برگزاری کارگاه آموزشی روش های نوین در بهبود کیفیت روغن زیتون در شهرستان رودبار

عبداله بشارتی
تاریخ انتشار: یکشنبه 29 آوریل 2018 | 08:06 ق.ظ
برگزاری کارگاه آموزشی روش های نوین در بهبود کیفیت روغن زیتون در شهرستان رودبار درفک خبر برگزاری کارگاه آموزشی روش های نوین در بهبود کیفیت روغن زیتون در شهرستان رودبار به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر ،خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی ؛ کارگاه آموزشی فناوری نوین در بهبود کیفیت روغن زیتون با حضور رییس پارک علم وفناوری استان گیلان , پرفسور جووانی کارلو دی رنزو از کشور ایتالیا , […]

درفک خبر

برگزاری کارگاه آموزشی روش های نوین در بهبود کیفیت روغن زیتون در شهرستان رودبار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر ،خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی ؛

کارگاه آموزشی فناوری نوین در بهبود کیفیت روغن زیتون با حضور رییس پارک علم وفناوری استان گیلان , پرفسور جووانی کارلو دی رنزو از کشور ایتالیا , دکتر جوانمرد مدیر گروه صنایع غذایی و تبدیلی پژوهشکده فناوری های شیمیایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و جمع کثیری از کارشناسان، محققین, صاحبان کارخانجات روغنکشی و باغداران زیتون رودبار و دیگر نقاط کشور در محل ساختمان پارک علم وفناوری رودبار برگزار گردید .
در این کارگاه آموزشی که با همکاری ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار و مرکز رشد واحدهای فناور رودبار برگزار شد , ابتدا دکتر آبرون رییس مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودبار ضمن خیر مقدم به حاضرین در مراسم , در خصوص پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در رودبار مطالبی بیان داشت و سپس دکتر متقی طلب رییس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به اینکه رودبار یکی از مناطق باستانی و زیتون خیز کشور است گفت : تولیدات ما در کشور بسیار خوب و حایز اهمیت است ولی به علت عدم استفاده از فناوری های نوین بسته بندی , قدرت رقابت با دنیا را نداریم .
وی گفت : اگر بتوانیم کیفیت محصولات ما را ارتقا بدهیم و تنوع تولیدات را عملیاتی کنیم , می توانیم علاوه بر افزایش منفعت تولید کننده , انگیزه تولید را هم در آنان تقویت نماییم .
وی درپایان گفت : ما باید از تجارب دیگران استفاده کنیم و با ایجاد ساختارهای لازم , بصورت علمی و تجاری , ارزش اقتصادی را برای تولید گنندگان افزایش دهیم .
آنگاه پر فسور جووانی کارلو دی رنزو استاد و معاون پژوهشی دانشگاه باسیلیکا تای کشور ایتالیا با تشریح روش های استخراج روغن زیتون و بالا بردن کیفیت این محصول و تولید محصولات ارگانیک گفت : در کشور ایتالیا از سموم گیاهی استفاده نمی شود و روغن زیتون ارگانیک می باشد .
وی به روش های برداشت زیتون و روغن کشی اشاره کرد و گفت : روش های قدیمی منسوخ شده اند و اکنون با دستگاهای پیشرفته کار برداشت زیتون و استحصال روغن انجام می شود و روغن با کیفبت بالا (فرا بکر ) تولید می گردد .
پرفسور دی رنزو در خصوص چگونگی کار دستگاههای روغن کشی زیتون و مراحل آن و اثرات جانبی مثل عوامل محیطی همچون دما , نگهدارنده ها بر روی روغن و روش های تلفیقی به تفصیل سخن گفت .وی در پایان به جدیدترین روش های استحصال روغن زیتون در کشور ایتالیا اشاره کرد و توضیحات لازم را بیان داشت . در پایان شرکت کنندکان در کارکاه آموزشی , از کارخانه روغن کشی دانزه در شهرک صنعتی لوشان بازدید نمودند .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار