اسلامی وزیر راه و شهرسازی؛

مشارکت دادن متقاضیان در تکمیل واحدها، راهکار دولت برای اجرای موفق طرح اقدام ملی مسکن است.

صابر کریمی
تاریخ انتشار: شنبه 22 آگوست 2020 | 05:18 ق.ظ
مشارکت دادن متقاضیان در تکمیل واحدها، راهکار دولت برای اجرای موفق طرح اقدام ملی مسکن است. وزیر راه و شهرسازی در شبکه ۳ سیما و در برنامه قدردانی از ۱۴۰ هزار صاحبخانه خوب، گفت: تامین زمین مرغوب، تامین مالی و انتخاب سازندگان خوش نام و مشارکت دادن متقاضیان در تکمیل واحدها، راهکار دولت برای اجرای موفق طرح اقدام ملی مسکن است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از وزارت […]

وزیر راه و شهرسازی در شبکه ۳ سیما و در برنامه قدردانی از ۱۴۰ هزار صاحبخانه خوب، گفت: تامین زمین مرغوب، تامین مالی و انتخاب سازندگان خوش نام و مشارکت دادن متقاضیان در تکمیل واحدها، راهکار دولت برای اجرای موفق طرح اقدام ملی مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در شبکه سه سیما، به شکل نمادین از چهار صاحبخانه که در شرایط کنونی اجاره خود را کاهش داده و یا اجاره‌های سال گذشته را افزایش ندادند و به کمپین صاحبخانه خوب پیوستند سپاسگذاری  و از سوی وزارت راه و شهرسازی، جوایزی به آنها اهدا و  از کار ارزشمند آنها سپاسگزاری شد.

بنا بر اعلام قبلی وزیر راه و شهرسازی، در سراسر کشور ۱۴۰ هزار صاحبخانه خوب شناسایی شده اند که بتدریج از تمامی آنها قدردانی خواهد شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در عین حال در خصوص برنامه‌های دولت برای حمایت از مستاجران در شرایط کرونا، اعلام کرد: مستاجرانی که در سامانه اقدام ملی مسکن برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کرد‌‌ه‌اند و به عنوان واجد شرایط شناخته شدند و مراحل تکمیل مدارک را طی می‌کنند به زودی در مدار دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: متقضیان طرح اقدام ملی واجد شرایط در طی امسال و سال آینده با تسهیلات بانکی که دریافت می‌کنند و مشارکت در احداث واحدهای مسکونی ملی، صاحب خانه می‌شوند.

عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه تولید مسکن جریان مستمری است و ادامه خواهد یافت در خصوص تاثیر اجرای طرح مسکن ملی در بازار مسکن، توضیح داد: بخش مسکن متاثر از التهاباتی است که در بازارهای موازی همچون بازار ارز و طلا وجود دارد و همواره این دو بازار موازی، تاثیر قابل توجهی بر بازار مسکن داشته اند و التهاب آفرین بودند.

اسلامی تاکید کرد: طرح اقدام ملی مسکن همه اقشار دست‌اندرکار و مردم را بسیج کرده است تا متقاضیان واقعی مسکن صاحب خانه شوند. در طرح اقدام ملی مسکن مهمترین ابزار، زمین بود که در این خصوص زمین‌های مرغوب فراهم شده است. همچنین در خصوص تامین مالی نیز که دومین ابزار برای موفقیت طرح اقدام ملی مسکن بود مجموعه اقداماتی انجام شده است که حمایت از سازنده و همچنین متقاضیان را توامان دیده است.

وی یادآور شد: سازندگانی که در طرح اقدام ملی مسکن مشارکت دارند با زمینی که دولت در اختیار آنها قرار می دهد و ۲۰ درصد آورده خود اقدام به ساخت و ساز می کنند و ۸۰ درصد دیگر را بانک به سازنده تسهیلات می‌دهد تا واحد مسکونی را احداث کند. بنابراین جریان مولدسازی منابع کمک می کند که مجتمع احداث شود.

اسلامی ادامه داد: خریداران دارنده حساب صندوق پس انداز مسکن یکم و دیگر متقاضیانی که از طریق خرید اوراق از بانک مسکن تسهیلات دریافت کرده اند در این طرح مشارکت خواهند کرد و تسهیلات خریداران به سازندگان انتقال داده می شود. خریداران مکلف هستند در بازه زمانی ۱۲ ساله اقدام به بازپرداخت اقساط خود کنند.

اسلامی تصریح کرد: تمام ظرفیت های کشور برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تبدیل آن به جریان پایدار تولید مسکن در کشور به خدمت گرفته شده است. در همین راستا، تفاهم‌نامه‌های گوناگونی با سازمان‌ها وارگان‌های مختلف و همچنین افراد و سازندگان منعقد شده است تا ساخت و ساز در کشور رونق بگیرد.

به گفته عضو کابینه دولت دوازدهم، از آنجاییکه زمین‌ها در مناطق دارای زیرساخت احداث می‌شود سازنده این اطمینان را دارد که برای فروش واحدهای مسکونی که احداث می کند، متضرر نخواهد شد و تمامی واحدها متقاضی دارند و واحدهای مسکونی با آورده و مشارکت متقاضیان توسط سازندگان تکمیل و تحویل می شود.

اسلامی گفت: برای جوانان اقدامی جدید در حال انجام است، از فرصت کرونا برای مستاجران اقداماتی را انجام دادیم. برای مستاجران با پرداخت کمک ودیعه مسکن وبرای جوانان و خانه اولی ها با پرداخت تسهیلات به زوج های جوان و خانه اولی‌ها تا سریعتر بتوانند صاحب خانه شوند.

اسلامی همچنین در خصوص صاحبخانه‌های خوب، گفت: افراد هرجایی که گذشت می کنند تا رضایت خدا و رضایت مردم را کسب کند، برکت و ذخیره است که پاداش آن را هم در دنیا و هم در آخرت از خداوند می‌گیرند. انشاء الله که تمامی افرادی که در این راه کمک مومنانه کردند خداوند به آنها ببخشاید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار