با حضور جمعی از مسئولین استانی؛

مراسم معارفه هفتاد و دومین شهردار رشت برگزار شد

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 29 اکتبر 2020 | 07:23 ق.ظ
مراسم معارفه هفتاد و دومین شهردار رشت برگزار شد مراسم معارفه سید محمد احمدی هفتاد و دومین شهردار رشت، با حضور جمعی از مدیران در سالن اجتماعات نیروی انتظامی گیلان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در مراسم معارفه شهردار رشت در سالن اجتماعات ناجا با تبریک پیشاپیش میلاد حضرت محمد (ص) و آغاز هفته […]

مراسم معارفه سید محمد احمدی هفتاد و دومین شهردار رشت، با حضور جمعی از مدیران در سالن اجتماعات نیروی انتظامی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در مراسم معارفه شهردار رشت در سالن اجتماعات ناجا با تبریک پیشاپیش میلاد حضرت محمد (ص) و آغاز هفته وحدت اظهار کرد: وحدت، کلیدواژه‌ای است که امام (ره) با بهره‌مندی از آن در مقابل ظلم غرب و شرق ایستادند و پیروزی و سربلندی برای ملت ایران اسلامی رقم خورد.

احمدی پنجاه و هفتمین شهردار رشت

احمد رمضانپور با بیان اینکه حاج میرزا خلیل رفیع نخستین شهردار رشت بود، افزود: از آن زمان تاکنون و با انتخاب سید محمد احمدی، ۵۷ شهردار برای رشت انتخاب شدند که دو نفر از این شهرداران ازجمله مرحوم شیرخانی و سید محمدعلی ثابت‌قدم دو مرحله برای تصدی این جایگاه انتخاب شدند و تعدادی نیز به‌عنوان سرپرست شهرداری رشت مشغول فعالیت بودند.

وی با تقدیر از اقدامات ناصر عطایی سرپرست شهرداری رشت گفت: ناصر عطایی هیچ‌گاه کاندیدا سرپرستی و شهردار شدن نبود اما طی مدت‌زمان حضور در جایگاه سرپرستی شهرداری رشت اقدامات بسیار شایسته‌ای انجام داد.

انتخاب شهردار برای تمام دوران فعالیتی شورای پنجم رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه نگاه اعضای شورای پنجم رشت انتخاب یک شهردار برای تمام دوران فعالیتی شورای پنجم بود، تصریح کرد: شورای پنجم رشت انتخاب خوبی را برای تصدی جایگاه شهردار رشت انجام داد اما به‌واسطه برخی از حاشیه‌ها و استعفای مسعود نصرتی درنهایت به انتخاب سید محمد احمدی رسیدیم که به برکت انقلاب تجارب خوبی در کارنامه عملکرد وی وجود دارد.

انتظار مدیریت قاطع از شهردار رشت

رمضانپور با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی بسیار بزرگی در دست بررسی داریم، افزود: یقین می‌دانم که با حضور سید محمد احمدی، اقدامات زیرساختی که در دست اجرا داریم به نتیجه مطلوب برسانیم و از شهردار رشت انتظار مدیریتی قاطع در کنار ایجاد محیط دوستانه داریم.

گسست بین سازمانی آفت مدیریت شهری

سرپرست شهرداری رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مدیریت مطلوب شهری بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: متأسفانه بنا به دلایلی مشارکت مردمی را کمتر مشاهده می‌کنیم و امروزه شهرداری‌ها به‌تنهایی قادر به رفع مشکلات نیستند و گسست بین سازمانی آفتی برای مدیریت شهری شده است.

حمایت ویژه مجلس از شهرداری

ناصر عطایی با بیان اینکه شهرداری نیازمند نگاه و حمایت ویژه مجلس و دولت هستند، افزود: دوران سرپرستی معمولاً به دوران رکود و قانون‌گریزی تعبیر می‌شود اما در این دوره با حضور در مناطق و نواحی تلاش کردیم تا انسجامی مؤثر و اقدامات کاربردی ایجاد کنیم.

مطالبه ۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت از دستگاه‌های دولتی

وی با تأکید بر اینکه در شهرداری رشت فاقد اطلاعات کامل و جامع در برخی از مباحث هستیم، گفت: شهرداری رشت از دستگاه‌های دولتی چهارصد میلیارد تومان مطالبه دارد و از استاندار تقاضا داریم که از این بابت با شهرداری رشت مساعدت ویژه داشته باشند.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه تکلیف برخی از نیروهایی که به دلایلی با مشکلاتی مواجه بودند را طی این مدت مشخص کردیم، تصریح کرد: ممیزی آنلاین طی این مدت جزو برنامه‌های شهرداری رشت بود و کاهش هزینه‌ها از موارد بسیار حائز اهمیت طی این مدت بوده است.

عطایی با بیان اینکه اخیراً چند دستگاه خودروی آتش‌نشانی به ارزش بالغ‌بر چهل میلیارد تومان به ناوگان آتش‌نشانی اضافه شد، گفت: طی این مدت شهر رشت به‌عنوان یکی از شهرهای پایلوت دوستدار کودک مطرح شد.

وی به اجرای تشریفات و مناقصه برای ۶۷ پروژه عمرانی طی دوران سرپرستی اشاره کرد و افزود: تمام تلاشمان را به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود انجام دادیم و همچنین در حوزه سیما و منظر قصد داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از واردات گل و گیاه جلوگیری کرده و از ظرفیت‌های بومی در این حوزه استفاده کنیم.

اختلافات همواره موجب آسیب شد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم معارفه شهردار جدید رشت با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: در هر دورانی که در کنار یکدیگر و با اتحاد در مباحث مختلف همراهی کردیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم و اختلاف همواره آسیب‌های فراوانی به ما وارد کرد.

محمدرضا احمدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده افزود: شهدای گران‌قدر هشت سال جنگ تحمیلی و مدافعین حرم با نثار جان خود امنیت و آرامش را این کشور را تأمین کردند و همواره خودمان را مدیون این ایثار و ازخودگذشتگی آنان می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه برای پیشبرد اهداف شهر رشت باید همت داشته باشیم، گفت: نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در کنار استاندار گیلان و شهردار رشت برای رفع مشکلات تلاش می‌کنند و از تمامی مسؤولان تقاضا داریم برای رفع مشکلات شهر رشت که درگذشته به‌عنوان شهر اولین‌ها مطرح بود تلاش خود را مضاعف کنند تا آینده‌ای درخشان برای این مرزوبوم رقم بخورد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار