: راهداری در راستای شناسایی و رفع خطر از نقاط پرحادثه جاده‌ای گیلان نشست‌های مستمری را با پلیس راه برگزار می‌کند.

وی شناسایی، به روز رسانی و انجام تمهیداتی برای رفع نواقع در مناطق حادثه‌خیز جاده‌ای گیلان را یکی از مهم‌ترین ثمرات این جلسات مشترک اعلام کرد و افزود: اگر وضعیت جاده‌های گیلان را با استانداردهای جهانی مقایسه کنیم با آن فاصله زیادی داریم اما در مقایسه با سایر راه‌های کشور شاخص قابل قبولی داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان وجود ۱۱ هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه در استان را و اینکه نگهداری از آن به برنامه‌ریزی مدونی نیاز دارد متذکر شد و اذعان کرد: از این مقدار حدود ۹ هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی است از سوی دیگر آزادراه‌های استان گیلان نیز چیزی حدود ۶۸ کیلومتر برآورد می‌شود.

مرادی تراکم شهرها و گسترش طولی آن‌ها را یکی از مشکلاتی که در گیلان وجود دارد و بسترساز افزایش ترددها می‌شود، خواند و با اشاره به اینکه گیلان یکی از پرتراکم‌ترین استان‌ها در سطح کشور است اذعان کرد:‌ برای انجام عملیات روکش راه و لکه‌گیری جاده‌ها در گیلان حدود ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی از اجرای شیوه‌ای نوین برای ترمیم و بازسازی آسفالت محورهای استان گیلان توسط اداره کل راهداری خبر داد و با بیان اینکه با این شیوه در حین انجام کار از حجم ترافیک هم کاسته می‌شود یادآور شد: در سال‌های گذشته برای نوسازی ناوگان حمل و نقلی اعتبارات خوبی اختصاص پیدا می‌کرد اما با توجه به شرایط اقتصادی این کمک‌ها کمتر شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از انعقاد یک تفاهمنامه همکاری بین سازمان راهداری کشور، وزارت راه و یکی از خودروسازهای داخلی برای نوسازی ناوگان جاده‌ای خبر داد و گفت: امیدواریم این موضوع به زودی اجرایی شود از طرفی خود وزارت راه هم طرحی جداگانه برای این کار در دست اجرا دارد.

مرادی اتمام عملیات لکه‌گیری در جاده رشت تا امام‌زاده هاشم را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه یکی از اقدامات راهداری گیلان ساماندهی علایم رانندگی در حاشیه جاده‌ها است خاطرنشان کرد: سرعت‌گیرها هم با نظر شورای عالی ترافیک استان گیلان و پلیس راه در نقاط مختلف جاده‌ها نصب می‌شوند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار