فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد؛

بیشترین برداشت غیر اصولی از رودخانه های گیلان از سفید رود انجام می شود

صابر کریمی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 20 اکتبر 2020 | 08:31 ق.ظ
بیشترین برداشت غیر اصولی از رودخانه های گیلان از سفید رود انجام می شود به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همه رودخانه‌ های گیلان مورد تهدید برداشت‌ کنندگان غیر اصولی شن و ماسه هستند و بیشترین تخلف در سفیدرود انجام می‌ شود. ساسان اکبری‌ پور با بیان اینکه رودخانه سفیدرود در گیلان از رودبار شروع می‌ شود و تا شهرستان آستانه ادامه […]

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همه رودخانه‌ های گیلان مورد تهدید برداشت‌ کنندگان غیر اصولی شن و ماسه هستند و بیشترین تخلف در سفیدرود انجام می‌ شود.

ساسان اکبری‌ پور با بیان اینکه رودخانه سفیدرود در گیلان از رودبار شروع می‌ شود و تا شهرستان آستانه ادامه دارد، گفت: طمع برداشت غیر اصولی از بستر این رودخانه همواره مورد نظر متخلفین است و بیشترین زخم‌ها را در این زمینه به آن وارد کرده‌اند.

وی افزود: امسال نظارت و گشت های ما از رودخانه‌های استان تشدید یافته است و بیش از ۱۴۰ مورد از برداشت‌ کنندگان غیراصولی شن و ماسه را در گیلان شناسایی و برخورد کردیم.

اکبری پور با بیان اینکه همه رودخانه‌های استان در معرض آسیب برداشت شن و ماسه به صورت غیراصولی هستند، ادامه داد: پس از سفیدرود بیشترین تخلفات در برداشت های غیراصولی شن و ماسه بر نوار ساحلی استان وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: طی گشت و کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت همه ماشین آلاتی که بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به بارگیری و حمل ماسه و تخریب ساحل کنند، توقیف خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: هرگونه برداشت‌های غیراصولی و غیرمجاز شن و ماسه از حاشیه و اطراف رودخانه‌ها در حوزه استحفاظی به شدت تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

اکبری‌ پور یادآور شد: به منظور حفاظت از وضعیت اکولوژیکی و مورفولوژیکی ساحل و رودخانه و ممانعت از هرگونه دخل و تصرف و تخریب محیط زیست نظارت‌ ها به طور مستمر در حال انجام است و ادامه دارد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار