در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رودبار عنوان شد؛

صندوق کار آفرینی شهرستان رودبار توانسته به 135 نفر تسهیلات پرداخت نماید

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 2 جولای 2020 | 19:57 ب.ظ
صندوق کار آفرینی شهرستان رودبار توانسته  به 135 نفر تسهیلات پرداخت نماید به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ رئیس صندوق کار آفرینی شهرستان رودبار در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان گفت: با توجه به گزارش پرداخت تسهیلات اشتغال که از صندوق کار آفرینی استان استخراج شده؛ صندوق شهرستان رودبار با 33 میلیارد و 818 میلیون ریال اعتبار ابلاغی اولیه توانسته است حمایت و تعامل دستگاه های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ رئیس صندوق کار آفرینی شهرستان رودبار در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان گفت:

با توجه به گزارش پرداخت تسهیلات اشتغال که از صندوق کار آفرینی استان استخراج شده؛ صندوق شهرستان رودبار با 33 میلیارد و 818 میلیون ریال اعتبار ابلاغی اولیه توانسته است حمایت و تعامل دستگاه های اجرایی شهرستان مبلغ 60 میلیارد ریال تسهیلات به 135 نفر پرداخت نماید

خانم ساغری ادامه داد:
این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و سامانه کارا با تصمیم دستگاه های اجرایی و کمیته اشتغال شهرستان رودبار پرداخت شده است.

وی درخصوص دستگاه های حمایتی توضیح داد:
معرفی متقاضیان صرفا توسط دستگاه های حمایتی، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و از طریق سامانه کارا به صندوق ارجا میشود.

رئیس صندوق کارآفرینی شهرستان رودبار خاطرنشان کرد:
بنیاد شهید و بهزیستی هرکدام یک نفر به مبلغ 500 میلیون ریال معرفی و پرداخت کرده اند و اعتبار اولیه کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان هم 518 میلیون تومان بوده و حدودا 1 میلیارد و 500 میلیون تومان طی تعاملی که بین کمیته های امداد و صندوق کارآفرینی شهرستان بوده پرداخت شد

خانم ساغری میزان دریافت تسهیلات کمیته های امداد شهرستان را اعلام کرد و گفت:
براساس آمار کمیته امداد لوشان 13 نفر مبلغ 493 میلیون تومان، رحمت آباد 23 نفر مبلغ 788 میلیون تومان، رودبار 7 نفر مبلغ 240 تومان، جیرنده 4 نفر مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

این مقام مسئول بار دیگر با تاکید براین که معرفی صرفا توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و از طریق سامانه کارا و نیز تفاهم نامه هم افزایی فی مابین بوده؛ گفت:
صندوق کارآفرینی شهرستان 284 درصد اعتبار ابلاغی را به تحت پوشش و معرفی شده توسط این نهاد پرداخت کرده است.

رئیس صندوق کارآفرینی شهرستان رودبار، با توجه به رسالت این صندوق و مجوز های مربوطه؛ اظهار کرد:
علاوه بر اعتبارات فوق الاشاره در جهت حمایت از طرح های روستایی و ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد خانوار ها روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان؛ صندوق راهکارهای مناسبی برای حمایت از روستاییان دارد.

رئیس شرکت های صنعتی جمال آباد لوشان نیز در این جلسه گفت:

شرکت فومن شیمی در شهرک صنعتی لوشان که در تولیدات کیک و کلوچه ورود کردند از 2 هزار متری که دراختیارشان بود کل احداث بنا را انجام داده اند. تا سال 1389 به مرحله تولید رسیدند.

رحمانی اضافه کرد:
متاسفانه این شرکت به دلیل تقابلی که با بانک عامل پیدا کردند از چرخه تولید خارج شدند. درواقع رقم جریمه دیرکرد و محاسبه بانک عامل سبب شد این واحد صنعتی به شدت منزوی و 9 سال تعطیل شود

وی در ادامه خاطرنشان کرد:
طی سه ماه گذشته با رایزنی های صورت گرفته این واحد صنعتی به بازگشت به چرخه اقتصاد ترغیب شده است و با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی سعی در رفع مشکلات خود را دارد.

رئیس شرکت های صنعتی جمال آباد به اشاره به گفته ها خود، اظهار کرد:

انتظار داریم کارگروه اشتغال در بحث مصوبه رایزنی هایی با بانک مذکر داشته باشد.

در ادامه رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهید رجایی شهر لوشان عنوان کرد:

برخی نهادها برای ارائه تسهیلات به افراد از آنان گواهی فنی و حرفه درخواست میکنند؛ از اهمیتی که به این گواهی داده میشود تشکر میکنم ولی میدانیم که این تسهیلات بازده زمانی کوتاهی دارد نباید افراد را به گواهی محدود کنیم افراد را به آموزشگاه ها معرفی کنید تا در دوره های آموزشی قرار گیرند.

مرجبی اظهار کرد:

ارکان های مختلف افراد را برای شرکت در کلاس های آموزشی معرفی میکند اما ما نمیتوانیم با معدود افراد دوره برگزار کنیم بنابراین نهاد ها باید نیازمندی های خود را به صورت متمرکز به ما ارائه دهند

وی افزود:

سال گذشته در بخش رحمت آباد و بلوکات با همکاری و همراهی دوجانبه توانستیم طرح بسیار مفیدی اجرا شد، امیدوارم تمامی نهاد و دستگاه های اجرایی نیز با ما همکاری داشته باشند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار