یک تیر 99؛

گیلان شاهد ۴۱ درصد خورشیدگرفتگی خواهد بود

محمدرضا شوقی
تاریخ انتشار: دوشنبه 15 ژوئن 2020 | 13:45 ب.ظ
گیلان شاهد ۴۱ درصد خورشیدگرفتگی خواهد بود به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نشریه درفک خبر؛  امیر حسین عاشوری روز یکشنبه در مصاحبه‌ای اظهار داشت: اول تیر ماه، گیلان نیز مانند کل کشور شاهد خورشید گرفتگی خواهد بود که در کل کشور و در استان گیلان با عینک های مخصوص قابل رویت است . وی افزود: شروع این خورشید گرفتگی از قاره ی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نشریه درفک خبر؛  امیر حسین عاشوری روز یکشنبه در مصاحبه‌ای اظهار داشت: اول تیر ماه، گیلان نیز مانند کل کشور شاهد خورشید گرفتگی خواهد بود که در کل کشور و در استان گیلان با عینک های مخصوص قابل رویت است .

وی افزود: شروع این خورشید گرفتگی از قاره ی افریقا و کشور کنگو است و در آسیا و کشورهای یمن، عمان، پاکستان و غرب آسیا ادامه دارد و در اقیانوس آرام به اتمام می رسد.
وی خاطرنشان کرد: هر چقدر به مدار های بالاتر زمین برویم این پدیده نجومی خفیف تر و با درصد پایین تر است و در گیلان به طور میانگین اگر مرکز استان را در نظر بگیریم ۴۱ درصد گرفت را شاهد خواهیم بود.
این کارشناس نجوم یادآور شد: شروع خورشید گرفتگی در مرکز گیلان (رشت) ساعت ۹:۰۸، بیشترین حد ساعت ۱۰:۱۶ و پایان خورشید گرفتگی ساعت ۱۱:۳۳ است.
عاشوری با بیان این که در خورشیدگرفتگی جزئی، ماه بخشی از قرص خورشید را  می پوشاند افزود: در خورشید گرفتگی اول تیر شاهد این پدیده در کل کشور خواهیم بود.
وی در مورد  انواع  دیگر خورشید گرفتگی گفت: نوعی از خورشیدگرفتگی کامل که  ماه قرص کامل خورشید را می پوشاند آخرین بار سال ۱۳۷۸ در ایران داشتیم و خورشید گرفتگی کامل بعدی در سال ۱۴۱۲ می باشد.
کارشناس نجوم اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدن گیلان افزود: در خورشیدگرفتگی حلقوی ماه همیشه نمی‌تواند قرص خورشید را بپوشاند و  حلقه‌ای از خورشید به جا می ماند که حلقه آتش نام دارد که این خورشیدگرفتگی در برخی کشورها کامل دیده می‌شود.  خورشیدگرفتگی مرکب نیز ترکیب بین خورشیدگرفتگی کامل و حلقوی است

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار