استاندار گیلان در دیدار هیأت مدیره خانه مطبوعات استان بیان داشت؛

فعالیت رسانه ها در زمان شیوع کرونا ، شبانه روزی و فداکارانه بود

صابر کریمی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 19 می 2020 | 15:23 ب.ظ
فعالیت رسانه ها در زمان شیوع کرونا ، شبانه روزی و فداکارانه بود به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر دکتر ارسلان زارع عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار با هیأت مدیره خانه مطبوعات استان که معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز حضور داشتند؛ به نقش رسانه در تنویر افکار عمومی اشاره و فعالیت در این حوزه را […]

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر دکتر ارسلان زارع عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار با هیأت مدیره خانه مطبوعات استان که معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز حضور داشتند؛ به نقش رسانه در تنویر افکار عمومی اشاره و فعالیت در این حوزه را اقدامی ارزشمند در جهت امانتداری مردم ذکر کرد و گفت: اعتماد عمومی، مهمترین رکن سرمایه اجتماعی است و باید از اعتماد مردم به رسانه، حفظ و حراست شود.

وی از تلاش های اهالی رسانه در برگزاری پرشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قدردانی و خاطرنشان کرد: فعالیت های رسانه ها در اطلاع رسانی های و آگاهی بخشی عمومی در جریان شیوع ویروس کرونا ، فداکارانه و شبانه روزی بود.

استاندار گیلان افزود: اهتمام جدی برای رفع کاستی ها و کوشش برای حل آنها در سایه همدلی و هم افزایی وجود دارد و این رویکرد به توسعه پایدار ایران اسلامی و گیلان سرافراز می انجامد.

وی با یادآوری جنگ روانی دشمنان و تلاش آنها برای ناکارآمد نشان دادن دولت و نیز نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: هجمه ای که امروز با آن روبرو هستیم، در کمتر دوره ای سابقه داشته و به یقین اصحاب رسانه در خط مقدم جبهه جنگ روانی هستند.

وی تقویت اعتماد عمومی، انسجام بخشی، امیدآفرینی و پرهیز از نا امیدی را از ملزومات اصلی پیروزی در این نبرد دانست و گفت: در جریان شیوع ویروس کرونا ، توطئه ای برای به تعطیلی کشاندن کشور در جریان بود که از سوی مخالفان نظام اسلامی و رسانه های بیگانه هدایت می شد اما با نقش آفرینی موثر رسانه ها در اطلاع رسانی صحیح از سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا، این نقشه ها خنثی شد.

استاندار گیلان بر ضرورت تقویت و حفظ مرجعیت رسانه های رسمی داخلی نزد مردم کشورمان تأکید و اضافه کرد: باید از اقداماتی که در کشور انجام می شود، اطلاع رسانی کرد و تبلیغات صحیحی انجام داد چراکه امیدآفرینی، نیاز امروز کشور است و برای اجرای این مهم لازم است دانش و مهارت علمی و عملی فعالان رسانه و مطبوعات تقویت شود.

وی پایگاه های خبری و فعالان این عرصه را نیز دارای اهمیت دانست و بر لزوم حمایت بیشتر دستگاه ها از رسانه ها تأکید کرد و ترویج فرهنگ بومی محلی از سوی رسانه ها و مطبوعات را امری مهم خواند که باید مورد توجه فعالان این بخش قرار گیرد.

در این نشست؛ رئیس هیأت مدیره، مدیرعامل خانه مطبوعات و دیگر اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان گیلان، به طرح مطالبی پرداختند.

ضرورت تقویت همکاری نهادها و شهرداری ها با خانه مطبوعات و رسانه ها، توزیع عادلانه آگهی های دولتی بین مطبوعات، ارائه تسهیلات حمایتی از رسانه ها بویژه در راستای رفع بخشی از آسیب های ناشی از کرونا از جمله موارد طرح شده در این نشست بود که استاندار گیلان؛ در خصوص هریک از آنها دستورات و راهنمایی های لازم را صادر و به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد که موارد مرتبط را پیگیری و تسهیل گری کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار