درفک خبر؛سهراب راستگو، رییس سازمان آرامستان‌های شهرداری رشت در مورد تدفین فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا گفت: مواردی که ناشی از کرونا باشد همراه گواهی فوت پزشکی و با حضور نماینده سپاه، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی مراسم تدفین آنها انجام می‌شود.

راستگو افزود: قبوری که برای این افراد تهیه می‌شود در عمق ۲ و نیم متری است و یکی از اعضای خانواده کاملا ناظر روند کار خواهد بود.

وی در مورد شایعات موجود در فضای مجازی مبنی بر اینکه اجساد به صورت گروهی و با دستگاه انجام می‌شود، اظهار کرد: این موضوع کاملا کذب است و تمام مراحل تدفین به همان روال قبل و تنها با رعایت بهداشت بیشتر صورت می‌گیرد.

رییس سازمان آرامستان‌های شهرداری رشت ادامه داد: فوتی‌هایی که برای شهرستان‌ها باشند با رعایت قانون و ناظرین سپاه و بهداشت و نیروی انتظامی به شهرستان مذکور انتقال داده خواهد شد.

راستگو در مورد حضور خانواده‌های فوتی ناشی از کرونا در زمان تدفین، گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم ۲۰ روز پس از دفن بر سر مزار حاضر شوند زیرا احتمالا محیط آلوده است و شیوع این ویروس بسیار زیاد است.

رییس سازمان آرامستان‌های شهرداری رشت در پایان از شفاف‌سازی رسانه‌ها در این مورد تشکر کرد و افرود: کاملا آمده هستیم که رسانه‌ها برای پوشش خبری روزانه به آرامستان بیایند و روند را کاملا از نزدیک مشاهد کنند.دیارمیرزا