در جلسه تودیع و معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش رودبار مطرح شد:

رودبار باید جذابیت های بیشتری برای جذب و یا حفظ نیروهای انسانی داشته باشد

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 25 ژوئن 2020 | 08:27 ق.ظ
رودبار باید جذابیت های بیشتری برای جذب و یا حفظ نیروهای انسانی داشته باشد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ صبح امروز مراسم معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار با حضور جهان آرا مدیرکل آ.پ گیلان، ضیایی رئیس شورای آ.پ و فرماندار رودبار. سیدمحمدی امام جمعه شهرستان، مسئول دفتر نماینده مردم رودبار و جمعی از فرهنگیان برگزار شد. مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این جلسه گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ صبح امروز مراسم معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار با حضور جهان آرا مدیرکل آ.پ گیلان، ضیایی رئیس شورای آ.پ و فرماندار رودبار. سیدمحمدی امام جمعه شهرستان، مسئول دفتر نماینده مردم رودبار و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این جلسه گفت:

پراکندگی شهرستان رودبار در حوزه های مختلف وجود دارد به طوری که سه اداره آموزش و پرورش در سطح این شهرستان داریم.

جهان آرا با اشاره به آمارهای گذشته خاطرنشان کرد:

زمانی فقط بخش عمارلو 13 هزار دانش آموزش داشته است اما الان زیر هزار و 300 دانش آموز دارد یعنی کمتر از 10 درصد. هیچ جای ایران این اندازه کاهش جمعیت دانش آموزی وجود ندارد.

وی افزود:

شهرستان رودبار قریب به 140 هزار جمعیت داشته الان زیر 93 هزار جمعیت دارد که همه این ها میتواند به عنوان تهدید و یا فرصت باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در خصوص وسعت رودبار توضیح داد و گفت:

شهرستان رودبار چهار قطب شهری دارد که میتواند فرصت های خوبی برای ارائه خدمت باشد.تفاوت های شهرستان رودبار با سایر شهرستان های گیلان فاحش است این تفاوت ها اگر فرصت است که خیلی خوب و اگر تهدید است جهت ترمیم آن همه حوزه ها مدیریتی باید تلاش کنند.

جهان آرا با اشاره به ویژگی و توانمندی ها مردم صلح و دوستی، اظهار کرد:

مردمان رودبار هرجای ایران باشند تعلق پاکی به خاک سرزمینشان دارند. مردمان شهرستان با ویژگی خوبی که دارند میتوانند ذخایری برای استان و کشور باشند.

این مقام مسئول گفت:

هر نقشی که در جامعه داریم باید وظایف و مسئولیت آن را بشناسیم.برای هر انتصابی یک روز خدافظی نیز وجود دارد امیدوارم فرد با لیاقت و استعداد در جایگاه مسئول قرار بگیرد و با عزتمندی خداحافظی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود:

دو روز باقی مانده به دومین سال حضور بنده به عنوان مدیرکل در گیلان. یک گیلانی پر تعصب به خاک گیلان هستم اما افتخار خدمت در گیلان را نداشته ام.

اقای باقری چندین سال سابقه کاری در شهر رشت دارد که تجربه این سال ها میتواند در خدمت به شهرستان رودبار کمک کند.
اخلاق ثروت و سرمایه بزرگی است که میتواند سبب افزایش سرمایه اجتماعی برای همه مجموعه ها باشد.

جهان آرا با اشاره به تلاش های مدیران قبلی آموزش و پرورش رودبار خاطرنشان کرد:

از ریاست قبلی آقای عطایی و سرپرست اداره آموزش و پرورش رودبار آقای اله بخش تشکر میکنم.امیدوارم مسئولین برای افزایش داشته ها بویژه افزایش داشته های جمعیتی شهرستان رودبار کمک کنند و نیز ترمیم در میزان باروری شهرستان اتفاق بیافتد

وی درخصوص کاهش جمعیت دانش آموزش رودبار و گیلان هشدار داد و بیان کرد:

دانش آموزانان گیلان حدودا 32 هزار نفر هستند اگر بخواهیم این آمار ثابت بماند باید 8 هزار متولد جدید در گیلان داشته باشیم.کاهش جمعیت در شهرستان رودبار و گیلان زنگ خطرها را به صدا آورده است
برای جذب جمعیت و افزایش آمارهای جمعیتی باید سطح لذت از زندگی در رودبار افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان راه حل جذب نیرو را سطح رفاه در شهرستان دانست و گفت:

رودبار باید جذابیت های بیشتری برای جذب و یا حفظ نیروهای انسانی داشته باشد.احداث آزاد راه و عبور آن از شهر رودبار یکی از راه کارها برای حفظ جمعیت است. بازار بزرگ زیتون شهر رودبار کمک شایانی به ماندگاری جمعیت در شهرستان کرده است.

جهان آرا در پایان به بیماری منحوس کرونا اشاره کرد و افزود:

بیماری کرونا و مشکلاتش متوجه همه جهان شده است اما امیدوارم دستاورد های خوبی داشته باشد.شهرستان رودبار ظرفیت های فراوانی دارد و امیدوارم بهره برداری مناسبی از آن شود

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار