در نشست ستاد مقابله با کرونا و کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان عنوان شد:

وضعیت بیماری کرونا در رودبار زرد شد

صابر کریمی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 ژوئن 2020 | 13:24 ب.ظ
وضعیت بیماری کرونا در رودبار زرد شد به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر فرماندار رودبار در نشست ستاد مبارزه و مقابله با کرونا و کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان: وضعیت بیماری کرونا در رودبار زرد و امکان هر تغییری وجود دارد محمد صالح ضیایی افزود؛ رودبار به دلیل تردد مسافران رشت-قزوین در مرکز کانون شیوع کرونا قرار دارد و رعایت […]

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر فرماندار رودبار در نشست ستاد مبارزه و مقابله با کرونا و کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان: وضعیت بیماری کرونا در رودبار زرد و امکان هر تغییری وجود دارد
محمد صالح ضیایی افزود؛ رودبار به دلیل تردد مسافران رشت-قزوین در مرکز کانون شیوع کرونا قرار دارد و رعایت دستورالعمل های بهداشتی الزامی است.
وی یکی از وظایف اصلی شهرداران را نظافت سطح شهر دانست و گفت؛ با توجه به شروع فصل گرما و شیوع کرونا باید تمام نهرها، جوی ها و مسیرهای آب پاکسازی شوند.
فرماندار گفت؛ حسب تاکیدات رئیس جمهوری و استاندار و ستادهای ملی و استانی مدیریت و مبارزه با کرونا خودمان را با این بیماری تطبیق دهیم.
ضیایی با اشاره به کشتارهای غیر مجاز دام در ارتفاعات و نگرانی احتمال شیوع بیماریهای مشترک انسان و دام گفت: دستگاههای ذیربط اعم از شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی با هماهنگی بخشداران و مردم برنامه ریزی و اهتمام لازم را داشته باشند.
وی همچنین لزوم استفاده از بنرها و تراکت و دیگر شیوه های اطلاع رسانی را جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تاکید قرار داد.
فرماندار یادآور شد؛ دهیاران هم همانند شهرداران اقدامات بهداشتی را مراعات و از آسیب پذیری بکاهند.
ضیایی تصریح کرد؛ رستورانها و هتل ها بازدید و نظارت مستمر شوند، صمت و بهداشت و درمان و تعزیرات واحدهای صنفی مسیر اصلی را نظارت کنند تا با حساسیت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی را مراعات کنند و واحدهای بوم گردی هم توسط میراث فرهنگی جهت نظافت و رعایت مسائل بهداشتی با همکاری خانه های بهداشت نظارت شوند.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار نیز در این جلسه  مطرح کرد:

 در ۱۰ روز گذشته بصورت متوسط ۱/۵ بستری کرونایی در بیمارستانهای شهرستان رودبار داشتیم.در بحث کرونا در محدوده امنیت قرار نداریم وضعیت شهرستان زرد است.

حسینی آغوزبنی گفت:

 شرکت در مراسم عزا و عروسی بیشترین علت ابتلا به کرونا بوده است. هنوز پسماندها را ساماندهی نکرده ایم و وضعیت بدی داریم پس چرا دنبال بازگشایی بازار های محلی هستیم.

وی افزود:

 فاصله گذاری و گندزدایی مدام بازارهای هفتگی ضروری است. اگر مراسمی برگزار می شود رعایت کامل توصیه های بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت شود.

مسئول دامپزشکی شهرستان رودبار در جلسه مقابله با کرونا و کارگروه سلامت و امنیت غذایی عنوان کرد:

 راه های فرعی ورود به شهرستان باعث میشود؛ دام هایی که به استان گیلان و شهرستان وارد میشوند کنترل نشوند و عملا قرنطینه دامپزشکی کنترلی روی ورودی ندارد. دامداران برای جلوگیری از خسارت باید دام خود را بیمه کنند

مهدویان خاطرنشان کرد:

 تسهیلات حمل دام برای دامداران در نظر گرفته شده است و با ارائه این تسهیلات مشکل دامداران عمارلو که برای کشتار باید به رشت عزیمت میکردند؛ کمرنگ خواهد شد

وی افزود:

 در سال گذشته بیماری سی سی اچ اف( CCHF) استان گیلان پس از سیستان و بلوچستان در جایگاه دوم کشوری قرار داشت

مسئول دامپزشکی شهرستان رودبار اظهار کرد:

 در سال های گذشته سهم یارانه ای در اختیارمان قرار میگرفت که در بین دامداران توزیع کرده و برنامه سهم پاشی اجرا میشد اما امسال با مشکل محدودیت تامین سم مواجه هستیم. شهرستان رودبار ششمین شهرستان عشایری استان گیلان محسوب میشود.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان در نشست مقابله با کرونا و کارگروه سلامت و امنیت غذایی خاطرنشان کرد:

 مشکل فاضلاب جزئی بوده و آسیبی به محصولات کشاورزی نمیرساند.در شهرستان رودبار دامداران 78 هزار دام سبک و سنگین دارند که با پیگیری های فرماندار جزو عشایر محسوب می شوند.

حاج میرزاییان گفت:

بیمه دام های سبک و سنگین در دستور کار قرار دارد و به 6 مرکز بخش ها شهرستان ابلاغ شده است.

وی افزود:

 شهرستان رودبار اولین شهرستانی است برای شستشوی و ضدعفونی دام حمام ثابت و سیار دارد تا دامداران باید قبل از عزیمت به ییلاق و قشلاق دام خود را شستشو دهند6 هزار 602 خانوار دارای شناسنامه عشایر داریم

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رودبار درخصوص بیماری های مشترک انسان و حیوان گفت:

 حدود 400  نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان در کشور وجود دارد که در گیلان 37 مورد و در شهرستان رودبار 7 مورد یافت شده است و برای پیشگیری از بیمارهای جلسات متعدد برگزار خواهیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار