رئیس بنیاد شهید رودبار در گفتگوی اختصاصی با نشریه درفک خبر، عنوان کرد:

برخی شهرداری ها جایگاه و مقام شهدا را لحاظ نمیکنند!

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: شنبه 17 اکتبر 2020 | 07:45 ق.ظ
برخی شهرداری ها جایگاه و مقام شهدا را لحاظ نمیکنند! پس از پایان هشت سال دفاع مقدس نظام مقدس ایران اسلامی به منظور حمایت از خانواده شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی اقدام به تاسیس بنیاد بنیاد شهید و امور ایثارگران کرد. این نهاد سازمانی دولتی است که مسئولیت اصلی آن رسیدگی به امور جانبازان و خانواده‌های جان‌باختگان در جنگ ایران و عراق می‌باشد همچنین دارای شخصیت حقوقی مستقل، استقلال مالی و […]

پس از پایان هشت سال دفاع مقدس نظام مقدس ایران اسلامی به منظور حمایت از خانواده شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی اقدام به تاسیس بنیاد بنیاد شهید و امور ایثارگران کرد.

این نهاد سازمانی دولتی است که مسئولیت اصلی آن رسیدگی به امور جانبازان و خانواده‌های جان‌باختگان در جنگ ایران و عراق می‌باشد همچنین دارای شخصیت حقوقی مستقل، استقلال مالی و اداری است و بر اساس آیین‌نامه‌های نهادهای وابسته به ریاست‌جمهوری و با نظارت عالیه رهبر اداره می‌شود.
ریاست بنیاد از یک سو با حکم رهبر جمهوری اسلامی، تحت عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد منصوب می‌شود و از سوی دیگر با حکم رئیس‌جمهور تحت عنوان رئیس بنیاد و برای مدت ۴ سال منصوب می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ در شهرستان رودبار نیز از آبان ماه سال گذشته براساس حکم ضیایی فرماندار سابق شهرستان رودبار حسن پور سکان دار اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شده است.

یوسف حسن پور تکلیمی متولد سال 56 در شهرستان رودبار میباشد. در ادامه به مصاحبه با این مقام مسئول میپردازیم:

رئیس بنیاد شهید شهرستان رودبار در گفتگو با خبرنگار ما مطرح کرد:

جامعه هدف ما خانواده های شهدا و ایثارگران هستند این یک افتخار است که نصیب بنده شده تا بتوانم خدمتگزار این عزیزان باشیم.

یوسف حسن پور تکلیمی گفت:
شهرستان رودبار 418 تقدیم نظام مقدس ایران اسلامی کرده است که 18 شهید گمنام هستند.839 جانباز در شهرستان داریم که 8 جانباز 80 درصد و 20 جانباز 50 تا 69 درصد داریم.

وی با اشاره به چالش های موجود برای فعالیت این اراده، عنوان کرد:

در مسیر خدمت به جامعه هدف با چالش هایی همراه هستیم که عمده مشکلات آن ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا و ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید رودبار در خصوص مشکلات جامعه ایثارگران اظهار کرد:

برای رفع مشکل اشتغال ، رایزنی هایی با اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیر شهرک های صنعتی انجام داده ایم و توانستیم برای برخی از فرزندان ایثارگران اشتغال ایجاد کنیم.

حسن پور افزود:

در بخش مراکز درمانی و داروخانه ها با مشکل مواجه بودیم که طی چندماه گذشته خدمات دهی بیمه ها بهتر شده است و توانستیم معوقه های پرداخت بیمه ای را از حدود 8 ماه به یکماه کاهش دهیم

این مقام مسئول گفت:
در حال حاضر حدود 2 هزار ایثارگر تحت پوشش بیمه تکمیلی بنیاد شهید هستند و با سه تا از بیمارستان های خصوصی رشت قرارداد همکاری داریم و تمامی هزینه ها بدون سقف پرداخت میشود

رئیس بنیاد شهید رودبار ضمن گله مندی از شهرداری ها و مدیریت شهری، بیان کرد:
خانواده های شهدا در خصوص تصاویر شهدا خیلی مطالبه از شهرداری ها دارند. برخی شهرداری ها جایگاه و مقام شهدا را لحاظ نمیکنند. ما در همه ی تریبون ها خانواده شهدا و ایثارگران را ولی نعمت کشور میدانیم ولی در عمل این مسئله را لحاظ نمیکنیم و امیدوارم همه ارگان ها و نهاد ها حرف و عمل خود را یکی کنند.

حسن پور تکلیمی اظهار کرد:
پیش از شیوع ویروس کووید 19 در قالب “طرح سپاس” برنامه بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران با حضور مسئولین اجرا میشد که متاسفانه کرونا باعث شد این طرح متوقف شود بهمن ماه سال قبل توانستیم 80 میلیون ریال وجه نقد از ادارات شهرستان برای این عزیزان مشارکت دریافت کنیم.

این مقام مسئول در خصوص تسهیلات رفاهی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران توضیح داد:
از سال 98 تاکنون 54 مورد را برای دریافت تسهیلات خرید مسکن جانبازان به بانک معرفی کرده ایم این وام با سود 4%و بازپرداخت 20 ساله میباشد. همچنین برای وام های روستایی و شهری براساس تورم موجود در جامعه و بخشنامه ها، مبالغ با تغییر همراه بوده، برای حوزه های شهری 100 میلیون، بخش روستایی 60 میلیون، مراکز استانی 130 میلیون و کلان شهر ها 160 میلیون تسهیلات درنظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد شهید در ادامه افزود:
متاسفانه در مسیر ارائه تسهیلات بانکی، برخی بانک ها دست و پا گیر هستند و حتی کوتاهی میکنند! اما تعدادی نیز از جمله بانک ملی منجیل همکاری قابل تاملی دارند که جای تقدیر دارد.

حسن پور ضمن اشاره به شکستگی قبر شهید روستای کتله در اثر رانش زمین، گفت:
بنابر آزمایشات خاک شناسی انجام شده توسط مرکز خاک شناسی تهران مقرر گردیده تا پیش از فصل سرما پیمانکار طرح مشخص شده و با همکاری رئیس اداره راه و شهر سازی شهرستان و اداره کل راهداری استان گیلان این مشکل رفع شود.

وی در ادامه از طرح “هر کوچه شهید، یک حسینیه” نام برد و اظهار کرد:
با همکاری جامعه بسیج مداحان و حوزه بسیج شهرستان رودبار این طرح بخصوص در شهر لوشان با قوت دوچندان در حال اجرا میباشد و امسال با اجرا این طرح بسیج گونه خاطرات اربعین برای مردم جامانده از کربلا زنده شد. همچنین کرونا سبب شده یادواره های شهدا به صورت مجازی برگزار شود.

رئیس بنیاد شهید شهرستان رودبار در خصوص اقدامات این اداره در ایام کرونایی بیان کرد:
از زمان شیوع کرونا در رودبار، اداره بنیاد شهید ماسک و اقلام بهداشتی را از خیرین تولیدکننده و یا مراکز استانی دریافت و در بین جامعه هدف این اداره توزیع شد.

حسن پور تکلیمی با اشاره به آسیب پذیر بودن بخش زیادی از جامعه هدف اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد:

تمام تلاش خود را برای ارائه ماسک و اقلام بهداشتی با این عزیزان به کار برده ایم.

وی در پایان در مورد توزیع واکسن آنفولانزا در بین خانواده شهدا و ایثارگران، گفت:
با توجه به شرایط کرونایی، کمبود واکسن آنفولانزا در جامعه وجود دارد با این حال تعدادی واکسن دریافت شده است. برای توزیع در بین خانواده ایثارگران، جانبازان شیمیایی و 50 تا 70 درصدی در اولویت قرار دارند که از هفته گذشته تزریق واکسن آنفولانزا آغاز شده است

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار