فرماندار رودبار در نشست فعالین بخش گردشگری و هنرمندان صنایع دستی این شهرستان عنوان کرد:

رودبار با داشتن ۷۲ اثر تاریخی میراثی ترین شهرستان گیلان است

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 30 ژوئن 2020 | 06:44 ق.ظ
رودبار با داشتن ۷۲ اثر تاریخی میراثی ترین شهرستان گیلان است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ فرماندار رودبار در نشست فعالین بخش گردشگری و هنرمندان صنایع دستی این شهرستان: رودبار میراثی ترین شهرستان گیلان است محمد صالح ضیایی با اعلام این مطلب گفت: رودبار با داشتن ۷۲ اثر تاریخی میراثی ترین شهرستان گیلان است. وی افزود؛ وجود ۵ اثر طبیعی ملی نظیر گل نادر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ فرماندار رودبار در نشست فعالین بخش گردشگری و هنرمندان صنایع دستی این شهرستان: رودبار میراثی ترین شهرستان گیلان است
محمد صالح ضیایی با اعلام این مطلب گفت: رودبار با داشتن ۷۲ اثر تاریخی میراثی ترین شهرستان گیلان است.
وی افزود؛ وجود ۵ اثر طبیعی ملی نظیر گل نادر سوسن چلچراغ، غار ۲۳۵ هزار ساله رشی، درفک و یخچال طبیعی آن و سرو هرزویل در شهرستان رودبار در کنار آثار، تپه ها و محوطه های باستانی آن را ویژه کرده است.
ضیایی با اشاره به جام تاریخی مارلیک گفت؛ پیشنهاد تغییر اسم روستای نصفی بخش رحمت آباد و بلوکات به روستای مارلیک ارائه شده است و امیدواریم با جذب اعتبارات میلیاردی اختصاصی سایت موزه مارلیک، گام مهمی در این راستا برداشته شود.
فرماندار خاستگاه و زیستگاه زیتون را رودبار دانست و گفت؛ قرار بود موزه ملی زیتون در بهمن ماه پارسال در این شهرستان افتتاح شود که به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاد و انتظار داریم به زودی این مطالبه مردمی محقق گردد.
امام جمعه رودبار هم گفت: اسلام دین همه زوایای زندگی است و در هیچ جا قید نشده که با شادی مخالف باشد در ایام شادی، مسلمانان شاد و در ایام غم، غمگین و محزون هستند.
حجت االسلام والمسلین سید حسن سید محمدی گفت؛ از اینکه ۳۹ میلیون نفر مسافر بروند و ما نتوانیم ۵ میلیون نفر را جذب کنیم؛ می طلبد مسئولین گیلان به رودبار توجه بیشتری داشته باشند.
امام جمعه رودبار با بیان اینکه باید فرهنگمان را معرفی کنیم، افزود؛ چرا نباید بازی های محلی و فرهنگی را به مسافرین معرفی کنیم؟ چرا نباید درخصوص فرهنگ رودبار فیلم و مستند تهیه کنیم؟
وی گفت؛ باید محیط مفرح و شاد برای گردشگران ایجاد کنیم اما در پذیرش مسافران اصول دینی، شرعی و قانونی رعایت گردد.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی هم گفت؛ این شهرستان بیست درصد خاک و منابع استان را داراست و هنوز یک هتل پنج ستاره ندارد.
مهرداد گودرزوند چگینی افزود؛ با وجود اشتغال مطلوب شهرستان رودبار قبل از سال ۷۰ مهاجر پذیر و بعد از زلزله ۶۹ مهاجر گریز شده است.
وی گفت؛ شهرستان رودبار را فقط در مسیر رفت و برگشت اتوبان نبینیم، این شهرستان غیر از بخش مرکزی سه بخش اساسی عمارلو، رحمت آباد و بلوکات و خورگام با اثر های گردشگری و زیبایی خاص خود را دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان رودبار در حوزه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی گفت: معتقدم افتخار مردم شمال فرهنگشان است و شهرستان رودبار علاوه بر پیشینه فرهنگی و تاریخی پتانسیل بسیار خوبی در زمینه‌های گوناگون خصوصا گردشگری دارد و توسعه آن در گرو همکاری دستگاه‌های اجرایی است.
مسعود حلاج پور با تاکید بر توسعه گردشگری در شهرستان رودبار افزود: یکی از آسیب‌های گردشگری در استان گیلان فعالیت‌ تور های غیرمجاز است که در ماه گذشته باعث خسارات جانی و‌ مالی بسیاری شده است اما نظارت‌های خوبی در حال انجام است و به شدت با گروه‌های گردشگری غیرمجاز برخورد می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار