یادداشت روز؛

سرمایه گذاران قدر رودباری در شهرستان و گیلان و ایران؛ جایگاهشان کجاست!؟

بابک قلیزاده دارستانی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 مارس 2020 | 19:47 ب.ظ
سرمایه گذاران قدر رودباری در شهرستان و گیلان و ایران؛ جایگاهشان کجاست!؟ درفک خبر/ این روزها در شهرستان رودبار خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه بانک ملی شعبه امیری با بیش از 50 سال سابقه یکی از قدیمی ترین بانک های رودبار در حال جمع آوری و انتقال با یکی از بانک های ملی حوزه مرکزی می باشد. بانک ملی شعبه امیری پائین بازار در سال […]

درفک خبر/ این روزها در شهرستان رودبار خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه بانک ملی شعبه امیری با بیش از 50 سال سابقه یکی از قدیمی ترین بانک های رودبار در حال جمع آوری و انتقال با یکی از بانک های ملی حوزه مرکزی می باشد.
بانک ملی شعبه امیری پائین بازار در سال 1339 تاسیس گردید که بعد از بانک ملی مرکزی بالابازار دومین بانک ملی ار لحاظ قدمت می باشد.
اداره پست وتلگراف قدیم پائین بازار از یادگاران مرحوم حاجی خان کلانتری می باشد که در دهه 20 تاسیس گردید که البته در اواخر دهه 40 می خواستند منتقل کنند که داستانی شنیدنی دارد:
مرحوم صالح نوحی از بزرگان و معتمدین دارستان و رودبار بود وقتی که به او خبر می دهند که می خواهند اداره پست را منتقل کنند بازاریان شهر را به کمک طلبیده و در جلوی اداره پست افتاده و دراز کشید . گفتنید حاجی این چه کاریه ؟ گفتند : باید اول از جنازه من رد بشید بعد منتقلش کنید….؟! اما حمیت و تعصب این پیرمرد درسی به ما داد که امروز بیش از 70 سال هم چنان اداره پست در جای خود پابرجاست ….( قابل توجه بزرگان و مسئولین رودبار؟ )
ولی نوشتن این چند سطر فقط بسنده کردن به ذکر خاطرات نیست بلکه اهمیت خدمت به مردم است ….
برای منتقل شدن این شعبه مسئولان پاسخ هایی دارند که مهمترین آن عدم صرفه اقتصادی ، کارایی پائین ، عدم حمایت صنوف ازاین شعبه و… می باشد ؟
اکنون در بین افکار عمومی رودبار این سوالات مطرح است :
1- جایگاه این شعبه با این سابقه کجاست ؟ متولی آن کیست ؟ آیا در دیگر نقاط استان چنین کاری مسبوق به سابقه بوده است …؟
2- اگر مشکل در عدم حمایت صنوفی هم چون زیتون فروشان از این شعبه هست ؟ پس چرا در سی سال پیش این همه صنوف بهم پیوسته زیتون فروش نبود ؟ پس چطور این شعبه از بازار داخلی خود را اداره می کرد ….؟!
3- چرا شورای شهر رودبار و مسئولین و بزرگان شهر که باید مثل آن پیر مرد مدافع حقوق شهروندان باشند یا خوابیده اند یا خود را به خواب زده اند ….؟ تعبیرش چیست ؟
مسئولین بانک ملی استان و رودبار و شورای شهر رودبار و…. آیا مطمئن هستید که این شعبه صرفه اقتصادی ندارد ؟ پس این همه سرمایه گذاران قدر رودباری که در شهرستان و گیلان و ایران قدر هستند ….جایگاهشان کجاست ؟
چه کسی باید این منابع و سرمایه های داخلی را با سیاست و تدبیر بالفعل در آورد ؟
آنچه که مردم متفق القول بما گفته اند و ما شنیده ایم و دیده ایم ….. آقایان مسئول خودتان را به خواب نزنید مشکل فقط در مدیریت ….؟ هست والسلام

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار