رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان :

آمار ابتلا به ویروس کرونا در گیلان در زمان کنونی 200 نفر است

صابر کریمی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 2 ژوئن 2020 | 09:06 ق.ظ
آمار ابتلا به ویروس کرونا در گیلان در زمان کنونی 200 نفر است به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر ،رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگوی خبر ساعت 20 شبکه باران گفت : در زمان بحران شیوع ویروس کرونا حدود 12 هزار بیمار مبتلا به کرونا در 29 بیمارستان در سراسر استان بستری بودند که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و به همت کادر بهداشت […]

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر ،رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگوی خبر ساعت 20 شبکه باران گفت : در زمان بحران شیوع ویروس کرونا حدود 12 هزار بیمار مبتلا به کرونا در 29 بیمارستان در سراسر استان بستری بودند که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و به همت کادر بهداشت و درمان این آمار به 200 بیمار رسیده است.

ارسلان سالاری افزود : در حال حاضر روزانه 500 تست ابتلا به کرونا در گیلان در 2 بیمارستان رازی و پارس رشت انجام می شود و این درحالی است که پیش از این روزانه فقط 50 تا 100 تست مبتلایان به کرونا انجام می شد.

 

وی با تاکید بر بیماریابی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا گفت : بزودی امکان انجام 750 تا هزار تست کرونا در گیلان فراهم خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز فصل گرما و ورود گردشگران به استان به شهروندان و مسافران توصیه کرد : در صورت بروز هرگونه علایم سرماخوردگی ، تب و لرز به مراکز 16 گانه 24 ساعته سلامت در سراسر استان مراجعه کنند.
ارسلان سالاری همچنین با تاکید بر اهمیت نظارت مستمر بر واحدها و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی گفت : در 3 ماه گذشته بیش از 100 هزار بازدید از این اماکن انجام شد.

 

وی در ادامه به بیماری شیوع فاسیولا به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و افزود : در چند وقت اخیر 33 مورد ابتلا به این بیماری انگلی در گیلان گزارش شد که تست 49 بیمار مشکوک به ابتلا به فاسیولا نیز در حال انجام است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشریح روند انتقال انگل بیماری فاسیولا از دام به انسان گفت : انگل فاسیولا در کبد و مجاری صفراوی دام ها به ویژه گاو و گوسفند وجود دارد که از طریق مدفوع حیوان وارد آب های سطحی شده و از آنجا وارد بدن حلزون شده و بعد از این حیوان به سبزیجات محلی به ویژه سبزیجات معطر شامل نعناع ، چوچاق و خالی واش منتقل می شود.
ارسلان سالاری توصیه کرد : شهروندان قبل از مصرف میوه و سبزیجات خام آنها را با محلول سرکه و آب به نسبت 1 به 4 به مدت 15 دقیقه ضد عفونی کرده و یا سبزیجات را خشک یا به مدت 5 روز فریز کرده بعد مصرف کنند.
وی با اشاره به اینکه تب و لرز ، اسهال و استفراغ ، تعریق شبانه و در موارد پیشرفته تر انسداد مجاری صفراوی و زردی از علایم بیماری فاسیولا است گفت : داروی درمان فاسیولا موجود است و تاکنون موردی از بستری شدن یا فوت بیمار مبتلا به این بیماری انگلی گزارش نشده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دامداران هم توصیه کرد : برای پیشگیری از گسترش انگل فاسیولا سالانه 2 بار با نظارت دامپزشکی برای دام های خود از داروی ضد انگل استفاده کنند.

 

ارسلان سالاری در ادامه گفتگوی خبری ساعت 20 شبکه باران گفت : در زمان بحران کرونا 4 هزار پرستار و 400 پزشک به بیماران خدمات رسانی کردند که هزار پرستار و 60 پزشک به این بیماری مبتلا شدند.
وی با اشاره به کمبود کادر درمانی بیمارستان های گیلان در زمان شیوع ویروس کرونا افزود : با پیگیری های انجام شده در اسفند پارسال و فرودین امسال با وزیر بهداشت و  درمان و رییس سازمان برنامه و بودجه قول مساعد برای حل مشکل جذب این پرستاران داده شد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان افزایش 30 درصدی تخت های آی سی یو و بهره مندی از 12 دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های استان ، افتتاح بیمارستان 240 تختخوابی تالش ، راه اندازی بخش اورژانس بیمارستان انزلی و افتتاح بیمارستان لنگرود را در آینده نزدیک از اقدامات مهم برای مقابله با اوج گیری احتمالی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار