گفتگوی اختصاصی درفک خبر با چراغی رئیس تامین اجتماعی رستم آباد، بمناسبت هفته تامین اجتماعی و سالروز افتتاح شعبه این شهر؛

شعبه رستم آباد با پرداخت هزینه ماهیانه بالغ بر 47 میلیارد ریال دارای 815 کارگاه فعال است

فرزانه احمدی+ مجید رضایی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 16 جولای 2020 | 19:27 ب.ظ
شعبه رستم آباد با پرداخت هزینه ماهیانه بالغ بر 47 میلیارد ریال دارای 815 کارگاه فعال است اختصاصی درفک خبر دنیای امروز با پیشرفت های روز افزون تکنولوژی روبرو می باشد و هر روز بیش از روز قبل از فناوری اطلاعات دربرآورده کردن نیازهای جامعه استفاده می کند. همانطور که میدانیم شاخص های بهره وری از جمله زمان و هزینه سازمان های کشورمان در شرایط مناسبی قرار ندارند. سازمان تامین اجتماعی نیز […]

اختصاصی درفک خبر

دنیای امروز با پیشرفت های روز افزون تکنولوژی روبرو می باشد و هر روز بیش از روز قبل از فناوری اطلاعات دربرآورده کردن نیازهای جامعه استفاده می کند.
همانطور که میدانیم شاخص های بهره وری از جمله زمان و هزینه سازمان های کشورمان در شرایط مناسبی قرار ندارند. سازمان تامین اجتماعی نیز از این امر مستثنی نمی باشد
سازمان تأمین اجتماعی ایران یک سازمان بیمه گر اجتماعی عمومی غیردولتی است. این سازمان عمومی غیردولتی، وظیفهٔ پوشش خدمات متنوع از جمله بیمه اختیاری ،اجباری ، بیمهٔ کارگران، حقوق‌بگیران و پوشش صاحبان حِرَف و مشاغل آزاد را برعهده دارد.
سازمان تامین اجتماعی قدیمی‌ترین و بزرگترین و سازمان درمانی غیردولتی در کشور است که متعلق به بیمه شدگان می‌باشد.

به مناسبت هفته تامین اجتماعی تحریریه درفک خبر به سراغ خداداد چراغی رئیس شعبه تامین اجتماعی رستم آباد دارای مدرک کارشناسی ارشد متولد ۱۳۴۹ شهر رستم آباد رفته است:

رئیس شعبه تامین اجتماعی رستم آباد ضمن عرض تبریک به مناسبت روز و هفته تامین اجتماعی علی الخصوص روز ۲۵ تیرماه روز تامین اجتماعی به خانواده بزرگ تامین اجتماعی، گفت:
سازمان تامین اجتماعی یک مجموعه عظیم عمومی و غیر دولتی است و تاثیرگذار در جامعه به منزله یکی از شاخص ها و مولفه های اصلی در توسعه کشور ایران اسلامی قرار گرفته شده است که یکی از رسالت های بزرگ سازمان تامین اجتماعی گسترش عدالت اجتماعی ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی در محیط کار و زندگی برای کلیه فعالان در عرصه تولید و بازنشستگان می باشد.
تامین اجتماعی رسالت بزرگی که بر عهده دارد این است که با باز توزیعی مجدد درآمدها، از سوی بنگاه های اقتصادی در سازمان و از طرفی ارائه خدمات و پرداخت حقوق و مزایای مستمر به مستمری بگیران آینده های مطمئن و فردایی روشن را برای کلیه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران خود که یکی از اهداف اصلی سازمان است؛ دنبال می کند.
بدون تردید خدمت در چنین مجموعه ی بزرگ، رسالتی خارج از رسالت دنیوی دارد ، زیرا اگر رضایت بیمه شده و مستمری بگیر از این مجموعه برای ما محرز باشد؛ مطمئناً رضایت خداوند بزرگ را در پی خواهد داشت

خداداد چراغی در خصوص اغاز فعالیت شغلی خود اظهار کرد:

آغاز فعالیت بنده در سازمان تامین اجتماعی از سال 1379 به عنوان مسئول بازرسی شعبه لوشان بوده و تا سال 1394 در لوشان به عنوان بازرسی کارشناس درآمد، مسئول درآمد و مسئول اجرائیات مشغول بودم و افتخار خادمی به مردم شریف شهر رستم آباد و حومه را در سال 94 از بدو تاسیس شعبه مستقل رستم‌آباد به عنوان رئیس این شعبه با افتخار نصیبم شد.

وی با بیان اینکه شهرستان رودبار سه شعبه تامین اجتماعی دارد، بیان کرد:

3 شعبه رستم آباد، منجیل و لوشان مجزا و مستقل زیر نظر سازمان تامین اجتماعی استان گیلان فعالیت می‌کنند از لحاظ درآمدی و مدیریتی هیچ وابستگی به یکدیگر ندارند بلکه در کنار هم تمام دستورات و مکاتبات شان را با مرکز استان برقرار می کنند

رئیس تامین اجتماعی شعبه رستم آباد درمورد حیطه فعالیت خود گفت:

شعبه رستم آباد شعبه مستقل و مجزا از دو شعبه دیگر لوشان و رودبار است که بخش خورگام، بخش رحمت آباد و بلوکات قسمت وسیعی از بخش مرکزی یعنی از هتل زیدار تا شهر رستم آباد دهستان های رستم آباد شمالی و جنوبی را پوشش می دهد، متاسفانه هزینه های شعبه رستم‌آباد دو برابر درآمد می باشد اما بنا بر تعهدی که سازمان تامین اجتماعی به کلیه افراد تحت پوشش دارد خدمات دهی در سراسر کشور به یک اندازه می باشد نسبت پشتیبانی درحال عادی ۵ به ۱ است اما این میزان در شعبه رستم آباد ۲ به ۱ می باشد!

چراغی افزود:

کلیه افرادی که از مراجع ذیصلاح مجوز فعالیت کارگاه ی داشته باشند و مشمول قانون کار باشند؛ سازمان تامین اجتماعی به آنها خدمت ارائه می دهد و جزء بیمه شده محسوب میشوند، شعبه رستم آباد با 12 پرسنل رسمی و یک نیروی کار تامین مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز مناطق یاد شده است

وی ضمن اشاره به “شرایط اقلیمی و خاص استان گیلان ” در خصوص بیمه زنان خانه دار اظهار کرد:

استان گیلان در بیمه زنان خانه دار جزء سه رتبه برتر کشور است ، مبلغ بیمه زنان خانه دار 227 هزار تومان می باشد زنان خانه دار بیمه شده با داشتن 20 سال سابقه و داشتن 55 سال سن بازنشسته می شوند این بازنشستگی اگر با عدد واریزی 227 هزار تومان هم اکنون محاسبه شود رقم دریافتی 1 میلیون و 836 هزار تومان خواهد بود که این عدد بنا به درصد واریزی افراد می تواند متغیر باشد

رئیس تامین اجتماعی شعبه شهر رستم آباد در خصوص رشد بیمه زنان خانه دار گفت:

شعبه رستم آباد در بیمه زنان خانه دار رشد خیلی خوبی در سطح استان و کشور دارد

خداداد چراغی ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم و شکست زود هنگام ویروس کرونا، بیان کرد:

شعبه رستم آباد در کنار خدمات جاری که به مشتریان عزیز ارائه می دهد خدمات غیر حضوری دیگری را در ایام مبارزه با بیماری کرونا در سال جهش تولید به بیمه شدگان ارائه داده است از جمله این خدمات غیر حضوری درخواست صدور درفترچه درمانی، دریافت سوابق بیمه ای ، درخواست بازنشستگی بیمه شدگان، اجرای بازرسی های کارگاهی به صورت الکترونیک و…

وی با اشاره به مکانیزه کردن پرونده های بیمه شدگان، گفت:

شعبات مختلف بیمه تامین اجتماعی برای مکانیزه کردن پرونده های خود اقدامات بسیار خوبی را انجام داده اند از جمله این اقدامات در شعبه رستم آباد که به صورت الکترونیکی و ثبت سیستم انجام شده است 65 درصد از پرونده های مستمری بگیران به صورت الکترونیکی ثبت سیستم شده است و پرونده های دیگر این شعبه انشاالله تا پایان سال برای بیمه شدگان الکترونیک خواهد شد و نیاز به کاغذهای اداری در شعبات مختلف بیمه تامین اجتماعی دیگر نخواهیم داشت.

رئیس تامین اجتماعی شعبه رستم آباد در ادامه خاطر نشان کرد:

شعبه رستم آباد دارای 815 کارگاه فعال است که ماهیانه بالغ بر 47 میلیارد ریال هزینه پرداخت می نماید.

چراغی با اسناد به آمار اردیبهشت ماه 99 گفت:
سازمان تامین اجتماعی در شهرستان رودبار به 62 هزار و 12 نفر بیمه شده اصلی، مستمری بگیر و افراد تبعی از طریق سه شعبه شهرستان خدمات ارائه میدهد. در شعبه رستم آباد تعداد بیمه شدگان اصلی 4 هزار و 470 نفر، تعداد مستمری‌بگیران 2 هزارو 306 نفر هستند که مجموعاً 15 هزار و 545 نفر تحت حمایت اداره تامین اجتماعی رستم آباد میباشند.

وی در ادامه با اشاره به بیمه شدگان فضای مجازی، عنوان کرد:

تاکنون دستورالعملی در خصوص بیمه شده های فضای مجازی برای ما ابلاغ نشده و چشم انتظار دستورالعملی هستیم که هر چه سریع تر نشریات الکترونیک و کسب و کارهای فضای مجازی نیز جزء خانواده تامین اجتماعی باشند درفک خبری ها را با افتخار جزء بیمه شدگان خود قرار دهیم.

رئیس تامین اجتماعی رستم آباد خدمات تامین اجتماعی را بصورت کلی، اینگونه تشریح کرد:

سازمان تامین اجتماعی با توجه به رسالتی که برای آن تعریف شده به همه اقشار خدمات دهی می کند به مجموعه خاصی اطلاق نمی شود بیمه مشاغل آزاد، رانندگان، اختیاری، کارفرمایی، اجباری‌، کارگری و کارگران ساختمانی…. پکیج کامل بیمه ای که درسازمان تامین اجتماعی تعریف‌ شده شعبه رستم‌آباد بدون هیچ کم و کاستی ارائه می‌دهد و خدمات سازمان تامین اجتماعی شامل خدمات بلندمدت، کوتاه مدت و توافقی که شامل سازمان نظام مهندسی، مداحان، معلمین حق التدریس، اعضای سازمان نظام دامپزشکی…… که در اینگونه بیمه ها سازمان ۲۷% حق بیمه دریافت می‌کند.
خدمات بلند مدت شامل بیمه عمر مثل مستمری، بازنشستگی‌، مستمری بازماندگان، مستمری از کار افتادگی است اما خدمات کوتاه مدت شامل خدمات درمانی بیمه بیکاری‌، غرامت، دستمزد در ایام بیماری، کمک هزینه بارداری، کمک هزینه ازدواج، هزینه کفن و دفن، پروتز و ارتز، هزینه سفر و فوق العاده سفر بیمار.

چراغی در ادامه افزود:

سازمان تامین اجتماعی تفاوت عمده ای با سایر نهاد ها دارد که مخاطبین آن در واقع شُرکای اجتماعی و یا سهامداران این مجموعه هستند زیرا ما در ارائه خدمت مطلوب‌تر به بیمه شدگان، کارفرمایان، دولت و سازمان یک مجموعه هستیم که با هم و در کنار یکدیگر جهت پیشبرد اهداف عالیه سازمان فعالیت می‌کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت:
توصیه من به افرادی که تصمیم ورود به بیمه تامین اجتماعی دارند این است که اگر مجرد هستند بیمه مشاغل آزاد با ۱۴ درصد مبلغ ۲۶۷ هزار تومان واریز کنند ولی اگر متاهل هستند و دارای فرزند چون نیاز به درمان دارند بیمه اختیاری را انتخاب نمایند که به شرح زیر است:
حرف مشاغل آزاد با نرخ 12 درصد 227 هزار تومان فقط بازنشستگی را شامل می شود با نرخ 14 درصد 265 هزار تومان بازنشستگی، با نرخ 18 درصد بازنشستگی و کار افتادگی 341 هزار تومان، بیمه اختیاری ماهانه در شش ماه اول 615 هزار تومان.

چراغی در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه شهرستان جهت پوشش اخبار و اطلاعیه های سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد:

از مدیرمسئول و خبرتگاران نشریه مردمی درفک خبر بابت انتشار اخبار موثق علی الخصوص اخبار شعبه تامین اجتماعی رستم آباد نهایت سپاسگزاری را دارم

کپی برداری خبر و تصویر بدون ذکر منبع ممنوع است و پیگرد قانونی دارد/تحریریه درفک خبر/

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار