رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفتگوی نوروزی با ملت ایران مطرح کردند:

خبیث‌ترین دشمن ملت ایران آمریکاست

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: یکشنبه 22 مارس 2020 | 07:42 ق.ظ
خبیث‌ترین دشمن ملت ایران آمریکاست به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ رهبر معظم انقلاب در ابتدای فرمایشات خود با تبریک عید مبعث و نوروز به مردم ایران و بیان اینکه ما هر سال مراسم اول سال را در زیر سایه حریم حضرت رضا (ع) و در خدمت مردم مشهد و زوار برگزار می‌کردیم و نوروز با این دیدار مزین […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ رهبر معظم انقلاب در ابتدای فرمایشات خود با تبریک عید مبعث و نوروز به مردم ایران و بیان اینکه ما هر سال مراسم اول سال را در زیر سایه حریم حضرت رضا (ع) و در خدمت مردم مشهد و زوار برگزار می‌کردیم و نوروز با این دیدار مزین می‌شد که امسال محرومیم، افزودند: بهتر این است که هرجا هستیم از راه دور صلوات مخصوصه را عرض کنیم.

اگر جوامع بشری به حقایق بعثت ایمان بیاورند دارای حیات طیبه خواهند شد

ایشان فرمودند: اهمیت مبعث را باید بدانیم. مبعث واقعه‌ای است که خداوند از پیغمبران دیگر نسبت به آن تعهد گرفته است. خداوند از پیامبران خواسته به پیامبر اسلام ایمان بیاورند و او را یاری کرده و به پیروان خود معرفی کنند.

بعثت محتوای عظیمی دارد. بعثت حقایقی را برای بشریت روشن کرد. اگر بشر به این حقایق ایمان بیاورد، حیات طیبه یعنی زندگی شیرین و مطلوب هم در دنیا و هم آخرت به آن‌ها می‌رسد.

غرب با مفاهیمی مثل آزادی و عدالت اجتماعی، ۳-۴ قرن است که آشنا شده در حالیکه ۱۴۰۰ سال قبل، اسلام این مفاهیم را به طور روشن در قرآن بیان کرده است. با این تفاوت که غربی‌ها هیچگاه به این مفاهیم صادقانه عمل نکردند.

ایشان افرودند: برای تحقق معارف بعثت در فضای جامعه و بروز و ظهور آن در رفتار مردم و تبدیل آن به وسیله پیشرفت، نیاز به قدرت سیاسی دارد. چون اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدر‌ها و تنبل‌ها زیر بار نمی‌روند و سیاهی لشکرشان هم به دنبال آن‌ها حرکت می‌کنند. پیغمبر هم در مدینه اولین کاری که کرد تشکیل قدرت سیاسی و حکومت بود.

رهبر انقلاب با بیان اینکه با تشکیل حکومت، طبیعتا دشمن خارجی هم اضافه می‌شود. همان کسی که مخالف عدالت و آزادی است طبیعتا با این هم مخالفت می‌کند، فرمودند: نسخه‌ای که امام خمینی (ره) به آن عمل کرد، عینا همان نسخه بعثت پیامبر بود و خدای متعال هم به او کمک کرد. امام می‌دانست که ایمان اسلامی در اعماق جان ملت ایران رسوخ دارد. مردم ایران هم آن روز هم امروز علی رغم برخی ظواهر، قدرت ایمان اسلامی در آن‌ها بسیار زیاد است.

اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدر‌ها و تنبل‌ها زیر بار نمی‌روند
احکام فردی و اجتماعی اسلام منطبق بر ارزش‌های اسلامی است. این‌ها مجموعه است که در بعثت به مردم هدیه داده شد. اگر بخواهیم این ارزش‌ها محقق شود، به قدرت سیاسی نیاز دارد. اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدر‌ها و تنبل‌ها زیر بار نمی‌روند.

خبیث‌ترین دشمن ملت ایران آمریکاست

 رهبر انقلاب فرمودند: مسئولان آمریکایی هم دروغگو و وقیح اند، هم طماع و شارلاتان و ظالم و سنگدل و بی رحم و تروریست هستند. اینطور دشمنی در مقابل ماست.
من با قاطعیت می‌گویم که ملت ایران ملت صبوری است. ما مسئولین البته گاهی بی صبری کردیم، ولی ملت ایران ۴۰ سال است صبور بودند. برخی روشنفکرنما‌ها هم بی صبری نشان دادند و برخی بی صبری را به سمت همکاری با دشمن هم بردند. نقطه مقابل آن، جوانان مومن زیادی است که در عرصه فرهنگ و علم و فناوری و سیاست و بین الملل درک درستی دارند.

صبر کردن یعنی تسلیم نشدن و با شجاعت و عقل جلوی دشمن را گرفتن
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: چند بار گفته‌ام که کشور باید قوی شود. قوی شدن هم از بعثت و قرآن گرفته شده است. قوت شامل عرصه‌های علمی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، تبلیغی است.

امروز حفظ جمعیت جوان کشور یکی از ابزار‌های قدرت است. کشورما کشور جوانی است و اگر موالید در این کشور به قدر کافی تولید نشوند -که الان نیست- چند صباح دیگر نسل جوان در کشور کمیاب می‌شود.

ایشان در ادامه افزودند: فضای مجازی امروز بر زندگی همه مردم دنیا حاکم است و قوت در آن حیاتی است و یا در بهداشت و درمان که الحمدلله محققان و پزشکان و خبرگان ما کار زیادی در این زمینه کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه جهش تولید نیز از ابزارهای قدرت است، افزودند: جهش تولید به ابزارهایی نیاز دارد، از قاچاق و واردات بی رویه جلوگیری شود. به تولیدکننده کمک شود. امسال این کارها باید انجام شود.

ما امروز با عوارض یک بیماری وسیع و همه گیر بین المللی که تقریبا در همه کشورهای دنیا مشغول گرفتن تلفات است روبرو هستیم. حالا برخی حقایق را می‌گویند و برخی هم پنهان می کنند. باید به دستوراتی که برای حفط جان افراد و کشور و کنترل این بیمار ی خطرناک داده ایم عمل کنند.
آمریکایی ها چند بار تاکنون گفتند که ما حاضریم از لحاظ درمان و دارو کمک کنیم. فقط شما از ما بخواهید تا ما کمک کنیم. این جزو آن حرفهای بسیار عجیب است که به ما می گویند از ما بخواهید. اولا شما خودتان دچار کمبود دارو هستید و این را خود مسئولان آمریکایی می‌گویند. ثانیا شما متهمید که این ویروس را شما تولید کردید. من نمی دانم چقدر این اتهام حقیقت دارد ولی وقتی چنین اتهامی وجود دارد، کدام آدم عاقلی برای کمک از شما درخواست می کند؟ به شما اعتمادی نسیت. این کارها از شما برمی‌آید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه فرمودند: تجربه ۴۰ ساله نشان می‌دهد که کشور ظرفیت مقابله را با مسائل و چالش‌ها در هر سطحی دارد.

 دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را ان شاالله همه عمل کنند. حتی اجتماعات دینی در کشور تعطیل شد که در تاریخ ما به این شکل بی سابقه است که حرم های مطهر و نمازهای جمعه تعطیل شود ولی چاره ای نبوده و مصلحت اینگونه بوده است.
ان شاالله خداوند متعال این بلا را از سر ملت ایران و همه ملت های مسلمان و همه مردم جهان کم کند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار