کارگران کارخانه تعطیل شده سیمان لوشان؛

طی نامه‌ای خطاب به مسئولان استان گیلان خواستار پیگیری مشکلات صنفی خود شدند.

تحریریه درفک خبر
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 آوریل 2020 | 15:48 ب.ظ
طی نامه‌ای خطاب به مسئولان استان گیلان خواستار پیگیری مشکلات صنفی خود شدند. به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر کارگران کارخانه تعطیل شده «سیمان لوشان» که به دنبال بازگشت به کار خود هستند، طی نامه‌ای خطاب به مسئولان استان گیلان خواستار پیگیری مشکلات صنفی خود شدند. در این نامه که به امضای ۶۷ نفر از کارگران کارخانه سیمان لوشان رسیده، آنها ضمن بیان مشکلاتی که در نتیجه تعطیلی […]

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر کارگران کارخانه تعطیل شده «سیمان لوشان» که به دنبال بازگشت به کار خود هستند، طی نامه‌ای خطاب به مسئولان استان گیلان خواستار پیگیری مشکلات صنفی خود شدند.

در این نامه که به امضای ۶۷ نفر از کارگران کارخانه سیمان لوشان رسیده، آنها ضمن بیان مشکلاتی که در نتیجه تعطیلی این کارخانه از سال ۹۲ به آنها تحمیل شده است، از مسئولان دولتی خواستند راه‌حل مناسبی برای بازگشایی محل کارشان و اشتغال مجددشان پیدا کنند.

در ابتدای این نامه آمده است: سیمان لوشان (سهامی عام) از سال ۳۸ لغایت ۹۲ در زمینه تولید سیمان خاکستری و با ایجاد اشتغال بطور میانگین مستقیم ۳۰۰ نفر و غیرمستقیم ۲ هزار نفر فعال بود.

به گفته کارگران، سهامداران شرکت در سال ۹۲ به دلایل نامعلوم بدون اطلاع قبلی و اطلاع‌رسانی مسئولین شهرستان رودبار و استان گیلان اقدام به تعطیل نمودن این واحد تولیدی بزرگ کردند که یکی از نتایج آن بیکار شدن تمام کارگران شاغل در این کارخانه بود.

در ادامه این نامه آمده است: سهامداران کارخانه سیمان لوشان پس از چند سال از زمان تعطیلی کامل کارخانه در سال ۹۵ با درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار برای فروش سهام این کارخانه قدیمی اقدام نمودند که فردی با تخصص استخراج سنگ ساختمانی (تراورتن) موفق به خرید سهام شرکت شد با این نیت که از معدن شرکت سیمان لوشان که دارای دریایی از سنگ تراورتن است، برداشت کرده و منافع خود را کسب کند.

کارگران سیمان لوشان در ادامه تصریح کردند: خریدار کارخانه در زمان واگذاری به سهامدار سابق کارخانه متعهد شد همه کارگران بیکار شده کارخانه را مشغول کار کند تا از این طریق اشتغال پایدار در منطقه صورت بگیرد، اما خریدار بدون توجه به تعهدی که داده بود، با جذب تعداد کمی از کارگران سابق کارخانه برای جبران کمبود نیروی کار با فراهم نمودن امکانات رفاهی در بخش داخلی معدن، اقدام به استخدام افراد غیربومی کرده است.

کارگران سیمان در این نامه با اشاره به بی‌پاسخ ماندن وعده‌های داده شده از سوی خریدار و مسئولان شهرستانی در پیگیری مطالبات صنفی کارگران، در پایان با درخواست رسیدگی به مشکلات خود نوشته‌اند: اینجانبان امضاکنندگان ذیل این نامه از مسئولان استانی به خصوص نماینده‌ قوه قضاییه در گیلان و دادستان ضمن تقاضای رسیدگی به مشکلات کارگران سیمان لوشان، خواستار بررسی راه‌حل‌های مناسب برای مشخص شدن وضعیت شغلی خود هستیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار