رییس اداره محیط زیست رودبار؛

برخورد قاطع محیط زیست با واحدهای آلاینده سفیدرود در رودبار

مجیدرضایی ماشمیانی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 آوریل 2018 | 15:49 ب.ظ
برخورد قاطع محیط زیست با واحدهای آلاینده سفیدرود در رودبار رخورد قاطع محیط زیست با واحدهای آلاینده سفیدرود در رودبار دو واحد آلاینده رودخانه که اقدام به رها سازی پساب واحد خود به سفیدرود می نمودند ، توسط محیط زیست رودبار به مراجع قضایی معرفی شدند . به گزارش پایگاه خبری تحلیلیدرفک خبر به نقل از  روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان دو واحد دانه […]

رخورد قاطع محیط زیست با واحدهای آلاینده سفیدرود در رودبار

دو واحد آلاینده رودخانه که اقدام به رها سازی پساب واحد خود به سفیدرود می نمودند ، توسط محیط زیست رودبار به مراجع قضایی معرفی شدند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیدرفک خبر به نقل از  روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان دو واحد دانه بندی شن و ماسه در رودبار که پساب واحد خود را بدون تصفیه به رودخانه سفیدرود وارد می نمودند ، توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار به مراجع قضایی معرفی شدند .

بهروز آژ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت : این دو واحد علیرغم اخطاریه های پی در پی که از محیط زیست در این زمینه دریافت نموده بودند ، هیچ گونه اقدام موثری در خصوص ساماندهی و تصفیه پساب واحد خود انجام نداده بودند و پساب خود را بدون هیچ گونه تصفیه موثری وارد رودخانه سفیدرود می نمودند .

آژ همچنین افزود که اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در همین راستا قریب به 90 اخطاریه زیست در سال 96 صادر و در همین سال بیش از 50 واحد آلاینده رودخانه سفیدرود را به مراجع قضایی معرفی نموده است .

آژ تصریح کرد این اداره پیگر منابع آلاینده این رودخانه حیاتی استان بوده و با آلایندگان این رودخانه قاطعانه برخورد خواهد نمود .

وی گفت پساب واحدهای دانه بندی شن و ماسه به واسطه کدورت بسیار بالا ، کمترین لطمه آن به رودخانه سفیدرود از بین بردن چشم انداز رودخانه می باشد زیرا این پساب با از بین بردن جمعیت موجودات فتوسنتز کننده رودخانه باعث کاهش شدید اکسیژن محلول آب شده و به همین واسطه باعث از بین رفتن خاصیت خودپالایی رودخانه شده و اکوسیستم شکننده آبی رودخانه را نابود می سازد . همچنین این پسابها معمولا حاوی مقادیر بالایی از فلزات سنگین بوده که با ورود به بافت های بدن آبزیان از قبیل ماهی و همچنین محصولات گیاهی همانند برنج ، در نهایت به سفره غذایی مردم راه پیدا کرده و لطمات جبران ناپذیری بر سلامت جامعه مردم گیلان وارد می آورد

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار