به گزارش درفک خبر سردار مسعود زاهدیان درباره احتمال کاهش مجازات‌ مجرمان موادمخدر نظیر قاچاقچیان و خرده فروشان اظهارکرد:‌ در گذشته زمانی‌که قانونگذار برای مجرمان موادمخدر قانون را تدوین کرد، واقع‌بینانه با موضوع روبه‌رو و این قانون تدوین شد، چرا که این افراد سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند و حتما باید مجازاتشان سنگین تر از چیزی که هست بشود، نه اینکه تقلیل پیدا کند.

وی با بیان اینکه پلیس مخالف کاهش مجازات این مجرمان است، گفت: امیدواریم دوستان مقداری این بحث‌هایی را که در سایر کشورها وجود دارد بررسی کنند. مدتی قبل گزارشی می‌خواندم که در یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی که اتفاقا خیلی هم ادعای رعایت مسائل حقوق بشری را دارند، خرید و فروش موادمخدر جرم است و تحت هر شرایطی عاملان آن به زندان می‌روند. این نشان می‌دهد که در مبارزه با موادمخدر نباید تعارف و شوخی داشت.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با تاکید بر اینکه ما اینجا نباید با این جرائم خوشبینانه برخورد کنیم، تصریح کرد: حتما مجازات‌های سنگین برای جرم خرید و فروش موادمخدر بازدارنده است و جامعه را واکسینه می‌کند. امیدواریم که افرادی که این مسائل را دنبال می‌کنند حتما به این مساله مهم توجه کنند.

زاهدیان درباره اینکه آیا پلیس نظرش را به این افراد اعلام کرده، گفت: ما نظراتمان را گفته‌ایم اما افرادی که دنبال این موارد هستند بعضا به دلایلی توجیه پذیر هم نیستند. امیدواریم در مجلس جدید این مسائل بهتر پیگیری شود و در آینده در این زمینه قوانین بهتری داشته باشیم.