یادداشت روز؛

ویستان، نیازمند نگاه ویژه مسئولین!

مجید سمیعی سیبنی
تاریخ انتشار: یکشنبه 2 آگوست 2020 | 17:25 ب.ظ
ویستان، نیازمند نگاه ویژه مسئولین! نشریه الکترونیکی درفک خبر/ شهرستان رودبار با دارا بودن مناطق آب و هوایی مختلف و همچنین مناظر و اماکن بکر گردشگری طی سالیان اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. منطقه زیبای خورگام با دارا بودن چشم انداز های بی نظیر یکی از مناطق گردشگر پذیر شهرستان است دریاچه ی زیبای ویستان در […]

نشریه الکترونیکی درفک خبر/ شهرستان رودبار با دارا بودن مناطق آب و هوایی مختلف و همچنین مناظر و اماکن بکر گردشگری طی سالیان اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

منطقه زیبای خورگام با دارا بودن چشم انداز های بی نظیر یکی از مناطق گردشگر پذیر شهرستان است

دریاچه ی زیبای ویستان در کنار جنگل های انبوه این منطقه یکی از جذابترین اماکن گردشگری بخش و شهرستان است که به لطف تبلیغات فضای مجازی به یکی از مناطق گردشگر پذیر منطقه تبدیل شده است .

مکان گردشگری ای که علیرغم دارا بودن شرایط لازم هنوز متولی خاصی برای سروسامان بخشیدن به آن وجود ندارد و همین امر باعث شده است تا با مشکلات مختلفی روبرو باشد مشکلاتی که در آینده میتواند باعث آسیب جدی به طبیعت بکر منطقه شود آنچنان که در درفک شاهد آن بودیم و ورود بی رویه آفرود و گردشگران آسیب جدی به یخچال طبیعی درفک و طبیعت منطقه وارد کرد !

اما به راستی متولی این مکان گردشگری که پذیرای عموم مردم و گردشگران فراوان است کدام ارگان و یا بخش است ؟ میراث فرهنگی ! منابع طبیعی ! شهرداری ! بخشداری یا بخش خصوصی ؟؟

امروزه مکان های گردشگری مشابه در سطح کشور علیرغم اینکه منبع درآمدی برای اهالی آن منطقه هستند مکانی برای اشاعه فرهنگ آن دیار نیز محسوب می شوند آیا از ویستان زیبا بجز عکسهای طبیعی و گاه آمیخته به برخی تصاویر و حرکات مغایر با شئونات اسلامی چیز دیگری به مخاطبان مخابره شده است ؟

آیا نمی شود این نگین زیبا را به آینه ای جهت به تصویر کشیدن آیین و فرهنگ ناب شهر بره سر و منطقه تبدیل کرد ؟

بدیهی است که جواب این سوال مثبت است اما شرط سر و سامان دادن آن وجود یک متولی برای صیانت از ماهیت فیزیکی دریاچه و طبیعت بکر آن (همچون جمع آوری زباله و جلوگیری از آسیب به محیط بکر آن.. ) و همچنین احداث زیرساخت هایی (از جمله غرفه های ارائه محصولات فرهنگی و ارگانیک محلی و زیرساختی اسکان موقت ، نمازخانه و سرویس های بهداشتی ) جهت رفاه گردشگران و همچنین کسب درآمد برای اهالی شهر بر ه سر و در کنار آن باز نشر فرهنگ کهن مردمان این دیار به گردشگران است.

امید است مسئولان محترم بخش خورگام اعم از بخشداری ، میراث فرهنگی، شهرداری ، بسیج و نیروی انتظامی با بهره گیری از نظرات کارشناسان گردشگری ضمن سروسامان دادن به وضعیت این دریاچه زیبا ، ویستان را به مکانی جهت اشاعه فرهنگ منطقه و همچنین کسب درآمد برای اهالی محترم شهر بره سر و منطقه تبدیل کنند تا همگان از وجود این موهبت خدادادی بهره مند شوند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار