دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی؛

در زمانی که استان گیلان بیشترین آلودگی را داشت، رودبار ‌یکی از‌‌ پاک‌ترین‌ شهرستان‌ها بود

صابر کریمی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 آوریل 2020 | 17:35 ب.ظ
در زمانی که استان گیلان بیشترین آلودگی را داشت، رودبار ‌یکی از‌‌ پاک‌ترین‌ شهرستان‌ها بود به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر منوچهر جمالی سوسفی، نماینده رودبار در مجلس دهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار درفک خبر در خصوص میزان مبتلایان به کرونا در رودبار اظهار کرد: در زمانی که استان گیلان بیشترین آلودگی را داشت، رودبار ‌یکی از‌‌ پاک‌ترین‌ شهرستان‌ها بود. زمانی که در رشت، لاهیجان، صومعه‌سرا و لنگرود مشکلات فراوانی […]

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر منوچهر جمالی سوسفی، نماینده رودبار در مجلس دهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار درفک خبر در خصوص میزان مبتلایان به کرونا در رودبار اظهار کرد: در زمانی که استان گیلان بیشترین آلودگی را داشت، رودبار ‌یکی از‌‌ پاک‌ترین‌ شهرستان‌ها بود. زمانی که در رشت، لاهیجان، صومعه‌سرا و لنگرود مشکلات فراوانی وجود داشت، در رودبار به دلیل پراکندگی و میزان کم جمعیت روستاها، شیوع کرونا رشد چندانی نداشت و مشکل ما به نسبت شهرهای دیگر کمتر بود.

وی با بیان اینکه امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بحران را پشت سر بگذاریم، گفت: بسیاری از مردم کشور هنوز به کرونا مبتلا نشده‌اند. اگر پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود، طبیعتاً شمار مبتلایان افزایش خواهد یافت. زمانی که آمار مسافران در یک استان افزایش می‌یابد، میزان ابتلا به خطر در آن استان نیز بیشتر خواهد شد؛ بنابراین با ورود مسافران به استان‌های شمالی، احتمال افزایش آلودگی برای همه شهرستان‌های استان گیلان و مازندران وجود دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در روزهای اول کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در همه شهر‌های استان گیلان مشکل‌ساز شده بود اما اکنون تجهیزات پزشکی برای همه شهرها از‌ جمله رودبار در نظر گرفته شده و لوازم‌ بهداشتی‌ مورد نیاز در اختیار بیمارستان قرار داده شد؛ خیرین نیز کمک‌های لازم را داشته‌اند؛ بنابراین الان با شرایط فعلی بیمارستان‌های استان کمبود لوازم‌ بهداشتی ندارند.

وی به حمایت‌های وزارت بهداشت از کادر درمان اشاره کرد و گفت: برای افرادی که جان خود را از دست داده‌اند، عنوان شهید در نظر گرفته شده و کادر درمان نیز به عنوان ایثارگر معرفی خواهند شد. همچنین افزایش حقوق و پرداخت مطالبات و جذب نیرو در کل کشور از جمله شهرستان رودبار انجام خواهد شد تا کار کادر درمان سبک‌تر شود.

وی افزود: در آخرین جلسه کمیسیون بهداشت مجلس در رابطه با مجوز جذب، مشخص شد که دولت، آزمون‌ها را برقرار کرده‌ و تعدادی نیرو نیز از‌ محل اعتباراتی که برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده، با روش‌های قانونی جذب خواهند شد؛ مطمئناً با جذب نیروی انسانی، کار کادر درمان سبک‌تر خواهد شد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم بیان کرد: مبلغ یک‌میلیون تومان کمک معیشتی در حد تأمین نیازهای ضروری بعضی از خانوارهاست. اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که توان مملکت و دولت بیش از این نبوده و اگر هم قرار باشد که این کار ادامه پیدا کند، بهتر است به صورت اساسی برای معیشت مردم برنامه‌ریزی شود یعنی برای افراد بیکار اشتغال فراهم شود؛ به گونه‌ای که خود افراد با تلاش و فعالیت خود که حکومت و دولت فراهم می‌کند بتوانند زندگی‌شان را اداره کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم فرصت‌های شغلی بیشتر و شغل‌های پایدارتر اضافه شود تا افراد بیکار با فعالیت بتوانند به اقتصاد خانواده‌هایشان کمک کنند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار