فاجعه انسانی در قالب غیرت و ناموس پرستی؛

قتل نوجوان 14 ساله تالشی با داس!

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 26 می 2020 | 06:11 ق.ظ
قتل نوجوان 14 ساله تالشی با داس! درفک خبر/ عصر روز پنجشنبه اول خرداد ماه سال ۱۳۹۹ کانال های محلی شهرستان تالش از وقوع یک قتل فجیع ناموسی خبر دادند. دختر ۱۴ ساله در روستای سفید سنگان لمیر به دست پدرش در خواب سر بریده شد. قاتل پس از ارتکاب جرم به قتل دخترش اعتراف کرد و به مراجع قضایی تحویل داده […]

درفک خبر/ عصر روز پنجشنبه اول خرداد ماه سال ۱۳۹۹ کانال های محلی شهرستان تالش از وقوع یک قتل فجیع ناموسی خبر دادند.

دختر ۱۴ ساله در روستای سفید سنگان لمیر به دست پدرش در خواب سر بریده شد. قاتل پس از ارتکاب جرم به قتل دخترش اعتراف کرد و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

*قبل از وقوع جرم*

رومینا اشرفی متولد ۱۳۸۵ در بخش حویق از شهرستان تالش، دلباخته یکی از پسرهای همشهری خود شده بود، به گفته محلی ها، مخالفت شدید پدر دختر با ازدواج این دو به دلیل تفاوت فرهنگی، آنها را به فکر فرار از منزل هدایت کرد، اما پیگیری خانواده ها به دستگیری آنها توسط پلیس منجر شد.

به گفته افراد محلی، رومینا به دلیل حفظ امنیت جانی خود و آشنایی با خلقیات تند پدرش، تمایل به بازگشت به خانه نداشت، اما وی به ناچار و طبق قوانین به پدر خانواده تحویل داده می شود.

*روز وقوع جرم*

شنیده ها حاکی از آن است که پس از بازگشت رومینا به خانه، جو حاکم بر خانه نه تنها آرام نمی گیرد، بلکه اختلاف و تحریکات خانوادگی بالا رفته و آتش خشم پدر شعله ور تر می شود تا جایی که پدر در روز پنجشنبه یکم خرداد با خلوت کردن خانه، گردن رومینای ۱۴ ساله را با استفاده از داس در حالیکه او در خواب بود، به طرز وحشتناکی از تن جدا می کند.

*بعد از وقوع جرم*

به گفته افراد محلی، پدر بعد از ارتکاب جرم با در دست داشتن داس از خانه خارج شده و به قتل دخترش اعتراف و توسط پلیس بازداشت و به مراجع قضایی سپرده می شود.

مطابق با ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی، پدر در جایگاه ولی دم در قتل فرزند، قصاص نمی شود، بلکه قصاص تبدیل به دیه و تعزیر می شود. هر چند هنوز باید منتظر مراحل قضائی آن باشیم. در هر صورت قتل رومینا با واکنش های مختلفی از سوی اهالی منطقه این دختر نوجوان و افکار عمومی مواجه شده است.

در واقع اینگونه موارد از جمله جرائمی است که قلب افکار عمومی را در سینه می فشارد و شاید لازم است تا مجلس و قانون برای جلوگیری از تکرار این موارد تلخ، تدابیر شدیدتری را اتخاذ نمایند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار