در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رودبار عنوان شد:

همه مدیون آموزش و پرورش هستیم

تحریریه درفک خبر
تاریخ انتشار: شنبه 25 جولای 2020 | 15:53 ب.ظ
همه مدیون آموزش و پرورش هستیم به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ ظهر امروز جلسه سند تحول بنیادین و شورای آموزش و پرورش شهرستان رودبار با حضور دکتر گودرزوند چگینی نماینده، مهندس ضیایی فرماندار، حجت الاسلام بابایی امام جمعه محترم لوشان، حجت الاسلام مالکی امام جمعه محترم رستم آباد، باقری اسکلکی مدیر آموزش و پرورش رودبار ،قویدل رئیس آموزش و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ ظهر امروز جلسه سند تحول بنیادین و شورای آموزش و پرورش شهرستان رودبار با حضور دکتر گودرزوند چگینی نماینده، مهندس ضیایی فرماندار، حجت الاسلام بابایی امام جمعه محترم لوشان، حجت الاسلام مالکی امام جمعه محترم رستم آباد، باقری اسکلکی مدیر آموزش و پرورش رودبار ،قویدل رئیس آموزش و پرورش عمارلو، امینی رئیس آموزش و پرورش رحمت آباد و بلوکات،جوادی رئیس شورای شهرستان، نظری معاون بهداشت ودرمان شهرستان، سرخنی شهردار رودبار، نمایندگان مدیران و نمایندگان اولیاء،معاونت پرورشی و تربیت بدنی و جمعی از کارشناسان ادارات شهرستان در مدیریت آموزش و پرورش رودبار برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار ضمن عرض خیر مقدم گزارش از اجرای مصوبات جلسه گذشته ارائه داد.

باقری گفت: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف به مساعدت و یاری همه دستگاه ها و نهاد ها نیاز دارد.
وی با اشاره به جایگاه ویژه دانش آموزان ، اولیاء و معلمان در آموزش و پرورش این سه رکن را بعنوان اساس کار خود معرفی کرد.
دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان رودبار تربیت نسلی دین مدار را از جمله اهداف اصلی آموزش و پرورش عنوان نمود و خاطر نشان کرد:
قطعا استفاد از توانمندی های علما و روحانیون و به ویژه ائمه محترم جمعه ما را در رسیدن به این هدف یاری خواهد نمود.
در ادامه فرماندار شهرستان رودبار گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور ماه می بایست تمامی برنامه ریزی ها و اقدامات لازم از جمله ساماندهی معلمان و عوامل مدارس و صدور ابلاغ ها، تدوین بروشور و پوستر در خصوص نحوه مقابله با ویروس کرونا، گند زدایی و ضدعفونی مدارس و … در این خصوص صورت گیرد.
محمد صالح ضیایی با اشاره به تاثیر ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا گفت :آموزش وپرورش با حمایت خیرین و همکاری شبکه بهداشت به روند تولید ماسک ادامه دهد تا در آغاز سال تحصیلی کمبود ماسک نداشته باشیم.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس شهرستان رودبار قطعاً از ۱۵ شهریور‌، خاطرنشان کرد:

بستر کار در آموزش و پرورش باید با شرایط کرونایی برنامه ریزی و اجرا شود و ابلاغ مدیران ، معلمین و دبیران تا هفته آینده تعیین تکلیف و صادر گردد

فرماندار رودبار ضمن انتقاد برخی مدیران ، اظهار کرد:

شهرستان رودبار نباید حیاط خلوتی شود که افراد جذب شده تجربه بیاموزند و دوران پختگی را به شهرستان های دیگر منتقل شوند. انتقال نیرو در آموزش و پرورش شهرستان رودبار ممنوع شود.

ضیایی کاهش آمار دانش آموزان را ضعف دانست و گفت:

آمار دانش آموزان مدارس سطح شهرستان  ثابت نیست و این عاملی شده تا متاسفانه رتبه شهرستان رودبار در کنکور به عدد ۱۳ تنزل پیدا کند که زیبنده شهرستان نیست.

وی در ادامه گفت:

ادغام کلاس های دختر و پسر در پایه پنجم و ششم به هیچ وجه قابل توجیه نیست، باید از یکدیگر جدا شوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان رودبار درخصوص تجهیز و ارائه آموزش بهتر در مدارس رودبار گفت:

میتوان برخی مدارس را به صورت مشروط واگذار کنیم تا از درآمد آن برای بالا بردن تجهیزات و سطح آموزش استفاده شود در این خصوص براساس شاخص جمعیت باید توزیع جغرافیایی و عدالت محوری لحاظ شود.

ضیایی در ادامه شبکه شاد را فرصتی خوب برای اطلاع رسانی در خصوص نکات بهداشتی و نحوه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تلقی کرد و افزود:
معلمان در کنار کادر آموزش در این شبکه کار فرهنگی را نیز ترویج دهند.
ارتقای کیفیت آموزشی در شهرستان از دیگر مواردی بود که فرماندار شهرستان رودبار در این جلسه به آن پرداخت.
وی کسب رتبه های برتر در کنکور را ثمره ارتقا کیفیت آموزشی در مدارس دانست و خاطر نشان کرد:
یکی از اولویت های آموزش و پرورش برنامه ریزی برای موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری است.
ضیایی با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی گفت:

تفکیک آبخوری ها از سرویس های بهداشتی، ارائه خوراکی های سالم در بوفه مدارس ، بهداشت محیط بوفه ها، بازسازی حیاط مدارس با همکاری خیرین، شبکه بهداشت و شهرداری ها و دهیاری ها باید در دستورکار قرار گیرد.
حجت الاسلام بابایی امام جمعه شهر لوشان در این جلسه با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش بعنوان پرورش دهنده نیروی انسانی گفت:
ارتقای کیفیت آموزش از سوی معلمان مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه حجت الاسلام مالکی امام جمعه شهر رستم آباد با اشاره به ظرفیت روحانیون گفت:
آموزش و پرورش در برنامه های مختلف از جمله کلاس های آموزش خانواده، گفتمان های دینی و … می تواند از ظرفیت روحانیون در مدارس بهره مند شود.
نماینده شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن سپاس از زحمات معلمان گفت :

همه مدیون آموزش و پرورش هستیم.

دکتر گورزوند چگینی با اشاره به اینکه در بحث آموزش و کیفیت آموزشی نیاز به یک بازنگری داریم؛ اظهار کرد:
بخشی ازکیفیت آموزش پایین مربوط به نیرو هایی است که وارد آموزش و پرورش می شوند و بخش دیگر به امکانات و تجهیزات باز می گردد. در بخش اول در دیداری که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم دو پیشنهاد به ایشان ارائه دادم ؛ پیشنهاد اول در بحث سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی بود به گونه ای که برترین های کنکور وارد آموزش و پرورش شوند و پیشنهاد دوم ایجاد تحول در زندگی معلمان است.در بخش دوم خیرین از سوی آموزش و پرورش به سمت تهیه تجهیزات و امکانات به ویژه تجهیزات الکترونیکی سوق داده شوند و از ظرفیت آن ها در این قسمت استفاده شود.
وی ادامه داد:
به آموزش و پرورش توجه ویژه خواهیم داشت و در بحث بودجه رسیدگی و تجدید نظر خواهیم کرد.
نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت:
در دیدار با دکتر مخبردزفولی ،رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه آموزش و پرورش مجوز ساخت دو مدرسه در شهرستان از سوی ایشان صادر شد.

وی گفت:

در شرایط کنونی پیشنهاد می کنم خیرین بزرگواری که در امر مدرسه سازی کمک شهرستان هستند را به سمت خرید تجهیزات الکترونیکی سوق دهید زیرا در شرایط کرونایی و آموزشهای مجازی تجهیز سخت افزارها و خرید کمک تجهیزات الکترونیکی از نیازهای مبرم آموزش است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:

بیش از ۳۰ درصد سرمایه بهترین دانشگاههای دنیا از طریق وقف دهندگان تامین می شود باید بپذیریم که در حوزه وقف به خوبی کار نشده است
پیشنهاد می کنم در هر اداره یک نفر را پیگیر موضوع وقت قرار دهید تا خیرین ارجمند برای کمک به آموزش و پرورش جهت دار همراهیتان کنند
قطعاً به آموزش و پرورش نگاه ویژه خواهیم داشت ملاک ارزیابی ما در سال بعد رتبه کنکور شهرستان خواهد بود

چگینی درخصوص انتقال فرهنگیان بیان کرد:

افراد زیادی برای انتقالی به بنده مراجعه می‌کنند ولی پس از مطرح شرایط خاص شهرستان موضوع را به مدیران همان اداره محول می نماینم. در جذب حق التدریس باید ویژگیها و شرایط خاص افراد توسط کمیته ویژه بررسی می‌شود سپس دستور جذب و استخدام آنها صادر شود اگر در شرایط خاص ناچار بودم برای معرفی و جذب حق التدریس به شما زنگ بزنم شما انجام ندهید زیرا به قانون پایبندم و از سلیقه ای کار کردن در شهرستان باید پرهیز شودکار تدریس در دانشگاه خیلی راحت تر از معلمی است که در مقطع ابتدایی تدریس می کند

وی با بیان اینکه “یکی از مشکلات ما در جامعه فرهنگ سازی است” گفت:

باید در جامعه ما فرهنگ نگرش مثبت به فنی و حرفه ای اتفاق بیفتد فارغ التحصیلان رشته ریاضی و علوم تجربی در جامعه بسیار زیادند و این رشته اشباع شده است مدارس باید به سمت فنی و حرفه ای و کار عملیاتی بروند و دانش آموز در مدرسه شغل آینده را انتخاب کند و اشتغال زایی را فرا گیرد

نماینده مردم شریف رودبار درخصوص رشته فنی و حرفه بیان کرد:

در دنیا معمولاً ۷۵ درصد به سمت رشته های صنعتی و فنی و حرفه ای و مابقی به سمت رشته های تئوری می روند. آموزش و پرورش با گسترش رشته های فنی و حرفه ای و عملیاتی کار کردن افراد به اشتغال کمک کند

دکتر چگینی خاطرنشان کرد:

یکی از برنامه های من در شهرستان تاسیس و راه اندازی دانشکده فنی و حرفه ای است این مهم را به جد پیگیرم و در یکی از مدارسی که شرایط برای دانشکده مهیا شده است انشاالله شاهد تاسیس دانشکده فنی حرفه ای خواهیم بود.

در پایان نیز سایر حاضرین به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

کپی برداری خبر بدون ذکر منبع ممنوع است و پیگرد قانونی دارد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار