معاون وزیر کشور خبر داد:

رانندگان فعال در بخش حمل و نقل بار و مسافر شهري مشمول خدمات بيمه تامين اجتماعي مي شوند

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 ژانویه 2020 | 12:34 ب.ظ
رانندگان فعال در بخش حمل و نقل بار و مسافر شهري مشمول خدمات بيمه تامين اجتماعي مي شوند به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور: پس از دو سال پيگيري هاي مستمر با امضاي تفاهم نامه اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقال عمومي شهري، براي رانندگان فعال در بخش حمل بار و مسافر شهري امكان بهره مندي از يارانه دولتي بيمه تأمين اجتماعي فراهم شد. پس از […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور: پس از دو سال پيگيري هاي مستمر با امضاي تفاهم نامه اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقال عمومي شهري، براي رانندگان فعال در بخش حمل بار و مسافر شهري امكان بهره مندي از يارانه دولتي بيمه تأمين اجتماعي فراهم شد.

پس از پيگيري هاي مستمر صورت گرفته و با همكاري و مشاركت شهرداري تهران، به استناد ماده 7 قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و بند “ب” ماده 11 آيين نامه اجرايي مربوط به اين ماده، تفاهم نامه همكاري مشترك به منظور اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهري في مابين سازمان تأمين اجتماعي،‌ سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور و شهرداري تهران منعقد گرديد.

اين فهرست از سال 1392 تاكنون به روز رساني نشده بود، طبق توافق انجام گرفته با سازمان تأمين اجتماعي و با همكاري شهرداري تهران،‌ رانندگاني كه در بخش حمل و نقل عمومي شهري فعال هستند،‌ با اولويت ناوگان تاكسيراني شهري به مرور به فهرست بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي افزوده مي شوند.

همچنين رانندگاني كه سابقا در اين حرفه فعال بوده و هم اكنون در شغل ديگري مشغول به خدمت هستند،‌ امكان بهره مندي از بيمه خويش فرما را خواهند داشت.

مرجع رسمي شناسايي رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومي شهري سامانه مديريت مركزي حمل و نقل شهري به نشاني www.utcms.ir‌ است، براي اولين بار در كشور، تمامي اطلاعات رانندگان در يك درگاه واحد و يكپارچه تجميع شده و از طريق اتصال به بانك هاي داده اي كشور از جمله ثبت احوال، ثبت شركت ها، پست، نيروي انتظامي و … صحت سنجي شده است.

از طريق اطلاعات سامانه، تمامي خدمات شهري از جمله سهميه سوخت و لاستيك و قطعات، به صورت عادلانه به ناوگان و رانندگان واقعي تخصيص مي يابد، وضعيت فعال بودن رانندگان شهري به صورت مستمر از روش هاي مختلف از جمله تجهيزات ناوبري هوشمند، دوربين هاي شهري و اسناد حمل و نقل، رصد شده و اين اطمينان حاصل مي شود كه يارانه دولتي به رانندگان واجد شرايط تعلق گيرد.

در گذشته به دليل عدم اصالت‌سنجي بانك­هاي داده­ اي حاوي مشخصات رانندگان مذكور و فقدان وحدت رويه در ارسال فهرست بيمه­ شدگان بخش شهری به سازمان تأمين اجتماعي، بعضاً‌ مشاهده مي شد افرادي كه در اين بخش فعاليت حرفه اي ندارند، به عنوان راننده فعال معرفي شده­ اند. لذا اميد مي رود انعقاد اين تفاهم نامه، گامي ارزشمند در جهت افزايش عدالت در تخصيص يارانه هاي دولتي و بهره مندي رانندگان واقعي حمل و نقل شهري از تسهيلات و خدمات مربوط به اين حوزه باشد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار