یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان را بشناسید:

روستایی عجیب در ایران که سیگار کشیدن را «گناه» می‌دانند!

مجید رضایی
تاریخ انتشار: یکشنبه 2 آگوست 2020 | 08:54 ق.ظ
روستایی عجیب در ایران که سیگار کشیدن را «گناه» می‌دانند! درفک خبر/ یکی از جاذبه‌های ایران که شهرت جهانی نیز دارد «ماخونیک» است:  روستای«لی‌لی‌پوت ایران» با مردمی که قد آنها از یک و نیم متر تجاوز نمی‌کند. مردمی که تا ۵۰ سال پیش، چای نمی‌نوشیدند، شکار نمی‌کردند و اصلا گوشت هم نمی‌خوردند و هنوز سیگار نمی‌کشند. مردم ماخونیک این قبیل کارها را گناه می‌دانستند. ورود […]

درفک خبر/ یکی از جاذبه‌های ایران که شهرت جهانی نیز دارد «ماخونیک» است:  روستای«لی‌لی‌پوت ایران» با مردمی که قد آنها از یک و نیم متر تجاوز نمی‌کند.

مردمی که تا ۵۰ سال پیش، چای نمی‌نوشیدند، شکار نمی‌کردند و اصلا گوشت هم نمی‌خوردند و هنوز سیگار نمی‌کشند. مردم ماخونیک این قبیل کارها را گناه می‌دانستند.

ورود تلویزیون به این روستا به معنای ورود شیطان بود و اهالی تا چند سال پیش به تلویزیون می‌گفتند «شیطان». «ماخونیک» در منطقه دورافتاده‌ای از جنوب استان خراسان، در نزدیکی مرز افغانستان قرار دارد و محل زندگی کوتوله‌هاست. برخی از کارشناسان دلیل کوتاه قد بودن مردم این منطقه را ازدواج فامیلی، تغذیه ناسالم و نوشیدن آب حاوی جیوه اعلام کرده‌اند .

شاید جالب باشد بدانید که قوت غالب اهالی لی‌لی‌پوت ایران تا چند سال پیش شلغم و چغندر بوده که در اطراف روستا کاشت می‌شده.

لی‌لی‎پوت ایران به عنوان یکی از هفت روستای شگفت‌انگیز جهان بشمار می‌رود

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار