رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد:

تا ساخت واکسن، باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: یکشنبه 9 آگوست 2020 | 07:32 ق.ظ
تا ساخت واکسن، باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم رئیس‌جمهور گفت: عمدتاً تاکنون نیازی نبوده که ما از مجازات استفاده کنیم اما همیشه افرادی هستند که برای کنترل آنها باید از مجازات استفاده کنیم؛ عده‌ای پروتکل‌های بهداشتی را مراعات نمی‌کنند و دیگران را نیز گرفتار می‌کنند، بنابراین اعمال قانون مورد نظر قرار گرفته شنبه هفته آینده نهایی و ابلاغ خواهد شد. به گزارش پایگاه […]

رئیس‌جمهور گفت: عمدتاً تاکنون نیازی نبوده که ما از مجازات استفاده کنیم اما همیشه افرادی هستند که برای کنترل آنها باید از مجازات استفاده کنیم؛ عده‌ای پروتکل‌های بهداشتی را مراعات نمی‌کنند و دیگران را نیز گرفتار می‌کنند، بنابراین اعمال قانون مورد نظر قرار گرفته شنبه هفته آینده نهایی و ابلاغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: در این جلسه اعمال قانون مورد تاکید وزارت بهداشت و درمان بود البته عمدتاً تاکنون نیازی نبوده که ما از مجازات استفاده کنیم اما همیشه افرادی هستند که برای کنترل آنها باید از مجازات استفاده کنیم؛ عده‌ای مراعات نمی‌کنند و دیگران را نیز گرفتار می‌کنند، بنابراین اعمال قانون مورد نظر قرار گرفت و امروز مورد بحث قرار گرفت و شنبه هفته آینده نهایی و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: موضوع دیگری که مهم است، سبک زندگی است، باید بپذیریم که از پایان بهمن پارسال زنگی به صدا درآمد و به ما گفت سبک زندگی اجتماعی شما تا اطلاع ثانوی باید تغییر یابد و هر شخصی که این زنگ را نشنیده، ضرر کرده است؛ مانند سابق نمی‌شود رفت و آمد خانوادگی داشت و مهمانی، اجتماعات و مراسم برقرار کرد و تردد غیر ضرور را باید کاهش دهیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: در کشورهای دیگر هم موج دوم کرونا را مشاهده می‌کنیم. در یکی از کشورهای اروپایی اخیرا همه چیز از جمله ورود توریست‌ها آزاد شده بود اما فشار افزایش بیماران باعث شد محدودیت‌ها را دوباره در این کشور بازگردد.

روحانی افزود: در هفته های اخیر شاهد یک افت و خیزی بودیم، اما واقعیت این است که ۶ ماه با این ویروس مواجه هستیم، و به نظر من کار کادر درمانی ما بسیار خوب بوده و بخش تولید و بخش علمی در صحنه فعال بوده اند و مردم هم همراهی کردند.

وی تاکید کرد: ما حداقل باید در نظر بگیریم که ۶ ماه دیگر هم همین وضعیت است. تا روزی که یک واکسنی به دست ما برسد و موثر باشد و در اختیار ما قرار بگیرد و مردم بتوانند استفاده کنند، تا آن زمان همه باید مراعات کنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما این روزها دو طرف را می‌بینیم. یک عده نامه می‌نویسند که چرا محدودیت ها را می‌خواهید زیاد کنید زیرا ماه محرم است و عده‌ای دیگر می‌نویسند امسال ماه محرم معنا ندارد زیرا حج که واجب بود تعطیل شد، عزاداری که مستحب است چرا باید برقرار باشد. ما نه می‌توانیم فعالیت های اقتصادی را به طور کامل تعطیل کنیم و نه می‌توانیم مثل سابق اجرا کنیم.

روحانی ادامه داد: محدودیت‌های شدید دیگر امکانپذیر نیست زیرا جامعه را دچار التهاب و افسردگی می‌کند.

روحانی اضافه کرد: همه ما باید بدانیم در شرایط ویژه‌ای هستیم و تمامی دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.

رئیس دولت دوازدهم بیان کرد: برای سالمندان و کسانی که بیماران زمینه‌ای دارند، باید فکری جداگانه کنیم و این از وظایف ماست که این افراد گرفتار بیماری نشوند، مخصوصاً در اجتماعات باید مراقبت‌های بیشتری صورت گیرد.

وی گفت:‌ نظام دیجیتال در کشور باید توسعه فزاینده و روزافزون پیدا کند، همه کارهای ما تا آنجایی که امکانپذیر است، باید از طریق سامانه‌های الکترونیکی صورت بگیرد تا اجتماعات کاهش یابد و نیاز به حضور افراد در ادارات کم شود؛ اگر کاری از طریق الکترونیک امکانپذیر است اما مسئول اداری خودداری می‌کند، باید به آن شخص انفصال داده شود، این مسئول اداری که مردم را آزار می‌دهد باید مجازات شود.

رئیس‌جمهور در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اظهار کرد: در هفته جاری جلسه ویژه‌ای با اشخاصی که در زمینه دارو و واکسن در حال فعالیت هستند، داریم؛ دولت آماده هرگونه کمک برای ساخت دارو و واکسن است؛ کار موازی در این حوزه هیچ مشکلی ندارد و اگر لازم است هر کاری انجام شود تا ما سریع‌تر به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه ما بر دستورالعمل‌های ماه محرم نیز تأکید کردیم، گفت: عزاداری نداشتن در ماه محرم نادرست و ناصحیح است و موجب اضطراب و افسردگی برای مردم می‌شود و برای جامعه ما قابل تحمل نیست، ما عدد را کم می‌کنیم اما اصل عزاداری را باید برقرار می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: ‌ما امسال باید سلامت و سوگواری مردم را در کنار یکدیگر قرار دهیم که اولین راهکار اطلاع‌رسانی است، یعنی همه باید بدانند که به چه صورت باید عمل کنند و این اطلاع‌رسانی باید از طریق رسانه و صدا وسیما انجام بگیرد و همه هماهنگی‌های لازم نیز از امروز آغاز شود و ان‌شاالله ما ماه محرم بسیار خوبی داشته باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: پذیرایی باید ممنوعیت داشته باشد؛ افرادی که دچار تخلف می‌شوند و پروتکل‌ها را بی‌اهمیت می‌دانند، ما در سه بخش دستورالعمل‌هایی در این خصوص تهیه کردیم و برای ادارات و اصناف و عموم ابلاغ خواهد شد، امیدوارم سلامت جامعه را حراست و حفاظت کنیم و تخت‌های بیمارستانی را خالی کنیم و همه دست به دست همه دهیم که این کار بزرگ را بتوانیم انجام دهیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار