براساس اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان؛

تولید بیش از ۳۰۰ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه سد سفیدرود

محمدرضا شوقی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 28 جولای 2020 | 06:51 ق.ظ
تولید بیش از ۳۰۰ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه سد سفیدرود درفک خبر/ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از تولید ۳۰۷ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه برق آبی سد سفید رود از ابتدای سال ۹۹ تاکنون خبرداد. وحید خرمی گفت: با بیان اینکه طراحی نیروگاه بر قآبی سد سفید رود با توان تولید اسمی سالیانه ۳۰۰ هزار مگاوات ساعت برنامه ریزی شده است، افزود […]

درفک خبر/ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از تولید ۳۰۷ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه برق آبی سد سفید رود از ابتدای سال ۹۹ تاکنون خبرداد.

وحید خرمی گفت: با بیان اینکه طراحی نیروگاه بر قآبی سد سفید رود با توان تولید اسمی سالیانه ۳۰۰ هزار مگاوات ساعت برنامه ریزی شده است، افزود : مجموع تولید در پنج  واحد نیروگاه برق آبی سدسفیدرود از ابتدای سال ۹۹ تا کنون بالغ بر این رقم است.
وی تصریح کرد: پس از گذشت بیش از نیم قرن( ۵۶ سال) با نگهداری مناسب و انجام تعمیرات اساسی توسط مهندسین ایرانی در سنوات گذشته و بهینه سازی نیروگاه سد سفید رود هم اکنون شاهد تولید سالیانه بیش از توان اسمی نیروگاه هستیم.
وی افزود : ظرفیت هر واحد نیروگاه بر اساس طراحی ۱۷.۵ مگاوات است که بطور میانگین روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ مگاوات ساعت برق پاک تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق می شود.
خرمی میزان تولید برق در مدت مشابه سال گذشته را ۲۴۲ هزار مگاوات ساعت برق  عنوان و تصریح کرد: این تولید نشان دهنده افزایش تولید این انرژی پاک و سازگار با محیط زیست در سالجاری می باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در خصوص وضعیت سدسفیدرود  نیز اظهار داشت: حجم مخزن سدسفیدرود در پنجم مردادماه سال جاری ۳۷۶ میلیون متر مکعب با متوسط دبی ورودی ۱۴ و متوسط دبی خروجی ۱۴۷ مترمکعب بر ثانیه می باشد.
سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است و در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان به سد سفیدرود وابسته و از این منبع تامین می‌شود.
سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار